Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:15 26.04.24 
Религия и мистика
   >> Йога
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Канони 161-175(167 и 171 мн готини)нови [re: titiksha_]  
Автор titiksha_ (Narayana das)
Публикувано04.12.06 17:45



Моля ви обърнете внимание на 167 и 171 мн ме кефят




#161
"Whatever else we may give to the Divine, if we refuse to give our "will," we are giving nothing at all."

#161
“Каквото и да даваме на Божественото, ако откажем да му дадем нашата “воля”, ние не даваме нищо.”


#162
Attachment and desire must be dropped. Love of the Divine must be made sovereign and dominate all other love. To truly love the Divine we must rise above all attachments. Attachment and desire are qualities of egoism and not love itself.

#162
Привързаността и желанието трябва да отпаднат. Любовта към Божественото трябва да стане върховна и да господства над всяка друга любов. За да обичаме наистина Божественото, трябва да се издигнем над всички привързаности. Привързаността и желанието са качества на егоизма, а не на любовта.



#163
"All good, virtue, happiness and peace of mind result from love. Love is a feeling of unity of all in and with our own Self. Love creates order, organization, consolidation, equilibrium and tranquillity. It is love that develops a particular admirable type of emotion, character and behaviour. Love helps, gives, prays, feels grateful, appreciates and shares and it is love that results in trust, faith, cheerfulness, contentment, forbearance, magnanimity, mercy, forgiveness, confidence, honesty, dignity and charity."

#163

“Всяка добрина, добротел, всяко щастие и мир на ума произлизат от любовта. Любовта е чувството на единение с всичко в нашето Аз. Любовта създава ред, организация, обединение, равновесие и тишина. Именно любовта е тази, която поражда едно възхитително чувство, гради характер и поведение. Любовта помага, дава, моли се, изпитва благодарност, високо цени и споделя, и пак любовта води до доверие, вяра, бодрост, удовлетворение, дълготърпение, великодушие, милосърдие, опрощение, упование, вяра, честност, достолепие и благотворителност. ”


#164
"The universe is an ocean of matter. All objects are its whirlpools, one here and one there, linked together in a constant state of flux. There is physical unity. The cosmic mind is an ocean of thoughts. And all the minds in the world are its whirlpools or ripples. There is mental unity. In the ocean of the Self there is Oneness from top to bottom. There is only unity and nothing else, infinite and unfathomable."


#164
“Вселената е океан от материя. Всички обекти са нейни завихряния, един тук, друг там, свързани ведно в непрестанно протичаща промяна. Има физическо единство.
Космическият ум е океан от мисли. И всички умове в света са вихри или вълни.
Има ментално единство.
В океана на Аза има Единство от отгоре додолу. Съществува единствено единството и нищо друго, безкрайно и неизмеримо.”


#165
"Do you want to see the Self? Then sit silent. Let there gush forth sincerity from the inner depth of your soul. This will give rise to sacred hours of silence within you. Then the light will dawn and you will find yourself seated in the Self."

#165
“Искаш ли да видиш Аза? Ако е така седни в тишина. Нека искреността да блика дълбоко от душата ти. Това ще възвиси свещената тишина у тебе. После светлината ще изгрее и ти ще откриеш, че си в Аза.”


#166
"The mystic is an artist. He creates himself. He has the task of continuous self-finding, holding fast to eternal truth and beauty. He can give us the true estimation of all things of all our work in life or in literature or any other creative field. As he is not bound to bias of is ego, he is just and generous in his appreciation. As he is not serving any preconceived maxim or convenient theory; he is upholding and uttering the impersonal truth. As he is not anxious to please or displease anyone, he brings us to a clear atmosphere where the light shines and there is no darkness."

#166
“Мистикът е художник. Той сътворява сам себе си. Той има за цел непрестанно да открива себе си, като здраво се държи за вечната истина и красота. Той може да ни даде истинна преценка на всички неща, на цялата ни работа в живота или в литературата, или на което и да било друго творческо поле. Тъй като той не е ограничен от влиянията на егото си, той е точен и благороден в своята оценка. Понеже не служи на никакви предубеждения или удобни теории, той подкрепя и изрича безличната истина. Понеже не го е грижа нито дали се харесва, нито дали не се харесва на когото и да било, той ни води към ясно небе, където светлината грее и няма тъмнина.”


#167
"You are perpetually linked up in a never-ending chain of actions and reactions.
A single thought can make us weep or cry or make us behave like a prince or tear our hair out. There is nothing and there was nothing but a flashing fluctuation in our own mind. A little ruffling in our brain-stuff molecules can make us dance one way or another."

#167
“Вие сте непреривно свързани в безкрайната верига на действия и противодействия. Една единствена мисъл може да ни накара да плачем или да ридаем, да се държим като благородници или да си скубем косите. Няма нищо, и не е имало нищо друго освен проблясъци от вълни в ума ни. Мъничко надипляне в молекулите на мозъка ни може да ни накара да танцуваме по един или по друг начин.“


#168
"The mind is only that function of inner activity that correlates the doer with the thing done through the sense of egoism and creates the illusions which make up the world."

#168
“Умът е само онази функция на вътрешна активност, която чрез чувството на егоизъм съпоставя извършителя и извършеното, и създава илюзии, които строят света.”


#169
Act without motive for action. "The only requirement for this practice is that we must dissociate ourselves and be a mere spectator, studying in minute detail how we dance like a monkey in the hands of our thoughts.

#169
Действайте без мотив за действието. “Единственото изискване за тази практика е, че ние трябва да се отстраним и да бъдем просто наблюдатели, изучавайки всеки миг как танцуваме като маймунки в ръцете на мислите си.”


#170
"It is by thought that we dissipate ourselves and get lost in reaction. It is by the gathering back of the thought into itself, which we must learn to do."

#170
“Именно мислите ни разпиляват и ние се загубваме в реакциите си. Това, на което трябва да се научим, е да събираме мисълта си отново към нейния източник.”


#171
"Virtue which requires to be ever guarded is scarcely worth the sentinel."

#171
“Добродетел, която изисква да бъде винаги опазвана, рядко си струва усилието.”


#172
"All good, virtue, happiness and peace of mind results from love. Love or the feeling of unity of all in and with the Master and one's self is creative of order, organization, consolidation, equilibrium and tranquility. It is love that develops a particular admirable type of emotion, character and behavior."

#172
“Всичко добро, цялата добродетел, щастието и покоят на ума произлизат от любовта. Именно Любовта или чувството за единство на всичко в Учителя, и за единство между Учителя и своя аз сътворява ред, съдружие, единение, духовно равновесие и омиротворение. Любовта е тази, която развива особено възхитително чувство, характер и поведение.”


#173
"You do not attract that which you want, but remain stuck to that which you are. You do not get what you wish and pray for, but that which you really earn. In other words, your wishes and prayers are granted and answered when they harmonize with your thoughts and actions."

#173
“Вие не привличате това, което искате, а оставате приковани към това, което сте. Вие не получавате това, което желаете и за което се молите, а това, което наистина си заслужите. С други думи, вашите желания и молитви се изпълняват когато са в хармония с мислите и действията ви.”


#174
Do not fight against circumstances. Your face ought to shine. Your spirit ought to be tranquil. Your eye ought to be clear. Your nerves ought to be steady. With these, press through the tasks of your most common day. Live as finely and beautifully in private as in the open glare of the world's noon. Train yourself to work under the Divine eye and stand the Divine inspection. Let the life begin to stir from the innermost depths and richly yield its true measure of joyfulness.


#174
Не се бори срещу обстоятелствата. Твоето лице трябва да грее. Твоят дух трябва да бъде омиротворен. Вашите очи трябва да бъдат ясни. Вашите нерви трябва да бъдат здрави. С такава настройка, минете през най-обикновения си ден. Нека животът ви бъде така чудесен и прекрасен когато сте сами както и когато сте в центъра на общественото внимание. Обучавайте се да работите под Божия поглед и да устоите на Божията проверка. Позволете на живота да се раздвижи издълбоко и истинната радост да даде изобилен плод.


#175
"In Babaji's Kriya Yoga there need be no words of Brahma, maya, avatars, shakti, dvaitism, advaitism, all which may be understandable, but are often unacceptable to the west or to followers of religions other than Hinduism."

#175
В Бабаджи Крия Йога няма нужда от думи за Брахма, мая, аватари, шакти, двайтизъм, адвайтизъм, всичко, което може да бъде разбрано, но често е неприемливо за запада или за последователите на религии различни от Хиндуизма.

ОМ НАМО НАРАЯНАЯ - Мантрата на Двапара Юга ;)

Редактирано от titiksha_ на 04.12.06 17:48.



Тема Канони 176 - 196нови [re: titiksha_]  
Автор titiksha_ (Narayana das)
Публикувано13.12.06 12:45



#176

Babaji buries the centuries old quarrel of dvaitism and advaitism, stating that on the strictest analysis, there is nothing intrinsically and practically conflicting or contradictory between the two. Not only that, but advaitism (non-dualism) is, as Babaji believes, on strictest censorship, only the continuation and extension of dvaitism (dualism). Babaji says, "It is much safer, my child, to teach "Thou art God" than "I am God," when you have to select a teaching for billions of people of all places and for all times." As a matter of Fact, "I am God" is not really a teaching, but the most spontaneous expression of the "fewest of the few Blessed," that have realized the most final stage and it is given to few to realize."

Бабаджи погребва старите столетни кавги на двайтизма и адвайтизма, като твърди че няма нищо съществено или практически противоречиво или противоположно помежду двете. Не само че адвайтизма (недуализма) е както Бабаджи вярва, като най-точно възприятие само продължение и разширение на двайтизма (дуализма). Бабаджи казва “много по сигурно е дете мое да научиш Ти си Бог” от “ аз съм Бог” когато трябва да избереш учение за билиони хора по цялата земя и от всички времена.” Всъщност “Аз съм Бог ”


Weekly Message from Babaji?s Kriya Yoga #177


#177
The goal is to learn the Divine Truth and stand steady and steadfast in the realization of the central unity everywhere with no room for conflict or confusion at all.?

Целта е да научим Божествената истина и да бъдем твърди и непоколебими в осъществяването на централното единство навсякъде без каквито и да било противоречия или объркване.



Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #178

#178
Stressing the need of Kriya Yoga, Babaji observed: It is the Yoga of service, devotion and knowledge and is very essential for Self realization. It helps and complements all other yogas.? Love and Knowledge are not distinct. Kriya Yoga incorporates service and love. Service purifies and expands the heart. Love unifies. Without service and love you cannot even dream of attaining advaitic realization (the One without a second) even in crores (thousands) of lives. Service is the expression of love. Knowledge is diffused love and love is concentrated knowledge. The Kriya Yogi says: ?I am serving the Lord in all beings. I am only an instrument in the hands of the Lord.

Подчертавайки нуждата от Крия Йога, Бабаджи отбелязва: Това е Йога на служенето, предаността и познанието и е съществена за осъзнаването на Аза /себереализацията/. Тя помага и допълва всички други видове йога. Любовта и познанието не се отличават. Крия Йога обединява служенето и любовта. Служенето пречиства и разширява сърцето. Любовта обединява. Без служене и любов вие не можете дори да мечтаете за постигане на адвайта осъзнаване (Един без втори) дори след крори (хиляди) животи. Крия Йоги казва: служа на Любовта във всички същества. Аз съм само инструмент в ръцете на Бог.


Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #179

#179
?The goal of Babaji?s Kriya Yoga is to unostentatiously bring the truth of cosmic energy and life into effective operation within life. It is a matter of persistent and sincere endeavor toward spiritual progress made silently and solidly towards the Self. Babaji?s Kriya Yoga speaks in the language of the heart to the true nature of everyone. It is for those who have touched life very deeply at the bottom. It is for those to bring into effect its greatness within every our most common actions.?
#179

Целта на Бабаджи Крия Йога е без показност да внася истината на космичната енергия и вселенския живот в реално и правилно действие във всекидневието на хората. Това е процес на постоянно и искрено усилие за духовен напредък, насочен безмълвно и цялостно към Аза. Бабаджи Крия Йога разговаря на езика на сърцето с истинната природа на човека. Тя е за тези, които са се докоснали до живота много дълбоко. Тя е за тези, които допринасят за изявата на величието й във всяко от най-обикновените ни действия.

Weekly Message from Babaji’s Kriya Yoga #180
#180
“Offer first, all your actions as a sacrifice to the Highest One within your self and the world. Deliver last, all you are to do into His hands. The Supreme and Universal Spirit will work through you according to His Own Will and Works in the world. This is the solution that I present to you and in the end you will find that there is no other,” is an outstanding observation of Sri Aurobindo.

"Предложи първо всички твои действия като жертвоприношение на Всевишния в самите вас и в света. Поднесете всичко, което правите към Неговите ръце. Върховният и универсален Дух ще работи чрез вас според Своята Собствена Воля и Дела в света. Това е решението, което ви давам и вие ще откриете, че няма друго." Изключително наблюдение на Шри Ауробиндо

Weekly Message from Babaji’s Kriya Yoga #181
#181
“It should be remembered that the Divine gives It self to those who give themselves without reserve and in all their parts to the Divine. For them, the calm, the light, the power, the bliss, the freedom, the wideness, the heights of knowledge and the seas of bliss are the rewards.”

Хубаво е да се помни, че Божественото се дава на тези, които раздават себе си всецяло и без остатък на Божественото. За тях, покоя, светлината, силата, блаженството, свободата, широтата, висотата на знанието и океани от блаженство са награда.

Weekly Message from Babaji’s Kriya Yoga #182
#182
“During our efforts to seek complete union, we reach a point where mind is the enjoyer, but peace and happiness proceed not from worldly things. The highest power and happiness proceeds from loving all. Love is the final word of Bliss and Peace.”

По време на нашите усилилия да търсим пълно единение, ние стигаме до момента, когато умът е наслаждаващият се, но мирът и щастието произлизат от светски неща. Най висшата сила и щастие произтичат от любовта към всичко. Любовта е най-висшето име на Блаженството и Омиротворението.


Weekly Message from Babaji’s Kriya Yoga #183
#183
“We need sleep to refresh our life. Similarly we need silence to refresh our wisdom.”

Ние имаме нужда от сън за да се освежим живота си. По същия начин имаме нужда от тишина, за да освежим мъдростта си.


Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #184
#184
“The root cause of all social injustice and unrest, of all human ill and misery in the world can be directly traced to faulty life processes, which are the result of wrong mental and psychic adjustments. It is certainly wrong psychic adjustments that make man think and believe that cruelty, war, and the law of animal nature in human affairs is an inevitability or a necessity. He is not altogether ignorant of the existence of a nobler and higher nature within him.”

Коренната причина на всяка социална несправедливост и смут, на всички човешки болести и нещастия в света, може непосредствено да бъде проследена до погрешните жизнени процеси, които са резултат на погрешни умствени и психически настройки. Именно погрешните психически настройки карат човека да мисли и да вярва, че жестокостта, войната, и закона на животинската природа в човешките деля е нещо неизбежно или необходимо. Човек не е в пълно неведение за съществуването на по-благородна и по-висша природа в себе си.

Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #185
#185
“With a balanced mind and equal vision meet all differences, kill the idea of separateness and mix with all, embrace all, love all, serve all, serve the Lord within them.”

С балансиран ум и спокоен поглед посрещни всички различия, унищожи идеята за отделеност и общувай с всички, прегърни всички, обичай всички, служи на всички, служи на Бога в тях.

Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #186
# 186
“The first pre-requisite of all freedom, according to Babaji is the purification of the mind.”

Първата предпоставка за всяка свобода, според Бабаджи е очистването на ума.

Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #187
#187
“Control your emotions by discrimination and detachment. Maintain your equilibrium of mind always. Think twice before you speak and thrice before you act. Give up backbiting, criticizing and faultfinding Beware of reaction. Find out your own faults and weaknesses. See only the good in others. Praise the virtues of others. Forgive and forget the harm done by others. Do good to those who hate you. ”

Овладявай емоциите си чрез разграничаване и непривързаност. Винаги поддържай равновесие на ума. Помисли два пъти преди да кажеш нещо и три пъти преди да действаш. Откажи се от злословието, критикарството и мърморенето. Осъзнавай реакциите. Откривай собствените си недостатъци и слабости. Виждай само доброто в другите. Хвали достойнствата на хората. Прощавай и забравяй злото направено от другите. Бъди добър към тези, които те мразят.

Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #188
#188
Kabir says: “If you can’t stop the mind, exert your best to make bodily action physically impossible. If the physical action of taking up the bow and arrow is not permitted, the mortal arrow does not kill the deer.”

Кабир казва: Ако не можеш да спреш ума, дай най-доброто от себе си да направиш така, че всяко движение на тялото да стане физически невъзможно. Ако физическото движение на вдигане на лъка и стрелата не е позволено, мъртвата стрела не убива сърната.

Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #189
#189
“When you do not get any spiritual experiences, wait, there may still be some impurities. You have to do more sadhana.”

Когато вие не получавате никакви духовни изживявания, изчакайте, може да има още неизчистени неща. Добре е да правите повече садхана.

Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #190
#190
“Thy right is to the work only, but never to its fruits. Let not the fruit of the action be the motive, nor let the attachment be for inaction.” (Bhagavad Gita II.47)

Твоето право е само върху работата, но никога върху плодовете от нея. Нека плодовете на действията да не бъдат мотив, нито пък да има привързаност към бездействие.(Bhagavad Gita II.47)

Next message, September 7, 2006



Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #191
#191
“Do not think: “I have realized. This is a false notion.”

Не мислете: “Аз осъзнах. Това е погрешна идея.”

Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #192
# 192
“The mind acts as a ladder making a man climb up to the realm of Supreme Bliss or making him climb down to the deep abyss of ignorance. The life we live depends on the way in which the mind is governed.”

Умът е като стълба и кара човек да се катери нагоре към царството на Върховното блаженство или да слиза надолу към дълбоките бездни на невежеството. Животът, който живеем зависи от начина, по който умът управлява.

Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #193
#193
“If the mind is restless you cannot make progress. When the rays of the mind are collected by practice, the mind becomes concentrated and you get ananda (bliss) within. Silence the bubbling thoughts and calm the emotions You should have patience, adamantine will, and untiring persistence.”

Ако умът е неспокоен, човек не може да напредва. Когато лъчите на ума се съсредоточат чрез практиката, умът се фокусира, и ти усещаш ананда (блаженство). Усмири бълбукащите мисли и успокой чувствата си. Добре е да си търпелив, със желязна воля и неуморно постоянство.


Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #194
#194
“Don’t imagine even for a moment, that any of your thoughts can be kept ineffectual. No, it cannot be. Thoughts crystallize into habit and solidify into circumstances. Good thoughts bear good fruits and bad thoughts bad fruits.”
You simply choose your thoughts and, although indirectly, surely, you shape your circumstances.”

“Не си представяйте дори само за един миг, че някоя от вашите мисли може да остане безрезултатна. Не, това не може да се случи. Мислите кристализират в навици и се материализират в обстоятелства. Добрите мисли носят добри плодове, а лошите мисли – лоши плодове.
Просто избирайте мислите си и макар и косвено, вие със сигурност формирате вашите обстоятелства.”


Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #195
#195
“You do not get what you wish and pray for unless you really earn it. Your wishes and prayers are granted and answered only when they harmonize with your thoughts and actions.”

“Вие не получавате това, което желаете и това, за което се молите, освен ако наистина не го заслужите. Вашите желания и молитви се изпълняват, само ако те хармонират с мислите и действията ви.”


#196
“Spiritual life needs harmony in all parts of our being. Japa (repetition) of mantras produce harmony.”

Духовният живот има нужда от хармония във всички аспекти на съществуването ни. Джапа (повторението) на мантри създава тази хармония.

ОМ НАМО НАРАЯНАЯ - Мантрата на Двапара Юга ;)


Тема Re: Канони 176 - 196нови [re: titiksha_]  
Автор mian (член)
Публикувано16.11.07 21:25



Здрасти, Тити!

От всичките канони от 1 до 196, които си постнал, липсват само 33, 132 и 136 .



Ще ги изнамериш ли да ги пуснеш и тях - за пълно щастие на всички.



Тема Канони 197 - 219нови [re: titiksha_]  
Автор titiksha_ (Narayana das)
Публикувано25.11.07 01:23



Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #197
#197
“The wisest man is single-minded in his sadhana and universally minded when dealing with the world. He fasts for himself, but with the world he does not mind feasting.”
Най-мъдрият човек е целеустремен в своята садхана и с универсален кръгозор когато се занимава със света. Той пости за себе си, но няма нищо против пиршествата в света.


Weekly Message from Babaji's Kriya Yoga #198
#198
“Initiation, inspiration and the attainment of knowledge depend upon the aspirant’s personal efforts and his earnestness.”

Посвещение, вдъхновение и привързаност към знанието зависят от личните усилия на стремящия се и неговата честност.


#199
“Knowing what is really good for society comes through right discrimination. Without right discrimination, real social service, in the political or any other field is not possible. That is the social value of Kriya sadhana.”

“Да знаеш какво е наистина добро за обществото идва от правилно разграничаване. Без правилно разграничаване, истинско служене на обществото в политическата или която и да било друга сфера е невъзможно. Това е социалната стойност на Крия садхана”


#200
Your power to serve the world depends on your Kriya exercises and sadhana, which means solitude, dying determination, discrimination, a definite, most precise conception of the intended achievement, and Guru’s grace and God’s mercy, and an untiring single-minded exertion and a perfect non-attachment to all other things.”
Вашата сила да служите на света зависи от изпълняването на Крия упражненията и садханата, което означава уединение, силна решителност, разграничаване, определена и изключително точна представа за възнамереното постижение, милост от страна на Гуру, Божия милост и неуморимо целенасочено усилие и съвършена непривързаност към всички други неща.


#201
“Japa of any mantra has a tremendous purifying influence on the mind. All the shaktis are in the name of God. It makes the mind introspect, turns the mind inward and thins out vasanas (latent tendencies). Mantra fills the mind with sattva guna, peace, purity and strength.”

„Джапа на която и да е мантра има огромно пречистващо влияние върху ума. Всички шакти са в името Божие. Джапа кара ума да се вглъби, да се обърне навътре, и изтънява васаните (латентните тенденции). Мантра изпълва ума със сатва гуна, мир, чистота и сила.”


#202
“Mantra japa is an exact science. Mantra is achieved by mental process. A mantra is divinity. It is divine power manifesting in a sound body. The mantra is a mass radiant tejas or energy.”

Мантра джапа е пълна тишина. Мантра се постига чрез ментален процес. Мантра е божественост. Това е божествена сила изявяваща се в здраво тяло. Мантрата е огромна лъчезарна енергия или теджас.


#203
“The kriyaban should try his level best to realize his unity with the divinity of the mantra and to the extent he does so the mantra power supplements his worship power (sadhana shakti). Just as a flame is strengthened by winds, so also the aspirant’s individual shakti is strengthened by mantra shakti and then the individual shakti joins with the mantra shakti to make it more powerful.”

Криябанът трябва да даде най-доброто от себе си, за да осъзнае своето единство с божествеността на мантрата и до степента, до която той прави това, силата на мантрата подсилва неговата обожаваща сила (садхана шакти). Точно както пламъкът се разпалва от ветровете, така и индивидуалната шакти на устремения се засилва от мантра шакти и тогава индивидуалната шакти се обединява с мантра шакти, за да стане тя по-силна.


#204
“The mantra is awakened from its sleep through the sadhana shakti of the aspirant. A mantra accelerates and generates creative force.”

Мантрата се пробужда от своя сън чрез садхана шакти на устремения. Мантра засилва и поражда съзидателна сила.


#205
“When you are repeating your mantra, know the meaning of your mantra. Repeat it with feeling and think that you are really praying to your ishta devata (chosen personal form of the Lord) and that your ishta devata is really listening to you.”

Когато вие повтаряте вашата мантра, знайте нейното значение. Повтаряйте я с чувство и мислете, че вие действително се молите на вашата ишта девата (избраната форма на Бог) и че вашата ишта девата действително ви слуша.


#206
“Reciting the mantra, “Om Kriya Babaji Nama Aum,” destroys your weaknesses and brings everlasting peace, infinite bliss, and prosperity. There is not the last doubt about this.”

Повтарянето на мантрата „Ом Крия Бабаджи Нама Аум” разрушава вашите слабости и ви носи траен покой, безгранично блаженство и напредък. Няма никакво съмнение в това.


#207
“Arise and awake and turn not your face towards life’s gloom. Insist on your looking forward for light. Quicken your energy for the realization of Self, making your heart ever bolder and yet kinder and gentler. A star never talks but is ever calm. A flower never sings but is ever sweet in beauty and gentle in fragrance.”

Вдигнете се и се пробудете и не извръщайте лице към мрачното в живота. Упорствайте да гледате към светлината. Оживете своята енергия за осъзнаване на Аза, като правите сърцето си все по-смело, и все пак, по-мило и по-нежно. Една звезда никога не говори, а е винаги спокойна. Едно цвете никога не пее, но е винаги сладостно в красотата и нежността на уханието си.


#208
“Take care of your health and keep your temple fit. Do not lose your temper when anyone insults, taunts or rebukes you. It is merely a play of words and variety of sounds.”

Погрижете се за здравето си и поддържайте своя храм във форма. Не се ядосвайте когато някой ви обижда, присмива ви се или ви укорява. Това е просто игра на думи и поредица от звуци.


#209
“Will is the power of man, will is the soul force. Will can do anything and through will force, the mind and the senses can be curbed. If desires are destroyed, will power develops.”

Волята е силата на човека, волята е душевната мощ. Волята може да направи всичко и чрез волевата мощ умът и сетивата могат да бъдат обуздани. Ако желанията са разрушени, волевата сила се развива.


#210
“Determination, patience, interest, attention, perseverance, tenacity, persistence, and meditation on the Self all facilitate the acquisition of will power.”

Решителност, търпение, интерес, внимание, постоянство, издържливост, упоритост, и медитация върху Аза - всички те улесняват придобиването на волева сила.


#211
“Man is not altogether ignorant of the existence of a nobler and higher nature within him. Those who have with any measure of truth (satyam) have endeavored to melt all differences to serve all and love the Lord in all. This love and service affords the most potent and the most effective means of psychic and mental purification and control.”

Човекът не е напълно невеж за съществуването на по-благородна и висша природа в себе си. Онези, които имат каквато и да било частица от истината (сатям) са положили усилия да разтопят всички различия, за да служат на всички и да обичат Господ във всички. Тази любов и служене предлага най-могъщото и най-ефективното средство за физическо и ментално пречистване и контрол.


#212
“Keep a daily spiritual diary. Initially it is indispensable and of paramount importance. It is a whip for grading the mind toward God. Let it be your guru as it will open your eyes and develop the power of reflection. It will help you to destroy your negative and evil qualities, born of actions in the past. Maintain a daily diary and receive in exchange solace, peace of mind and quick progress on the spiritual path.”

Водете си ежедневно вашия духовен дневник. Отначало той е крайно необходим и е от върховна важност. Той е камшик, който кара ума да се издигне към Бог. Нека той да бъде ваш гуру тъй като ще отвори очите ви и ще развие вашата силата на отражение. Той ще ви помогне да разрушите вашите отрицателни и лоши качества, породени от действия в миналото. Попълвайте ежедневно вашия дневник и получавайте в замяна утеха, покой на ума и бърз напредък по духовната пътека.


#213

“The path to Self- realization is fraught with difficulty. One must prepare to live a virtuous life devoted to truth, honesty, straightforwardness, spirit of service and humility. One must remember the first principle: do not discard His living presence. Do not hopelessly discard Him in other forms. Do not fail to see Him at your very door.”

Пътеката към Осъзнаване на Аза е преизпълнена с трудности. Човек трябва да се подготви, за да живее праведен живот, посветен на истината, честността, откритостта, духа на служенето и смирението. Човек трябва да помни първия принцип: не отхвърляйте Неговото живо присъствие. Не Го отхвърляйте отчаяно и в други форми. Не пропускайте да го видите пред самата ви врата.


#214
“Never approach anything, except as a manifestation of God, otherwise you throw a veil of delusion over what you look at, and then see evil. Deal a deathblow to evil and gather good in through all your senses, by loosing mundane superficial sight. What is manifested in one’s body and mind is a reflection or result of what is in the spiritual consciousness. Each of us must purify our spiritual consciousness to illuminate the true self that sits resplendent in the human soul.”

Никога не подхождайте към каквото и да било, освен като към изява на Бог, иначе вие хвърляте воал на илюзия върху това, към което гледате, и тогава виждате злина. Сложете край на злото и съберете доброто чрез всичките ви сетива, като престанете да гледате по светски повърхностно на нещата.като изгубите светския повърхностен поглед. Това, което е изявено в човешкото тяло и ум е отражението или резултата на това, което е духовното съзнание. Всеки от нас трябва да пречисти своето духовно съзнание, за да просветли истинния сияен аз, който обитава човешката душа.


#215
“There is no such thing as an accident in the cosmic universe. Grow bolder in all adversities, waxing warmer with the heat of everlasting light. Let all condemnation of others be deemed your own. If you adjust the microcosm, the macrocosm will adjust itself for you. You cannot see outside, what you are not inside”

Няма такова нещо като случайност в космичната вселена. Израствайте все по-смели във всички злополучия, прибавяйки топлина от топлината на извечната светлина. Нека всички порицания към другите да се смятат за ваши собствени. Ако вие подредите вашия микрокосмос, макрокосмосът ще се подреди за вас. Вие не можете да видите навън, това, което не сте отвътре.


#216
“…was in the beginning”, “existence alone was,” existence, intelligence, bliss, this is the non-dual Absolute, the one only without a second…all distinctions such as “I” and “Thou” are but appearances. The Self alone is.

“...беше в началото”, “битието единствено бе”, съществуване, интелигентност, блаженство, това е не-двойствения Абсолют, единственият без втори …всички разлики като Аз и Ти са просто привидности. Азът единствено е.


#217
“Reality is described as “the Heart.” Existence Reality exists in the Heart, free from psychoses, the Existence Reality is called the Heart of Hearts. How do we contemplate it? To exist as it exists in the heart is to contemplate it. This you should know. True contemplation of it is to start the realization of one’s identity with it.”

Действителността е описана като “Сърцето”. Реалността на Битието съществува в Сърцето, свободна от психози, Реалността на Битието се нарича Сърцето на Сърцата. Как я съзерцаваме ние? Да съществуваме така както тя съществува в Сърцето, е да я съзерцаваме. Това трябва да знаете вие. Истинското й съзерцание е да започнете осъзнаването на своята идентичност с нея.


#218
“Is there an existent awareness other than Existence? Existence is Reality. Reality is existence, yet is not mere existence; it is also intelligence or awareness. Existence and Truth, sat and satya, are synonyms, and mean that which transcends the three parts of time: the past, present, future. While particular modes of existence are perishable, existence, as such, is imperishable and absolute.”

Има ли съществуваща осъзнатост различна от Съществуването? Съществуването е Реалност. Реалността е съществуване, все пак не просто съществуване; тя е също интелигентност или осъзнатост. Съществуването и Истината, сат и сатя, са синоними, и значат това, което трансцентдира трите части на времето: минало, настояще, бъдеще. Докато определени форми на съществуване са преходни, то същесетвуването, като такова е непреходно и абсолютно.


#219
Ramana Maharshi designates the Real, as the Heart, because its seat is the heart. The location of the Heart in the physical body is the chest, two digits to the right of the median. The sage, when he is in body awareness, localizes the absolute experience within the Heart.” In the Heart seek your self.

Рамана Махариши описва Реалното като Сърцето, защото, неговото седалище е сърцето. Седалището на Сърцето във физическото тяло са гърдите, два пръста надясно от средата. Светецът, когато той е в съзнание за тялото, посочва мястото на абсолютното изживяване в Сърцето. В Сърцето търсете Себе си.

НАМО ШИВАЙ

Редактирано от titiksha_ на 25.11.07 01:27.



Тема Re: Канони 220-227(няколко от най-хубавите)нови [re: titiksha_]  
Автор titiksha_ (Narayana das)
Публикувано28.11.07 11:36



#220
“In Truth, the location of the Self in the Heart is only from the standpoint of body consciousness. The Heart is at the core of one’s being, the center of all that is, emptied of all empiric content. It cannot be contemplated by ideation. There is no distinction of subject and object. One has to know it by being it, by realizing one’s identity with it.”

В Истината, местоположението на Аза в Сърцето е само от гледна точка на теленoто съзнание. Сърцето е в центъра на нашето същество. Центърът на всичко, което е, изпразнено от всякакво емпирично съдържание. То не може да се съзерцава чрез умуване. Там няма разграничаване на субект и обект. Човек може да познае това като стане това, като осъзнае своята тъждественост с него.


#221
“The hearts of the truly great is the sanctuary of God on earth. They are living witnesses to the Divine and shinning lights to the world. Not gold, but only man, can make a people great and strong. Essentially greatness is the same throughout the universe. The same lofty nobility, moral rectitude and robust faith in a Living Power at the back of all phenomena are evident in all of them. They have been borne as irrefutable testimony to the essential underlying unity of humanity. Like some golden notes running constant through an orchestra of a hundred, the great hearts in union reveal the fundamental Oneness of man.”

Сърцата на истински великите са светилище на Бога на земята. Те са живи свидетели на Божественото и огряват света с лъчите си. Не златото, а само човекът може да направи народа велик и силен. В същината си величието е същото из цялата вселена. Същото възвисено благородство, морална нравственост и здрава вяра в Живата сила, която е в основата на всички явления, са видни при всички тях. Те са били родени като неопровержимо доказателство за същинското всеобщо единство на човечеството. Като някои златни ноти от повтарящ се рефрен в оркестър от стотици, великите сърца в съюз разкриват основополагащото Единство на човека.


#222
A supreme selflessness characterizes the lives of the truly great beings, the central fact of which is a continuous joyous, self-sacrifice for the good of the universe. One may say that the joy of living in their case is purely the joy of living for others. The great value of such lives is that by their achievements they indicate the heights that are attainable by mankind through right effort.”

Върховна безсебичност характеризира живота на истински великите същества, основното при които е постоянна радост, саможертва за доброто на вселената. Човек може да каже, че радостта от живота в техния случай е изцяло радост от живот за другите хора. Великата ценност на такъв живот е, че чрез техните постижения те са постигнали висотите, които са постижими от човечеството чрез правилни усилия.


#223
“You may explore heaven and hell, but you will have to come back to earth alone and realize what a charming place it is. It is here alone that you have an enviable school to train you. This life gives you scope to give your right hand to someone who does not know the clasp of friendship, to sing your sweetest song to another who has heard nothing but discord, to give your fairest roses to someone else, in whose life flowers have never bloomed and to scatter roses of joy freely over hearts that are gloomy and dark. The earth is your right, royal training ground, here to make you perfect.”

Вие можете да изследвате рая и ада, но вие ще трябва да се върнете обратно на земята единствено и да осъзнаете какво очарователно място е тя. Единствено тук разполагате със завидно училище, в което да се обучавате. Този живот ви дава простор да подадете дясната си ръка на някой, който не познава ръкостискането на приятелството, да изпеете най-сладостната песен на човек, който не е чувал нищо друго освен неблагозвучия, да дадете най-красивите си рози на някого другиго, в чийто живот цветята никога не са цъфтели и да разпръснете със замах рози от радост към сърцата, които са мрачни и тъмни. Земята е вашето правилно, най-добро тренировъчно игрище, за да ви направи съвършени.


#224
“To speak of God, you have to cross the threshold of a quivering and faltering lip.
To think of God, you have to go beyond all hazy, dim and undefined imaginations and whisperings of the fickle and fine mind.
To know of God, you have to sink the world deep, with no trace whatsoever, weighting it down with your dead self.
To realize God, you have to bury or burn your own superstitions and superficial slumber of nightmares and awaken yourself to the Truth of your own Self, the God.”

За да говориш за Бог, ти трябва да преминеш прага на треперливата и препъваща се реч.
За да мислиш за Бог, ти трябва да отидеш отвъд всички мъгляви, неясни и неопределени представи и нашепвания на непостоянния и префинен ум.
За да познаваш Бог, ти трябва да потънеш в световните дълбини изобщо без следа, потапяйки се все по-надолу с мъртвото си его.
За да осъзнаеш Бог, ти трябва да погребеш или да изгориш своите собствени суеверия и повърхностни кошмарни сънища и да се пробудиш за Истината на твоя собствен Аз - Бога.


#225
“The principles of Babaji’s Kriya Yoga are broad, universal, all-embracing and in full accordance with science and reason. It has set for its purpose the upliftment of man above sorrows and miseries of this mundane life, by teaching them to see the Blissful Divinity that is behind all outward forms.”

Принципите на Бабаджи Крия Йога са широки, универсални, всеобхватни, и в пълен синхрон с науката и разума. Тя е поставила за цел възвисяването на хората над мъките и нещастията на този ежедневен живот, чрез образоването им да виждат Блажената Божественост, която е зад всички външни форми.


#226
“Babaji’s strongest emphasis is on living one’s life (regardless of the circumstances of one’s life) in a universal manner with love (prem) and service.”

Най-силната препоръка на Бабаджи е да живееш живота си (независимо от обстоятелствата в живота на човек) по един универсален начин с любов (прем) и служене.


#227
“For the worldly man and woman, Kriya Babaji recommends nothing so emphatically as service and surrender. They can serve Kriya Mulaguru Babaji, serve spouse, children, friends, relations, neighbors, and serve all. No technique is required therein. That is Kriya Yoga. One who lives his life with love, service, devotion and self surrender is a Kriya devotee.”

За светските мъже и жени, Крия Бабаджи не препоръчва нищо така категорично както служене и отдаденост. Те могат да служат на Крия Мулагуру Бабаджи, да служат на съпруга си, на децата, на приятелите, на роднините, на съседите, и на всички. Не се изисква технника за това. Това е Крия Йога. Човек, който живее своя живот с любов, служене, преданост, и отдаденост е Крия преданоотдаден.


НАМО ШИВАЙ

Редактирано от titiksha_ на 28.11.07 11:48.



Тема 228-233 Наставник, Гуру и Сатгуру!!!нови [re: titiksha_]  
Автор titiksha_ (.)
Публикувано29.01.08 10:10



#228
“If an aspirant treads the path of Truth, after studying the books written by a Saint and imbibes his teachings, that saint has already become his guru. Masters can initiate through their letters and their thoughts.”

Ако един стремящ се стъпи на пътеката на Истината, след като изучава книгите, написани от Светия и поглъща ученията му, този светец вече е станал негов гуру. Учителите могат да посвещават чрез техните писания и техните мисли.


#229
“The preceptor of preceptors (Kriya Babaji) reveals himself in some way or other to the aspirant out of sheer compassion. Help comes to the aspirant from the Lord and Master in a mysterious manner.”

Наставникът на наставниците (Крия Бабаджи) по един или друг начин разкрива себе си на търсещия просто от състрадание. Помощта идва при стремящия се от Господа и Учителя по тайнствен начин.


#230
“A saint and siddha like Kriya Babaji can initiate a sadhaka in any particular path for which the aspirant is fit. The guru will by close study of the aspirant know his tastes, temperaments and capacity and decide on the most suitable path.”

Светец и сиддха като Крия Бабаджи може да посвети садхака в една определена пътека, за която човек е подходящ. Гуру разбира вкусовете, темперамента и възможностите на устремения чрез задълбочено проучване, и взима решение за най-подходящата за него пътека.


#231
“The aspirant should be ever watchful to receive spiritual instructions from whatever source it may come. Anyone who helps him to remove his ignorance is a guide. But, he who hastens the sadhaka’s spiritual progress and takes a lively and keen interest in his evolution is the real Satguru.”

За стремящия се е добре да бъде винаги буден за духовните напътствия, които получава от какъвто и да било източник. Всеки, който му помага да отстрани невежеството си е негов наставник. Но, всеки, който ускорява духовния прогрес на садхака и проявява жив интерес към неговата еволюция, е действителният Сатгуру.


#232
“A Kriya yogi should take upon himself/herself the more arduous work of increasing his daily Kriya meditations (group and otherwise).Your powers to serve the world depend on your Kriya exercises and sadhana, which means solitude, dying determination, a definite and most precise conception of intended achievement, Guru’s grace and God’s mercy and an untiring single-minded exertion, with perfect non-attachment.”

Крия йоги е добре усърдно да се заеме с увеличаването на ежедневните си Крия медитации (групови и извън група). Силите на човек да служи на света зависят от неговата практика - Крия практики, садхана, което значи уединение, крайна решителност, ясна и най-точна представа за предвиденото постижение, Благоволение на Гуру, Божия милост и неуморимо целенасочено усилие, съпроводено от съвършена непривързаност.

#233
“The important factor to be noted in all the Yogas is that the sadhaka has to overcome countless opposition in the form of self-deception, delusion, passion, ambition, agitation, ignorance, sleep and various forms of sensuality and egoism.”

Нещо важно, което е добре да бъде взето под внимание, е, че във всички видове Йога, садхакът трябва да преодолее неизброими съпротивления под формата на самозаблуда, илюзия, страст, амбиция, възбуда, невежество, сън и различни форми на чувственост и егоизъм.


OM TARE TU TARE TURE SVAHA

Редактирано от titiksha_ на 29.01.08 10:20.



Тема Re: 234 каноннови [re: titiksha_]  
Автор titiksha_ (Нараяна дас)
Публикувано18.03.08 18:27



#234
“Man has an abundance of greed, selfishness, and hunger. The result is that the present world of ills surrounds him. He has created through selfishness, greed and hunger his own sorry scheme of things. He has to re-write all this story.”

У човека изобилстват алчността, егоизма и глада. Като резултат от това, светът, който го заобикаля е изпълнен с нещастия. Той е създал чрез егоизма, алчността и глада своя собствена жалка програма на нещата. Той трябва да пренапише цялата си история.


ОМ НАМО НАРАЯНАЯ

Тема Re: 237 и 239нови [re: titiksha_]  
Автор titiksha_ (Нараяна дас)
Публикувано19.03.08 18:19



#237
Babaji challenges man. Let us accept his challenge. Let us think, “One Self dwells in all.”

Бабаджи е предизвикателство за човека. Нека да приемем това предизвикателство. Нека да си мислим, `Един Единствен Аз обитава във всичко.


#239
"Aum is beyond all preaching and teachings, and true meditation on one's own Self, which results in super-conscious experience, cannot be taught. But, we should repeat the Aum and realize it. Aum is the only sound that starts from the muladhara, it is a most suitable mantra for meditation."

#239
Аум е отвъд всяка проповед и всяко учение, и истинната медитация върху своя собствен Аз, която води до свръхсъзнателно изживяване, не може да бъде преподадена. Но ние трябва да повтаряме Аум и да го осъзнаем. Аум е единственият звук, който започва от муладхара, и е най-подходящата мантра за медитация.




ОМ НАМО НАРАЯНАЯ


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.