|
Тема |
Re: Full time 4x4 и виско-муфа [re: yaro] |
|
Автор |
Caмo Дизeл (турбо 6-так) |
|
Публикувано | 10.05.05 12:41 |
|
|
Не знам бъзикаш ли се, но ще обясня.
Виско муфата предава въртящ момент, само, когато се получи разлика в скоростите на въртене на валовете преди и след нея. С други думи, само, като пробуксува водещата ос. От разликата в скоростите на въртене на водещият и водения валовете, се увеличава вискозитетното съпротивление между ламелите на муфата и така се увлича и водения вал, с което се предава въртящ момент към другата ос.
Има и други начини на употреба на виско муфа, като например, в комбинация с отворен диференциал, а виско муфата работи, като един вид автоматичен блокаж на диференциала, както е в БМВ 325iх, някои спортни Митсубиши и Тойоти.
Последното развитие на идеята на виско муфата е т.нар. Haldex диференциал, който се използва в VW 4Motion моделите, Волво и др. и който макар, че работи на съвсем друг принцип, идеята си остава същата - предаване на въртящ мометн, само при пробуксуване на водещата ос.
Само Дизел
|
| |
|
|
|