С представянето на новия модел Captiva, Chevrolet направи поредната крачка в своята европейска продуктова офанзива. Със своята динамична стилистика, версията на автомобила с пет врати е първият компактен SUV в европейската гама на Chevrolet, първият дизелов модел и първото возило, предлагано с електронна система за стабилност ESP.
Chevrolet Captiva ще се появи в европейските представителства на марката през това лято и ще предложи на клиентите привлекателна нова възможност в бързорастящия SUV-пазар. Със своите компактни размери (дължина/широчина/височина - 4 635/1 850/1 720 мм), агресивна и подчертано динамична визия, както и богата гама оборудване дори в базовата версия на изпълнение, новият модел е перфектно пригоден за вкусовете на европейските клиенти. Купувачите ще могат да избират между изпълнение с предно и с двойно предаване, с пет и седем места и гама от три двигателя с мощност между 136 и 230 к.с.
Могъщ, съвършен и динамичен - тези три определения дават много точен израз на експресивния дизайн на новата Captiva. Моделът комбинира солидността, характерна за SUV-моделите, със стилното излъчване на седан от средния клас. В изискания страничен силует преобладават подчертаните арки на калниците, големите колела (до 18 цола) и мощната линия в областта под долния ръб на прозорците. В оформлението личат множество прецизни детайли като наподобяващите брилянти триизмерни предни светлини, вградените в корпусите на външните огледала мигачи, вентилационните отвори в предните калници и масивната конструкция на дръжките на вратите. Типичните за класа SUV елементи, като изразените арки на калниците, външните защитни облицовки на каросерията и предпазните панели на дъното в предната и задната част придават завършен вид на привлекателната външност на новия модел. Преливането от “солидно-спортно” в “стилно-елегантно” излъчване продължава и в интериора. Приветливото обзавеждане прави впечатление с модерното си звучене, добрите ергономични характеристики и множеството комфортни детайли.
Премиерата си в новата Captiva отбелязва с първия дизелов двигател в европейската моделна гама на Chevrolet. Модерният четирицилиндров двигател с работен обем 1 991 см3 развива максимална мощност 150 к.с. В комбинирания цикъл на движение по стандарта MVEG, дизеловият мотор изразходва само 7,4 литра дизелово гориво на 100 километра пробег, което на свой ред означава, че със своя 65-литров резервоар Captiva може да измине 870 километра без дозареждане. В серийното оборудване е включен филтър за твърдите частици в отработилите газове, който не се нуждае от периодична поддръжка и специални добавки към горивото. Двигателят е с четири клапана на цилиндър и последно поколение система Bosch за директно впръскване на горивото Common-Rail, при която инжекторите впръскват горивото директно в цилиндрите под налягане до 1600 бара. Сред другите технически характеристики на двигателя с един горен разпределителен вал (SOHC) са цилиндровата глава от алуминиева сплав, балансиращият вал и турбокомпресорът с променлива геометрия (VGT).
Базовият бензинов двигател е редови четирицилиндров с работен обем 2,4 литра, два горни разпределителни вала, максимална мощност 136 к.с. и с максимален въртящ момент 220 Нм. Топдвигателят е 3.2-литров V6 с 230 к.с. и максимален въртящ момент 297 Нм. При нормален режим на шофиране, задвижващата сила се насочва изцяло към колелата на предния мост. В случай, че електронният управляващ блок регистрира нужда от по-добро сцепление, разпределението между предния и задния мост може да се променя плавно до достигане на съотношение 50:50. Наред с приплъзването на колелата, системата следи и много други сигнали като положението на педала на газта, оборотите на двигателя, ъгълът на завъртане около вертикалната ос и отклонението на волана. Системата за двойно предаване е напълно интегрирана с ABS и ESP.
Ходовата част е с окачване тип McPherson отпред и четиризвенна конструкция на задния мост. Спирачките на всички колела са с вътрешновентилирани дискове и модерна система ABS. Системата е част от серийното оборудване, за да гарантира, че Captiva винаги ще следва стриктно зададената от водача траектория. В зависимост от конкретния пазар и нивото на оборудване, разработената съвместно с германските специалисти от Continental-Teves система ще предлага и редица допълнителни функции като хидравличен асистент при внезапно спиране HBA (Hydraulic Brake Assist), система за контролирано спускане по наклон DCS (Descent Control System) и система за активно предотвратяване на преобръщането ARP (Active Rollover Protection).
ot mobile.bg
|