Ето една истинска история с една кола, два сервиза и един куп любезни но неотстъпчиви служители.
Март месец 2005 г. си купих автомобил КИЯ Пиканто на лизинг. Не ме интересува кой какво мисли за марката, не в това е въпроса. Много съм доволен от колата и да сега съм минал за година и половина 32 000 км. Всичко беше супер, докато едни ден двигатела загуби мощност. Колата върви, вдига си скорост, но много бавно и свети лампа че трябва да проверя двигателя. Съответно отидох в сервиза в Пловдив. Там ми казаха, че това не е проблем, да си карам спокойно. Карах 2-3 дни но това не беше колата която бях купил и пак отидох в сервиза. Приеха колата и започнаха да търсят проблема. Търсиха го 3 дни. На края разбраха какъв е, цитирам "Проблема е в една шайба, ние знаехме за него". Това е първото, защо след като го знаете, 3 дни го търсите. Оказа се, че проблема е фабричен, т.е. сериен, една от първите серии има проблем с някаква шайба която от КИЯ - Корея са им казали че трябва да сменят. Дали са им номерата на шаситата и са им изпратили частите, да ги подменят. Обаче на мен никой не ми е казал за това. Информацията някъде по трасето от София до Пловдив се е загубила явно. И така, поръчаха шайбата от София и казаха, че след 3 дни ще е готово. Така 6 дни след началото на ремонта ми се обадиха и ми казаха, че заради шайбата и благодарение, че съм минал доста километри, се е скапал и коляновия вал. Проблема бил, че сервиза им в София се мести и не знаят дали има вал там. Казах ОК, ще изчакам 3 дни (петък, събота и неделя) за да проверят. В понеделник никой не ми се обади, аз имах друга работа, и в четвъртък им звъна в Пловдив да ги питам какво става. От там ми казват следното "Ми сервиза се мести, не знаем има ли вал, ако няма ще поръчаме и за 20 дни ще дойде". Тук вече аз сериозно се ядосах. Звъня в София, там ме мотаят 2-3 човека, прехвърлят ме едни на друг докато не ги заплашип със съд и писане на статии по вестниците. Никаква реакция, написах 2 е-майла, пак заплашителни, и след 3 дни ми се обажда шефа на сервиза в София. Той ме уведими, че вала е поръчан от Германия и ще пътува 20 дни. Така общото време през което съм без кола ще стане малко повече от 40 дни. Питах, след като грешката е тяхна (за което си признаха) и ремонта е гаранционен, не ми ли се полага кола за срока на ремонта. Не само че не ми се полагала, но ако съм искал съм можел да си наема от тях за 40 лв./ден без ДДС. Отново заплахи, обяснения, нищо не помогна. В момента имам да чакам още около 10 дни до края на обещавия период за ремонта. Не получих отговор на следващите ми е-майли, нито някой се обажда за да ми каже нещо по въпроса. Липсата на кола ме вкарва в големи разходи и ми причинява големи неудобства, все пак минавам средно по 1800 км/месец, но от КИА България на никой не му пука за това.
В 99% от случайте проблема е ПРЕДМОНИТОРЕН bst
|