Привет на всички "Каптивисти" :-)
Нашето семейство от съвсем скоро е в "клуба" - взехме я едва в сряда - горда Captiva LT, дизел 2.0л. Първоначално се бяхме прицелили в среден клас кола, но нетърпеливостта и обстоятелствата наложиха да "скочим" на високия клас, просто средния клас се беше изчерпал, пък никак не ни се чакаше 2-3 месеца.
До момента навъртяхме точно 900 км. Имаме бегли наблюдения за разход в градско, на извънградски, и на магистрала. Уточнения - автоматична трансмисия (харчи повече от ръчната, поне на хартия) и климатик нон-стоп, все пак околната температура вървеше между 25 и 35 градуса...
Значи, на градско гравитира между 13 и 14 литра, като се има предвид, че имам "тежък" крак, т.е. юркам я прилично (без безобразия). На извънградско слиза спокойно под 10л, даже имаше моменти, в които показваше около 8л. На магистрала, при 120-130 км/час държи 10л. При 140-160 км/час вече скача над 11л.
Субективно обаче, скоростта не се усеща, слизаме от Рено Меган комби 1.6, бензин. В сравнение с реното, 140 км/час се усещат като 100 км/час. При 170-180 км/час вече се усеща темпото, но нито има вибрации, нито се усеща повече зор за двигателя, едва 3,000 оборота.
Возията е супер! Мислехме, че след френската возия тази ще ни се види твърда (както например в Opel Zafira, но няма такова нещо - даже се представя много по-добре при завои - никакво клатене и люшкане, никой от задните редове не се оплака от прилошаване, дори при прохода през Балкана.
Една-две дребни заяжданки - дисплея на аудио системата хич не се вижда при по-ярко слънце, някак наполовина на яркостта на останалите уреди. Някой да коментира - и при вас ли е така? Другата дреболия - заключването на прозорците сработва и за този на пътника до шофьора, по мое мнение трябва да важи само за задните стъкла (където обикновено щъкат непослушни ръчички). И още - двузонов климатик (отделен за задните седалки) би бил идеален...
Тези дреболии са несравними с удовлетворението и удоволствието от пътуването с този звяр! Горещо го препоръчваме на всеки, който се двоуми дали си струва.
И като за финал един въпрос - дилъра ме "кове" да си сложа по-нататък (към 7,500 км) чип-тунинг. Не отпадала гаранцията, по-силен въртящ момент, и (уж) поне литър икономия. Някой има ли опит с това, да си е слагал, или да обмисля да сложи?
|