| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: изкуствен интелеКт` [re: Accolade] | 
                 |  
| Автор | 
Bpeдитeл (отговорен) | 
 |  
| Публикувано | 03.05.13 18:06 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				Моите знания са придобити не от книги, защото са твърде скъпи, а пък обемът им е главно върху базови принципи. Най-полезната литература, която съм ползвал са самостоятелни кратки статии от по 3-4 страници и останалото е от мислене и анализиране. 
 
 За мен най-важните дисциплини за икономисти, лекари, психолози, инженери и всичко освен историци, прависти и лингвисти... са: теория на сигналите и теория на системите. Съвсем базови понятия от висша математика са достатъчни. И останалото е специфични знания в конкретна област. 
 
 Всички системи, живи, неживи, естествени и изкуствени,... могат да се моделират с краен брой входове и изходи, и двупосочни предавателни функции между всички тези терминали, плюс вътрешни генератори.
 
 Лекар означава диагностик, специалист по ремонт и поддръжка. Проектантите на системи или технологии се обединяват в понятието инженери. Неправилно е лекарската наука да се счита за хуманитарна като право и като география. Ботаника, биология, микробиология и т.н. са примери за инженерни науки. Изискват разбиране на системите, трансформиране и съхраняване на ресурси (енергия), комуникации. Математиката, физиката и химията са инженерни науки, защото проектират технологии и имат необходимост от знания по същите две основни науки - теория на сигналите и теория на системите. 
 
 Училището има роля да дисциплинира мозъка, т.е. да го приучи да следва стратегии за взимане на решение, а не - да му програмира база данни, като експертна система от "look-up tables". 
 
 Това, което мозъкът трябва да прави, е да се наслаждава на усвоените стратегии и умения. Педагогиката е инженерна, а не - хуманитарна наука, но за съжаление в модерните университети няма обучение по педагогика, само така се нарича курса, който записват декласираните от избраните си желания.
  
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |