Преди няколко години си купих 80 литров техен бойлер. Работи нон-стоп няколко години, но накрая протече. Казах си - майната му, няма да се занимавам да го поправям. За времето, през което го използвал не съм имал никакви ядове, така че реших отново да си купят бойлер от същата фирма.
Отново си взех 80 литров, този път - 3 kw. На пръв поглед - супер: по-малък, по-лек, по-красив, с голяма вълнуваща лепенка "5 години пълна гаранция" най-отпред. Слагам си го в банята и щастлив и доволен започвам да го използвам.
Да, ама щастието ми не трая дълго. Може би два месеца след като го взех в един прекрасен ден лампичката загасна и бойлера спря да грее. Проверих - ток има, бойлерът е в гаранция, значи - звъним на сервиза. 02/9581014 - мамка му, наизуст го научих шибания телефон и копчетата на домашния ми апарат се изтриха от набирането му. Никой не ми отговори в продължение на две седмици. Накрая о, чудо, се свързах с юнаците. Беше някъде началото на юли. Казаха - ми хубаво, следващия понеделник по някое време ще дойдем. Скръцнах със зъби, помолих приятелката да стои целия заветен ден вкъщи и вечерта с кеф се изкъпах с 80 литра топла вода. Няма да казвам какво правих през времето, в което нямах. Добре че беше лято.
Оказа се, че проблемът бил в партидата дефектни нагреватели, с които били оборудвани бойлерите. Лош късмет, реших, ама вече нали е оправен. Мина се седмица-две и гледам чистачката в офиса се разнася с една гаранционна карта пак на Елдом. Питам я какво става и се оказва, че и нейният бойлер изгорял ... тъкмо навреме за гостите от Германия, които чакала от незнам кога си. И не за първи път, за изминалите две години откакто си го били купили за 4-ти или 5-ти. Реших, че малко преувеличава и почти забравих случката, докато в средата на август една сутрин забелязах, че топлата вода е отново леко хладка ...
Познахте, да. Бойлерът отново не грееше. Мамка му и прасе Като си представих как пак ще звъня до забрава ми падна сянка пред очите като при пълно слънчево затъмнение. Звъннах няколко пъти, естествено никой не вдигна, след която заминах на море с отписани надежди хората да дойдат докато се върна.
Морето не беше лошо, гореща вода имаше колкото искам но хубавото свърши и ето ме отново в София с неработещия ми бойлер. Този път - няма да ми повярвате - на третия ден се свързах с човек от сервиза. Както разбрах - случайно. Обясних му какво ми се е случило, къде живея и той ми каза - ами, понеделник. Добре, викам си, днес е четвъртък. Добре, ама някой го чу и след кратка разправия разбрах, че не ми е писано да се къпя с топла вода този понеделник, събитието щяло да се случи следващия
На гневните ми реплики човекът отговори, че е техник, не знае и не разбира от планиране на посещенията по домовете, но ако искам мога да си занеса бойлера в сервиза. И не знае мога ли да го върна или не.
Е, чакам ... до понеделника не остана. Също както търпението ми. Имайки предвид как горят шибаните нагреватели не се съмнявам, че а) този случай няма да ми е последния; б) следващия ще е в началото на студените месеци; в) тиквите лекуват следствието, а не причината и г) ще си купувам нов бойлер.
Надявам се издържалите до края на изляянието ми да не се набутват като мен
It's hard to think of you as the end result of millions of years of evolution.
|