|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема
|
eCall
|
|
Автор |
vehtiya (MD) |
Публикувано | 12.08.17 19:26 |
|
Ти да видиш
| |
|
Ти ся кво, пак откри топлата вода ли?
Това съм ти го пускал оттатък поне преди година.
Нали обичаш да ровиш - върви и го намери...
И още тогава ти казах че в Русия са 2-3 години напред.
От 01 януари 2017г всички нови транспортни средства в продажба трябва да са оборудвани с ЭРА-ГЛОНАС.
Из-за неразберихи в законодательстве РФ, с января 2017 года перегонщикам иномарок стало невозможно вести свой бизнес: таможня не пропускала машины, в которых отсутствовал ГЛОНАСС.
| |
|
Така де така. А от 31ви март 2018 година ти ще трябва да имаш инсталиран в комбито си(за твоя сметка при това) авариен бутон, който в случай на нужда ще те свърже едновременно със Спешна помощ, полиция и пожарна. Ако имаш късмет разбира се. Да доживеем, ще видим
| |
|
ecall правехме за американския пазар още някъде 2012-2013 ако не и по-рано - но там си го изискваха регулациите. Само че не с бутон, а изцяло софтуерно и без да налага ръчна намеса. При катастрофа (което се определя от определени CAN сигнали - примерно за отворен ербег и разни други) - модемът набираше 911 и роботски синтезиран TTS глас диктуваше събитието и GPS координатите. Още тогава се чуваше че и в ЕС ще се въвежда, аз дори съм учуден че толкова късно са го направили това.
EOF
| |
|
Още тогава се чуваше че и в ЕС ще се въвежда, аз дори съм учуден че толкова късно са го направили това
Не е точна интерпретацията - от април 2018 eCall става задължителен за всички нови коли. Иначе в доста държави е въведен пробно още 2011, а от 2015 уж функционира навсякъде в Европа, в случай че колата ти е екипирана.
| |
|
Имах предвид да се въвежда като регулация.
EOF
| |
|
А от 31ви март 2018 година ти ще трябва да имаш инсталиран в комбито си(за твоя сметка при това) авариен бутон
__________________________________________________________________________________________________________
Дрън, дрън, дрън ... и това не си прочел като хората.
Няма да трябва да го имам осен ако сам не пожелая...
| |
|
В Европа сложността идва от определянето на физическата локация, от която се подава сигнала. Т.е. целия проблем е (бил), че тя хубаво колата ще "позвъни" на 112, но е имало места, където не са можели да засекат местоположението на подаване на сигнала с някаква достатъчна точност.
Т.е. целия подготвителен период почти е бил необходим не толква на производителите на автомобили, колкото да се покрие пътната мрежа с клетки така, че при сигнала за произшествие на 112 да може се получава местоположението на инцидента с адекватна точност.
Горното е по-спомени - аз самия се чудех защо толкоз просто го няма в автомобилите, въпреки, че го има в приложения за мобилни телефони. Май дори на пътната агенция в България приложението ползва акселерометъра и звъни при инцидент ... Или при преминаване с оптимистична скорост през сериозна дупка на пътя.
Честно казано аз не мисля, че в България засичат на практика локацията, от която постъпва обаждането. По-скоро, типично по български, имат нещо, което е доникъде, ама работи в София, колкото да го покажат. Нямам никаква идея как е всъщност, но съм чел, че при разни инциденти с туристи, например, искат информация от мобилните оператори, за да определят местоположението. По този случай аз оставам с впечатление, че на 112 тази информация не достига автоматично, а получаването и е възможно след някакви бюрократични процедури.
| |
|
Който иска точност не трябва да разчита само на данни в коя клетка се намира eCall устройството. Клетката може да е и на 30 километра от него. Коя клетка ще облужи устройството зависи не само от гъстотата на клетките, а и от терена на местността. Изобщо не е задължително да го обслужи най-близката клетка. Радиовълните се разпространяват по свои закони. 112 работи с информация за клетката от която й се обаждат. Досега няма намерен турист в планина по информация в обхвата на коя клетка се намира. Територията, обслужвана от една клетка в планинска местност е огромна. Затова координатите се предават наготово взети от GPS, а не се определят чрез засичане на клетки от мобилен оператор.
За да се предадат координатите чрез GSM трябва да има покритие. Това не винаги е възможно. Затова най-добре е GPS устройство, ползващо сателитна връзка. Това решение пък е скъпо.
Затова ще направят нещо сравнително евтино, което ще работи в 98% от случаите. Останалите два процента да му мислят. Дано да са само два процента.
| |
|
Ма европейските изисквания не включват ли решението да има GPS хардуер?
GPS-а разбира се не е нещо перфектно и вижда голям зор на места като Манхатън, централната част на Чикаго и прочее. Съответно поради това се ползва dead reckoning и по-добър GNSS хардуер дето ползва не само GPS, а и алтернативни системи като глонас. Но въпреки това няма как да се гарантира голяма точност навсякъде разбира се. Но не знам дали е и толкова необходима де.
EOF
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
|
|
|