Предварително искам да кажа, че не съм пострадал във връзка с описаното по-долу. :)
Вярно е, че по принцип българинът не чете каквото му се дава и обича после да се оплаква, когато вече е късно. Накратко - някой зачитал ли се е по-подробно в гаранционната карта на закупен наскоро от него уред, да кажем? Защото аз го направих преди няколко дни - имам пералня Уърлпуул в гаранция, която ми направи малък проблем, и каква беше изненадата ми, когато открих, че според условията моята гаранция вече е станала невалидна (макар да е 24 м и уредът да е купен преди 9). Причината - не съм регистрирал продукта в централния сервиз на фирмата в определения (10 дни от покупката) срок!
Позачетох се в гаранционните карти на други уреди, наскоро купени от мен и открих подобни условия и в гаранционната карта от Горение.
Причината за необходимостта от такава регистрация, според текста в гаранцията, е тази, че фирмата трябвало да поддържа някаква наличност от резервни части, както и персонал и можела да оптимизира това чрез регистрацията.
Хм, вероятно това някак си законово са успели да го оправдаят. Допускам и че съображенията на фирмата за оптимизацията са основателни (макар че, откровено казано, струва ми се, че с покупката на уред от определена марка аз подкрепям много повече прозиводителя, отколкото с регистрация на продукта). Интересно е, че при закупуване консултант-продавачите по никакъв начин не споменават за тази особеност на гаанцията, интерсно е и, че в самата гаранционна карта, която е всъщност книга от 30 листа, текстът с предупреждението се намира на ралзично място от страницата, където се полагат подписите, интересно е и това, че в сайта на Уърлпуул има място за регисрация, но там също по никакъв начин не е упоменато до какво ще доведе пропускането на срока или нерегистрирането изобщо на продукта.
Е, това се казва грижа за клиента - леко модифицирано за нашите условия.
Лично на мен цялата работа ми се струва идеално измислена, но не особено коректна. Всъщност, на всеки е ясно, че потребителие тук нямат никакви права и веднъж дал парите си, трябва просто да започнеш упорито да се молиш да имаш късмет и уреда да работи безпроблемно, поне докато е в гаранция, за да не береш ядове по сервизите.
|