|
Тема |
Re: Банкова грешка или машинация? [re: Ивoтo] |
|
Автор |
forti (заслужена) |
|
Публикувано | 11.04.13 21:25 |
|
|
На първо четене това дори за единичен случай си е вътрешна работа, а случаите били повече. Сигурно скоро са наели колекторската фирма и затова чак сега се е размирисало.
Кой кредитен инспектор или ресорен за овърдрафтите няма да си потърси 5 г. длъжника - по телефон и задължително поне 1 с писмо още на второто просрочие, а вие до сега не сте били потърсен въобще.
Не може да е и грешен превод - все някой -подателят или получателят щеше да изреве за 5 години. Ако Банката е установила грешен превод - постъпилите грешните преводи се сторнират и сумите задължително се връщат в сметката/банката от която са дошли. Хеле пък ако от кредитният отдел грешно са превели чужд отпуснат кредит за усвояване - и какво, кредитополучателят 5 г. ли си чака парите :):):)
За мен сумата на вашия т.н. потребителски кредит нито е осчетоводена като кредит, нито като безналично плащане (превод). Прилича на прехвърляне с професионално пипкане от кюпова сметка в Главно счетоводство към клиентска нераздвижвана сметка и парола с пълен достъп до банковия софтуеър .Има една такава сметка в Гл. Счетоводство, чиито контрол поради особения й характер е крайно занижен да не кажа дори невъзможен и тази сметка не е за редовите банкови служители. Така че за голяма банка с много операции и големи обороти на ден - регулярно малки суми до към 2-3 хиляди лв. дневно могат да влизат/излизат незабележимо:)
В Банката не може вече да не са наясно кой е извършителят , вероятно бивш и не от редовите. И, ако съм права сега Банката вместо да троши пари да гони виновния заради едната присъда, щото парите ги е похарчил отдавна - ще опитва да си намали загубата колкото може от заблудените клиенти - останалото ще преглътне за нейна сметка:)
Излишно е да ходите по офисите за празните приказки на служителите край дувара. Входете си в Централата на банката искане за официален отговор , отговорно подписано от прокурист и печат на банката - какво ви е задължението към тях като картодържател, кога и на какво основание е възникнало, правени ли са промени в статуса на картата (от тип дебитна - в кредитна, дневен лимит и др )с копия на документите-основание за промените, история на: постъпването на спорната сума- кога и откъде, както и операцията/иите на изтеглянето й и писменото Банково поискване на дължимата сума от вас преди да ви хвърлят на колекторите:)
Все пак трябва първо да си поискат сумата и ако откажете - тогава се отива на други мерки:)
Съмнявам се, че ще могат да представят подкрепящи документи, ако можеха - досега да са ви потърсили лично преди колекторите. Но пък може да отговорят, че е грешка и не дължите нищо на банката:) Редактирано от forti на 11.04.13 21:49.
|
| |
|
|
|