Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:34 27.04.24 
Клубове/ Спорт / Велосипедизъм Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Центровка на скоростите [re: Amatior]
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано10.09.01 14:25  



Аз и по-горе ти бях писал, ама не си прочел внимателно. Сега ще бъда по-подробен.
Като си казал, че дерайльора ти е Shimano, трябваше да споменеш модела, защото сега пуснаха едни смешни модели С050, С101 и С201, които работят точно на обратно на другите обтегачи. Това донякъде има логика, защото и двете команди работят по един и същ начин, но май само това му е предимството.
Нещо много важно, преди да почнеш центровка на скорости - увери се, че проблема е в дерайльора! Защото по някой път става така, че жилото ти някъде заяжда или пък ти е криво ухото на рамката, а ти си играеш 2 часа с обтегача и говориш лоши думи за роднините му:)
И така - преди да регулираш скорости трябва да почистиш дерайльора. Сваляш жилото - ако е огънато или разплетено някъде направо го сменяй, защото има 90% вероятност да ти прави проблеми. Оглеждаш бронята - никъде не трябва да прави остри чупки или пък да е сцепена. Ако е лошо прегъната или сцепена също я сменяш.
Като провериш жилото и бронята, взимаш грес (най-добре молибденова) и мажеш хубаво жилото. Вкарваш в бронята и си готов.
След като си оправиш жилото, погледни ухото на дерайльора.Трябва да е право, т.е. веригата да е в една равнина с венеца, на който е в момента. Долната част на дерайльора не трябва да е усукана или под ъгъл.
Ако и това е наред - пристъпваш към центровка на самия дерайльор.
Първо болтчетата - те не играят никаква роля в превключването! Единствено ограничават хода на дерайльора. Може да са на различно място взависимост от конструкцията на дерайльора, но винаги трябва да има означения H (High) и L (Low). Болта с означение L ограничава хода на дерайльора към спиците т.е. към големите венци, а болта с H - към рамката т.е. малките венци.
Добре е да ги регулираш преди за си закачил жилото на дерайльора, за да си сигурен, че са правилно регулирани. В противен случай, при центровката ще е трудно да да разбереш дали проблема е от командата или от болтчетата.
И така - нормалния дерайльор винаги сам слиза на най-малкия венец, когато не е закачен на жилото. Rapid Rise дерайльорите (С050 и т.н.) винаги се качват сами на най-големия венец.
Почваш да въртиш педалите и държиш дерайльора с ръка, така че да не влезе между венците и рамката. Полека го отпускаш. Когато падне на най-малкия венец навиваш винтчето H докато усетиш, че почва да се затяга. След като стегнеш, почваш отново да въртиш педалите. Има три вероятности - или да е добре, или веригата да иска да се качи на по-горен венец, или да иска да слезе по-надолу.
Ако е добре, не го пипай. Ако иска да се качи нагоре, отвиваш винтчето, докато престане да се качва нагоре и се изчисти шума, като внимаваш пък да не отвиеш толкова, че да иска да падне от венеца. Ако веригата иска да падне, навиваш винтчето докато престане. Отново въртиш до изчистване на шума, внимавайки да не почне да се катери нагоре. Когато на най-малкия венец веригата се върти без шум, значи всичко е ОК с болтчето Н.
С болтчето L e малко по-особено, защото там трябва да буташ дерайльора нагоре с ръка. Почваш да въртиш и буташ дерайльора, докато се качи на най-големия венец, като внимаваш веригата да не падне в спиците. Когато го качиш, навиваш болтчето L докато усетиш затягане. Окончателната центровка обаче, става чак след като настроиш командата.
След като си оправил болтчетата минаваш на жилото. При обтягане на жилото, веригата трябва да е на най-малкия венец и командата също трябва да сочи най-малък венец. Преди да опънеш жилото се увери, че бронята и жилото са легнали хубаво навсякъде. После обтягаш жилото на ръка, толкова, че да му обереш свободния ход. Тук за разлика от спирачките, жилото не трябва да е много стегнато.
След обтягане на жилото, почваш вече да настройваш скоростите, като ги превключваш с командата. Настройката има 2 варианта. Единият е да почнеш да ги щракаш нагоре всички и после да ги сваляш надолу, за да провериш обтягането на жилото. Другият е следния - за пример взимаме 7 венеца - когато веригата е на венец 7, качваш на 6. Ако качването е трудно, леко обтягаш с кухото винтче на дерайльора. Под леко обтягане разбирай завъртане на 1/4 оборот. Играеш с винтчето, докато ти хареса качването. После смъкваш от 6 на 7. Ако е трудно, леко отпускаш жилото. И така, качваш и сваляш от 7 на 6 и от 7 на 6, докато ти хареса как става превключването. След като си направил тази центровка, всички други скорости трябва да са наред. Правиш проверка. Най-добре е проверката да става с каране, а не на място, защото под натоварване скоростите може да се държат малко по-различно. Винаги окончателната центровка става с пробно кръгче.
Другият вариант за центровка е следния - пак взимаме за пример 7 венеца - поставяш веригата на 7 и почваш да щракаш 6, 5, 4, 3, 2, 1. После смъкваш 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Ако качва трудно, леко обтягаш и пробваш докато ти хареса. Ако сваля трудно, отпускаш жилото, пак докато ти хареса. И така, настройваш болтчето докато си доволен от превключването.
След като настроиш превключването се връщаш на болтчето L. Aко при превключване от 2 на 1 се усеща напрежение в командата, леко го отвий докато стане леко. Ако няма напрежение, може да го затегнеш малко, докато почустваш напрежение. След това отвиваш малко, за да изчезне напрежението и това вече е окончателната настройка на болтче L.
Toва е центровката на скоростите в общи линии. Като я направиш 3 - 4 пъти ще и хванеш цаката, лесна е:) Успех!:)

П.П. Ако дерайльора ти е Rapid Rise, центровката е обратна на гореописаната. Ако имаш някакви въпроси за Rapid Rise, питай.


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Stava duma za remont Amatior   28.08.01 01:56
. * Аз ще ти помогна tropsyx   28.08.01 09:28
. * se pak mersi Amatior   29.08.01 00:54
. * Вилка RST... KPETEH.   29.08.01 22:18
. * Re: Вилка RST... Amatior   30.08.01 00:40
. * ..... TheSaint   30.08.01 02:14
. * Amatiore,.... tropsyx   30.08.01 09:05
. * Re: Amatiore,.... Amatior   31.08.01 00:38
. * Само за справка X_Country   30.08.01 12:24
. * Re: Само за справка tropsyx   30.08.01 12:29
. * Майтап да става tropsyx   30.08.01 12:32
. * Най-много ти отива лилавия:) X_Country   30.08.01 12:54
. * Re: Само за справка Amatior   31.08.01 00:45
. * А?... KPETEH.   30.08.01 22:42
. * Re: А?... Amatior   31.08.01 00:55
. * Re: А?... DTMF   03.09.01 13:47
. * Re: Аз ще ти помогна koliovite   29.08.01 17:31
. * Re: Аз ще ти помогна tropsyx   29.08.01 18:17
. * Re: Аз ще ти помогна koliovite   30.08.01 17:50
. * Вилка X_Country   30.08.01 12:52
. * Re: Вилка Amatior   31.08.01 01:09
. * Броня X_Country   31.08.01 11:35
. * Re: Броня Amatior   03.09.01 00:23
. * Re: А ве о6те един въпрос за спира4ките Kaskadjora   03.09.01 01:00
. * Re: Вилка Пceвдoним   03.09.01 13:35
. * Аз бих направил така tropsyx   31.08.01 09:25
. * Re: Аз бих направил така Amatior   03.09.01 00:29
. * Re: Аз бих направил така tropsyx   03.09.01 09:27
. * Re: Аз бих направил така Amatior   04.09.01 00:47
. * E, aй стига бе:) X_Country   04.09.01 14:27
. * За спирачките tropsyx   04.09.01 14:42
. * MAGURA-тааа CuO   04.09.01 15:48
. * Разширението X_Country   04.09.01 17:55
. * именно CuO   04.09.01 21:57
. * Re: именно X_Country   04.09.01 22:02
. * Re: именно TheSaint   04.09.01 22:16
. * Така е и не е така... X_Country   04.09.01 22:33
. * Re: Така е и не е така... TheSaint   05.09.01 01:17
. * Хм:) X_Country   05.09.01 14:46
. * Re: E, aй стига бе:) Amatior   06.09.01 00:24
. * za skotostite Amatior   07.09.01 00:48
. * Я да пробвам... KPETEH.   07.09.01 00:57
. * Re: Я да пробвам... Amatior   08.09.01 00:15
. * Re: Я да пробвам... XTR   08.09.01 09:03
. * Re: Я да пробвам... TheSaint   08.09.01 16:30
. * Re: Я да пробвам... XTR   08.09.01 16:43
. * Оп, оп:) X_Country   09.09.01 22:01
. * Кажи, бе, cyclist... KPETEH.   10.09.01 21:53
. * Eх, миличък:) X_Country   10.09.01 22:04
. * Е, айде де, "миличък"... KPETEH.   10.09.01 22:20
. * Не, не, немога, не:) X_Country   10.09.01 22:40
. * Задавам ти въпрос... KPETEH.   10.09.01 22:44
. * Re: Задавам ти въпрос... Downhill   10.09.01 23:01
. * Те ви тук един друг събджект :) Downhill   10.09.01 23:05
. * Чак 300 мъдреца ми поникнаха... KPETEH.   10.09.01 23:08
. * Е и аз така викам, ама... KPETEH.   10.09.01 23:05
. * Отговарям ти с удоволствие X_Country   11.09.01 10:53
. * Хе-хе, както си и знаех... KPETEH.   11.09.01 18:37
. * Oки:) X_Country   11.09.01 19:19
. * Re: Oки:) TheSaint   12.09.01 11:31
. * Хех:) X_Country   12.09.01 12:46
. * Re: Хех:) TheSaint   13.09.01 01:35
. * Mи има едни неща... X_Country   13.09.01 12:42
. * Re: Mи има едни неща... XTR   14.09.01 02:21
. * Re: Mи има едни неща... X_Country   15.09.01 22:20
. * Re: Mи има едни неща... Downhill   16.09.01 00:43
. * Re: Mи има едни неща... XTR   16.09.01 08:28
. * Центровка на скоростите X_Country   10.09.01 14:25
. * Re: Центровка на скоростите Amatior   11.09.01 01:18
. * Центровка на каплите X_Country   11.09.01 11:47
. * Re: Центровка на каплите Amatior   12.09.01 00:18
. * Абе незнам... X_Country   12.09.01 12:39
. * Re: Абе незнам... Amatior   13.09.01 00:40
. * edin pypros za optiga4a Kaskadjora   23.09.01 01:05
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.