Карам я вече тая Каптива 2.0 дизел, аутомат 9 месеца, около 20000 км и засега нямам проблеми, които да ме накарат да съжалявам че съм я купил.
Ето някои впечатления :
Разход на гориво с климатика
градски средно 14
извън градски 100 км/ч 8.5 ,
аутобан 135 км/ч 10,
аутобан 150-170 км/ч 12,
минимален отчетен разход 6.7, максимален отчетен разход 16.4
Максимална скорост поддържана на аутобан в продължение на поне 50 км - 160-170 км/ч (с известен зор от страна на колата по лек баир, натоварена с трима човека и багаж), моментен разход 13
Лек шум при над 130 км/ч от уплътнението на шофьорската врата,
Климатроникът се справи с жегите, но отзад малко по-бавно достига студеният въздух , така казаха тези които се возеха отзад, но после слязоха с хрема от колата през м. юли, с парното февруари март нямаше проблем. Вярно е че решетките на климатика са с ограничено регулиране на посоката на струята
Затварянето на задния капак се регулира с гумичките, а и с времето амортисьорите на капака омекват малко и няма проблеми със затварянето,
Свикнах му на автоматика и вече ме удовлетворява почти напълно като динамика.
Продължавам да твърдя, че 150 коня са горе долу минимума мощност за теглото на това купе, за да остане усещането за пъргав автомобил.
Ръчното превключване на скоростите не го ползвам, просто достигнах до убеждението че няма смисъл при нормални пътни условия.
Няколко пъти ходих на лов, вярно почти сухо време с тук там локви и малко кал и мокра трева, не през гората, но по стръмни черни пътища с коловози, по ниви и поляни на баир. Катери без проблем, където реши включва си задното предаване и минава, тук мощност не и липсва.
Въпреки това не знам дали бих тръгнал през кал или дълбок сняг извън пътя, все пак не е истински Off road автомобил.
Всички джаджи и лампички си работят нормално, с електрониката не съм имал проблем.
Подсветката на радиото ме дразни малко защото намалява когато включа фаровете през деня и особено ако съм с тъмни очила не се вижда нищо.
Колата ми нито дърпа нито бута наляво или надясно при ниска или висока скорост, предницата държи реглажа. . воланът не тресе, нищо не чука и не тропа, нито скърца, това мисля че е нормално за нова кола.. При по-високи скорости според мен е достатъчно стабилна не сее, не жъне, нито носи, това е относително, зависи от водача, мисля че ако той не направи някоя глупост, колата сама от себе си няма да го подведе.
Е, наистина вози малко по-твърдо от лимузина, но все пак е по-добре, например от вектрата ми и по-зле от стария ми Бенц.
Досега съм сипвал само нафта (само ВИ Пауър дизел ), сменял съм на 7500 км масло, филтри, на 15000 км масло, филтри и това е.
А, и вода в чистачките.
Предните светлини можеше да са малко по-силни (аз малко недовиждам и всички фарове все ми са слаби).
Накрая мога да кажа, че разбира се няма пълно щастие и безплатен обяд, но според мен този автомобил, имам предвид конкретно моя Каптива, е напълно адекватен за тази цена. Колата не е много скъпа, няма особени претенции за лукс или офроуд, но задоволява изиквания над средното ниво за т.нар. СУВ.
Дано да се окаже достатъчно здрава и надеждна и да се държи така най-малко до края на гаранцията .
|