Ако декодерите можеха да предават статистика за гледаните програми, то отчитането може да стане по-мащабно, но доста по-неточно.
Когато се прави статистическа извадка, то се държи сметка за нейната представителност. Точно в случая със стрийминг през мрежата отчитането ще е изключително неточно, защото ще покрие единствено аудитория, живееща в урбанизирани територии с добри телекомуникации, както и разполагаща с желание и умения да използва сравнително нови технологии, както и да заплаща непренебрежима месечна сума за това.
Или да го кажа по-просто - отчитането по този начин ще покрие средната класа в големите градове. Това не е малко, ако искаш да рекламираш телефони, но е почти нищо, ако искаш да рекламираш разсад за картофи и мотокултиватори.
Т.е. в пийпълметрията броят на зрителите, гледали дадено предаване е важен показател, но за рекламодателите той е почти безсмислен без пълна дисекция на аудиторията - по възраст, пол, доходи, вид населено място и т.н. Ако ще се продават зъбни протези, то мач на националния ни отбор по волейбол не е най-правилното време за реклама, просто защото таргет групата, макар и голяма като количество, е далеч по-скромна като процент, от което и ROI-то (възвръщаемостта на парите, които си дал за реклама в случая) е много ниско.
Както и в електрониката винаги се гони голямо КПД (в бизнеса - ROI) - трика е с минимални разходи, да достигнеш до максимален брой потенциални клиенти, а не просто до колкото се може повече зрители въобще. Разбира се има и отклонения, реклами за "престиж" и т.н. при които за пазар като нашия парите може да не са от значение, но това са изключеня, които само потвърждават правилото.
|