| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: Как бюджетния дефицит уби древен Рим [re: Jay Gould] | 
                 |  
| Автор | 
dedo_minu (старо куче) | 
 |  
| Публикувано | 23.04.10 11:25 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				"Ако някъде изкопая, ще се опитам да намеря надниците на някой професии. Защото съм ги чел някъде или най-малко съм ги мяркал из нета. Най-малкото би следвало да ги има определени в указите от времето на Диоклециан, защото съм виждал надници някъде и то за не една професия.
 А щом на един човек се води дневен надник, то значи е имало наемен труд. "
 
 Хайде да видим следния пример:
 Римлянин посещава публичен дом с робини за които е известен наема, надницата или услугата. След извършването на специфичната услуга той си плаща.
 Първо - има "наем" за услуга/работа
 Второ - има  жена произвеждаща услуга и изкарваща "надница"
 Трето - има заплащане за "надницата"
 Четвърто - парите са прибрани
 
 Въпросът тук: Това наемен труд ли е?
 
 Не! Защото, за да е наемен труд, този който го извършва трябва да е свободен, а не роб. 
  Наличието на надници за каквито и да е дейности в Рим на пръв поглед изобщо не  дава представа кой получава надницата - работникът или собственика на работника . Но за Рим по подразбиране собственикът на труда (робовладелеца) получава парсата.  
 
 Надница не значи наемен труд, защото това преди всичко е надница на роб. Или в краен случай това е надница на държавен служител в една робовладелска империя. А това не е капитализъм - ама никак даже.
  
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |