Кой кого е обидил?
Да не би да си се разпознал като "защото разни цървули започват да дават мъдри съвети несвързани с темите" ?!? Ако е така, то моля те недей вини мен.
Щом не можеш да приемеш официалния тълковен речник, честно казано щях да съм обиден, ако можеше да приемеш нещо написано от мен, така че ти благодаря за неразбирането. Както се съгласихме, симптомите на незадоволено его се проявяват най-често с писане на поучения, които освен неправилни, са и в несвързани с тематиката дискусии, като например:
"Ти по добре научи ..."
"запъна като магаре"
"Справка се прави само с Института за български език при БАН"
"дори и в БАН могат да грешат. Все пак това са лингвисти, филолози"
"И аз съм учил в първи клас тези неща, както и дори за множества"
Бегъл семантичен анализ, дори от неспециалист, разкрива в такива такива изречения известна нестабилност, породена от некотролируемо желание за несъстоятелна (или несъстояла се - според възрастта) себеизява.
Радвам се, че човек в първи клас е учил "дори за множества", но дали пък не си пропуснал по-важни неща, които се учат по това време? Множествата не е късно да се научат и в пети-шести клас, както се практикуваше някога, но за някои неща си трябват първите седем години.
Сполай ти и всичко хубаво. Ако успееш да се овладееш да не пишеш за неща, от които не разбираш, на места, на които мъдрите ти мисли седят нелепо, ще се почувстваш далеч по-адекватно, отколкото сам си мечтал или си преполагал, че е възможно.
П.П. Един приятел казва, че селските бекове често се обиждат на "цървул", но не трябвало - цървул означавало "нещо незначещо нищо" - и според тълковния речник било така. Не според специалистите по обувки, разбира се - да не подхванеш нова тема сега.
П.П.П. Трябва да призная, че признанието за възрастта, на която си бил запознат с множествата предизвика с нищо неприкрито умиление в мен. Щях да кажа, че с това си изречение изби рибата, ама ме е страх да не се окажеш рибар, риболовец или просто природозащитник-любител.
|