Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 22:55 03.11.25 
Клубове / Мнения / Черните списъци / Черен списък на фирмите Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Четете си договорите с мобилните оператори [re: noble]
Автор Haтypaлиcт (татко+)
Публикувано07.06.11 18:30  



Клиентът е цар, когато е разумен онзи, който иска да му продаде нещо. Клиентът е дойна крава, когато е глупав онзи, които иска да му продаде нещо. Това е статия, вдъхновена от глупостта на мобилния оператор МТел, който заради едни изкарани 5-10 лв., ще загуби много пъти по толкова.

Четете си договорите – от първата до последната буква… Това бих посъветвал настоящите и бъдещите клиенти на мобилните оператори. Защото това не са договори, а са заробващи фермани, чрез които да те вържат и доят. Възможно е да ползваш нормална услуга. Но трябва да си я поискаш, конкретно да видиш договора, и да я получиш. Стандартните услуги, които сладкодумни търговци ви предлагат, съдържат много подводни камъни.

Ето конкретния случай, който нека послужи, за да предпази много други клиенти от измама.

Преди няколко месеца мои близки отидоха да си регистрират предплатените „Прима”-карти, както изисква новото законодателство. Направиха го при един от представителите на МТел – „Хенди”. Там търговците им казали, че е по-изгодно не да регистрират „Прима”, а да минат на абонаментен план. Иначе – след няколко месеца щяло да се въведе задължение всяка „Прима” да се зарежда с минимум 15 лв. месечно. Така много по-изгодно било да се мине на абонамент от 4,90 лв. на месец.

Въпросното твърдение е абсолютна лъжа. Но хората са се подвели, и са минали на абонамент. Става дума за 2 „Прими”, минали към план „Комфорт 100”. Договорите са 2-годишни. Но това е само началото.

Три месеца по-късно, таксата за абонамента се удвоява. От 4,90, тя става 9,80 лв. Изненадата е и сериозна, и неприятна. Каква е причината?

В договора за услуга била включена допълнителна услуга, наречена „Любим номер”. Която за първите 3 месеца е безплатна, а после е по 4,90 лв. на месец. При продажбата търговецът е представил тази втора такса не като такава, а като „екстра”. Казал, че в добавка към параметрите на договора, за първите 3 месеца МТел дава и „Любим номер” безплатно, след което номерът вече не е безплатен. Но не е казал, че след това въпросният номер става прескъпо платен с отделна такса. Въвел е в заблуждение клиента като е обяснил, че за 3 месеца получава още 1 номер безплатно, след което този номер се губи. И не му е казал, че после 21 месеца ще плаща втора такса за него.

Разбира се, юридически всичко е изпипано, защото пред закона е важно какво пише в договора, а не какво са си говорили търговец и клиент. Договорът е валидният акт, и който го е подписал, си носи последствията. Фактът, че определени елементи от договора не са обяснени добре от търговеца, или са обяснени подвеждащо, не намалява отговорността на клиента. Каквото си подписал, това ще изпълняваш. Т.е. прав-неправ, клиентът ще плаща. Но от морална и маркетингова гледна точка, всичко е абсолютно сбъркано. Защото и клиентът е излъган, и операторът ще загуби повече.

Във въпросния казус операторът ще спечели от 2 абонамента по 4,90 на месец за „Любимия номер”, т.е. общо 9,80 лв. месечно. Халлал да са му, както се казва. Но тази статия ще бъде прочетена от стотици хора още в първия ден на публикуването си, и от хиляди в месеците след това. Допълнително ще направя необходимото за разчуване на случая из Интернет (Facebook, форуми, SEO и пр.). Ако дори 1% от прочелите за казуса, успеят да се предпазят, и да се поучат от случая, загубите и пропуснатите ползи на МТел ще бъдат драстично по-големи от въпросните 9,80 лв. месечно. Ето това е доказателството защо клиентът трябва да е доволен, а не измамен. Защото измамата поражда ответни действия, които могат да донесат на доставчика загуби на порядъци по-големи от печалбата от хитруването.

Това е и смисълът от статията, това е и задължителната реакция срещу наглото поведение на произволни доставчици на каквито и да било услуги. Когато ни измамят, сме длъжни да реагираме и да съобщим, за да понесат те неизбежното наказание на ядосаните и предпазливи клиенти. Това е най-тежкото наказание за един доставчик. Не са държавните комисии, които правят разследвания, продължаващи години, не са съдилищата и глобите. На пазара най-истинското и най-бързо действащо наказание, е това от клиента. Ядосан съм, вярно е. Но МТел ще плати много повече от това, което заграби, в резултат на влошения имидж и на повишеното внимание на клиентите. Защото който прочете тази статия, ще внимава, и то доста…

В историята се съдържа и още един елемент на ирония. Разбира се, МТел могат да ме осъдят за тази статия, защото в нея се съдържат твърдения, които им вредят. Но на колкото и да ме осъдят, те не могат да ми вземат повече от онова, което имам. Всъщност, мога да се погрижа да нямам абсолютно нищо към момента на присъдата…:-) Но и това, което сега имам, е на много по-ниска стойност от загубите, които ще претърпят, след като направят неописуема реклама на статията чрез едно дело. Отново лошото отношение към клиента би се отплатило с далеч по-лошо. Ама така е. Винаги е така, и това из по-нормалните общества отдавна да го установили.

Когато клиентът е цар, той може да ти се отплати царски. Когато клиентът е дойна крава, той може да ти се отплати само колкото една крава (9,80 лв.). И да направи така щото другите крави да не проявят дори тази постна щедрост. Именно затова разумният търговец е стигнал до извода за клиента-цар. А неразумният си остава един обикновен кравар…

Четете си договорите, внимателно четете. Договорът е важният, а не приказките на тоя дето ви го пробутва…
(копирано от http://www.komentari.com/index.php?option=com_content&task=view&id=456&Itemid=2)



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Мтел noble   24.09.10 11:58
. * Re: Мтел Иckъp   24.09.10 16:19
. * Re: Мтел buhalgazar   24.09.10 17:11
. * Re: Мтел Sick Boy   24.09.10 18:21
. * Re: Мтел noble   24.09.10 19:15
. * Re: Мтел Иckъp   25.09.10 12:15
. * Re: Мтел ARlZE   28.09.10 07:16
. * Re: Мтел Иckъp   28.09.10 13:42
. * Re: Мтел Sick Boy   28.09.10 22:18
. * Re: Мтел ARlZE   30.09.10 09:00
. * Re: Мтел Иckъp   30.09.10 09:09
. * Re: Мтел casa blanca   29.09.10 09:49
. * Re: Мтел Иckъp   05.10.10 10:52
. * Re: Мтел casa blanca   05.10.10 12:02
. * Re: Мтел XaMaB   07.10.10 17:55
. * Re: Мтел casa blanca   09.10.10 20:44
. * Re: Мтел portal   25.11.10 10:18
. * Re: Мтел noble   25.11.10 10:33
. * Re: Мтел portal   26.11.10 11:05
. * Re: Мтел stanetzz   25.11.10 22:45
. * Re: Мтел Taneo   27.11.10 09:10
. * Re: Мтел Taneo   30.11.10 19:16
. * Re: Мтел Lover Boy   01.12.10 01:05
. * Re: Мтел Mopфиyc   02.12.10 00:04
. * Re: Мтел Mopфиyc   02.12.10 00:00
. * Re: Мтел CoлтaнГpиc   03.12.10 09:56
. * Re: Мтел Colombino   04.12.10 23:52
. * зПродължават най-нагло да лъжат portal   07.12.10 10:27
. * Re: зПродължават най-нагло да лъжат Mopфиyc   11.12.10 00:13
. * Re: зПродължават най-нагло да лъжат portal   12.12.10 08:35
. * Re: Мтел portal   21.03.11 17:01
. * Re: Мтел ARlZE   30.03.11 19:46
. * Re: Мтел Colombino   31.03.11 02:57
. * Re: Мтел ARlZE   31.03.11 08:57
. * Re: Мтел portal   01.04.11 10:07
. * Re: Мтел portal   01.04.11 10:10
. * Re: Мтел ARlZE   04.04.11 14:30
. * Re: Мтел Mopфиyc   04.04.11 14:57
. * Re: Мтел ARlZE   06.04.11 13:49
. * Re: Мтел portal   06.04.11 17:45
. * Re: Мтел Mopфиyc   11.04.11 12:06
. * Re: Мтел Mopфиyc   01.04.11 15:42
. * Re: Мтел portal   18.04.11 19:49
. * Re: Мтел Mopфиyc   19.04.11 15:01
. * Четете си договорите с мобилните оператори Haтypaлиcт   07.06.11 18:30
. * Re: Четете си договорите с мобилните оператори Ha живo   08.06.11 22:08
. * Re: Четете си договорите с мобилните оператори lnfinity   12.06.11 20:24
. * Re: Четете си договорите с мобилните оператори Blake   13.06.11 00:04
. * Re: Четете си договорите с мобилните оператори lnfinity   13.06.11 10:39
. * Re: Четете си договорите с мобилните оператори Blake   13.06.11 10:50
. * Re: Четете си договорите с мобилните оператори lnfinity   13.06.11 11:54
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.