Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:09 18.05.24 
Взаимопомощ
   >> Психоанализа и психотерапия
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
Тема Да се похваля...  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано13.08.20 18:29



Станах шофьор на стари години.



Все още не съм де, остана само да премина успешно курс по първа долекарска помощ и после да си подам документите в КАТ, след което да си взема свидетелството за управление на МПС, но все пак преминах най-трудното, практическият шофьорски изпит.

Така че след някъде около средата на септември бъдете нащрек.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор lsrael Thornstein (либиец)
Публикувано13.08.20 18:52



> остана само да премина успешно курс по първа долекарска помощ

какво е това чудо? По мое време нямаше такова жувотно..

Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television.


Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано13.08.20 18:53



Честито, колега!



И аз станах шофьор на стари години, бях на 28, подкарах курсовете единствено защото във всяка обява за работа изискваха шоф книжка, нито имах кола, нито пари, не съм вярвал, че някога ще мога да имам кола.

Инструкторът много се кефеше на курсисти - висшисти, щот по време на курса той беше по-умния ... на полигона се събирахме няколко коли, ние курсистите въртим из полигона на свръхбавна скорост, инструкторите се събрали на групичка и се хвалят един на друг колко са им зле курсистите - един от инструкторите показно крещеше из целия полигон към ученика си "доктореееееее, тъ ибъ в некадърника, доктореееее ... следваха графични описания как докторът е бил заченат .... страшно му беше кеф на това нискочело говедо да крещи на доктора пред публика



Тема Re: Да се похваля...нови [re: lsrael Thornstein]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано13.08.20 18:55



И по мое нямаше. Като гледам сега децата ми по какъв учебник учат - има два пъти повече знаци и правила, никакъв шанс нямам, ако сега трябва да държа теория





Тема Re: Да се похваля...нови [re: DarkSide]  
Автор lsrael Thornstein (либиец)
Публикувано13.08.20 20:16



моите дьщери се готвят за шофьорска кинжка като станат 16 год. Гледам имат 25 вьпроса в конспекта им и това е. Ама преди да ги пусна зад сами волана ще се разкарваме заедно доста из паркингите и селските пътища.

Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television.


Тема Re: Да се похваля...нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано13.08.20 20:24



Благодаря, колега!



Извадих голям късмет, че ми се падна да съм един от последните в група от 10 курсиста и явно на изпитващият вече му беше писнало да къса (а и – което беше по-важното – ми дойде редът чак към 13:30, та улиците бяха сравнително спокойни, още повече по това време на годината, когато народът плажува), та ме пусна по някакъв сравнително лесен маршрут, тъй като нямах нито стопове, нито кръгово, нито (където при продължаване направо за навлизане в пътя с предимство откъм Люлин 6 има да се пропускат първо пешеходци, после насрещнодвижещите се по пътя с предимство, после трамваи отпред и отдясно, и накрая, за капак, движещите се по пътя с предимство отдясно; и където на инструкторът му побеляваше косата и му се опъваха нервите докрай от ядосване всеки път, когато минавахме оттам ), нито , където в час пик можеш направо да станеш разноглед, докато преминеш...

Абе направо си ми го подари изпита, ама както и да е. Не че нямше ситуации де. Например на бул. Царица Йоана, където бях с предимство, малко преди Била-та не един, ами цели 2 автомобила ми го отнеха, ама просто намалих пред тях (преди да се намеси изпитващият, хе-хе ) и те се изнизаха преди мен.

Имах и една сериозна грешка, че на връщане към школата нещо се размечтах и , когато, движейки се в дясната лента (както е по правило) и трябвайки да продължа направо по Панчо Владигеров покрай Билата, се заблеях в трамвая отляво, мислейки си дали не трябва да му давам предимство (а то в този момент на мен ми светеше зелено, тоест на него тогава му е светел забраняващ сигнал – нещо, което изобщо не съобразих) и докато преминавах с останалите автомобили, неусетно се озовах насочил се в лентата за десен завой, обаче изпитващият натърти (разочарован), че продължаваме направо и аз – за ужас на хипотетичния колега зад мен, за който даже не погледнах в огледалата – в последния момент се отклоних наляво, "захапвайки" началото на двойната непрекъсната линия с дясната гума, за да вляза в лентата за направо (която е втората отдясно наляво в това положение). Както и една не чак толкова сериозна грешка, че баш в самия край, когато трябваше да отбия в една малка уличка до школата (т.е. да спра за престой), спрях без да подам правилният сигнал за отбиване вдясно, който е десен мигач (всъщност спрях без никакъв сигнал).

Имах и едно минаване на жълто, което беше полуинфарктна ситуация (добре че не се паникьосах и не натиснах спирачката, ами си продължих like a boss левия завой... Иначе щях да спра след стоп-линията на чорчик в кръстовището! )

Дадох няколко предимства на пешеходци, работих добре със скоростите, съединителя и газта, карах на ниски обороти и висока предавка (понеже така е по-икономично) спазвайки стриктно ограниченията на скоростта, озъртах се като шашав из огледалата и пътя, направих едно успоредно паркиране на заден ход в едно екстра-тясно паркомясто (с 3 маневри влизането и с 2 маневри излизането; даже накрая ме похвали, че съм се бил справил перфектно с това паркиране), поиграх си 1-2 пъти на кръстовищата с пръскалцето за стъклото и пуснах климатика, за да види, че мога да боравя с уредите по таблото и човекът прецени, че не му се занимава повече с мен.

И аз станах шофьор на стари години, бях на 28, подкарах курсовете единствено защото във всяка обява за работа изискваха шоф книжка, нито имах кола, нито пари, не съм вярвал, че някога ще мога да имам кола.

На "стари години" (аз какво да кажа, като съм на почти 37! ) без кола и пари, и без да вярваш, че някога ще можеш да имаш кола – обаче сега с лазерни фарове.

Инструкторът много се кефеше на курсисти - висшисти, щот по време на курса той беше по-умния ... на полигона се събирахме няколко коли, ние курсистите въртим из полигона на свръхбавна скорост, инструкторите се събрали на групичка и се хвалят един на друг колко са им зле курсистите - един от инструкторите показно крещеше из целия полигон към ученика си "доктореееееее, тъ ибъ в некадърника, доктореееее ... следваха графични описания как докторът е бил заченат .... страшно му беше кеф на това нискочело говедо да крещи на доктора пред публика

А, не, аз не съм имал такъв експириънс... В тази школа май всички са висшисти, или поне преподавателят на теорията и инструкторът са. Теорията беше суперсериозна и учителят беше голям печенега. Май инженер, не разбрах точно. Бил автомобилен състезател на младини, нещо в КАТ, после преподавател, камионджия в Белгия (където на местните плащали повече, лошите капиталисти), а сега преподавател и инструктор. От понеделник до четвъртък от 6 до 7:30 вечерта за около месец-два минах през целия материал и ми беше толкова увлекателно да му посещавам лекциите (не пропуснах нито една), че накрая не ми се приключваше ходенето там. Инструкторът – не по-малко готиняга. Нямаше скучно или неловко кормуване с него. И той висшист, ама не разбрах какво точно. Сега на 18-ти заминава на море.

Иначе не сме имали часове на полигон. Всички часове – на пътя, от 9 до 10:30 сутринта в мармалада. На полигона не се научавало нищо, ми обясни, обучението трябвало да се провежда в реални условия. Голям зор видя с мен, докато ме приучи да паркирам, без да му се налага да крещи "НЕЕЕЕ, НЕЕЕЕ, СПРИИИ!" (не хиперболизирам много ), обаче щом успя да издяла от чворесто дърво като мен шофьорче – значи трябва да е голям майстор.



Редактирано от Nuke Dukem на 13.08.20 22:15.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Baldrian (опасна)
Публикувано13.08.20 20:50



Честито и как беше...безаварийно!



Да ти видя прическата и гащите, моля! След това ще те изслушам!

Тема Re: Да се похваля...нови [re: lsrael Thornstein]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано13.08.20 21:00



какво е това чудо?

. Трябва да отида в КАТ с 50 лв, сертификат за такова (оригинал+копие), оригинал и копие на диплома за средно образование, и удостоверение за здравословното състояние на кандидат за придобиване на правоспособност за управление на МПС (медицинско, което придобих днес), и 10 дена по-късно ще имам правото да се подчинявам на пътните правила и закони в РБ зад волана на автомобил.

Мериха ми кръвното (110/70, било нормално), правиха ми електрокардиограма (била перфектна), разпознавах някакви шарени чисълца, направиха ми забележка, че трябва да отслабна с 10 килограма и срещу 20 лв ми дадоха удостоверението. Сега трябва да ме изтупат още поне 60 кинта за сертификата за първа долекарска помощ (т.нар. БЧК) и така книжката ми ще излезе общо гранд тотал минимум 1035 български лъвчета (понеже БЧК-то също е с изпит и съответно там също са възможни пропуски).



Редактирано от Nuke Dukem на 13.08.20 21:09.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано13.08.20 21:15



има два пъти повече знаци и правила, никакъв шанс нямам, ако сега трябва да държа теория

Абе то нови знаци поне тук практически няма (освен може би онзи жълтият, който обозначава концентрация на ПТП), но ако искаш, можеш да си провериш шанса за теорията безплатно

. Аз изкълвах около стотина листовки от този сайт и накрая бях назубкал повечето въпроси до такава степен, че взех и външната теория пред ДАИ, и вътрешната (чието успешно преминаване е необходимо за явяване на фактическия теоретичен изпит пред ДАИ) – и двата с максимален резултат 97 точки.

Луд станах покрай тая книжка ти казвам, чак почнах да сънувам пътни знаци и автомобили.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Baldrian]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано13.08.20 21:25





И изпитващият каза същото накрая – приятно и безаварийно шофиране, и бъдете внимателен по пътищата.







Тема Re: Да се похваля...нови [re: lsrael Thornstein]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано13.08.20 22:52



Гледам имат 25 вьпроса в конспекта им и това е.

Можеш ли да пратиш линк към този конспект, ако има сайт, който да го съдържа, или да го изпратиш на снимка?

Аз минах с

400 страници и отделно инструкторът ми даде да прочета едно книжле около 100-на, обаче аз дебелата книга още не съм я прочел цялата, само първите няколко глави с устройството на автомобила, контролните лампи и прибори, и разни други общи приказки.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано14.08.20 10:04



Еха честито. И карай внимателно и отговорно!


Това е много добра стъпка и ще ти е от голяма полза.

Аз не си спомням как и дали са ме преглеждали. Помня само теста за далтонисти

Шофьорския курс беше няй якото нещо за мен. Тогава бях на 17 г и с голям мерак учех, даже повече отколкото за училище. (карах курса през лятната ваканция с минимум часове при една бивша съученичка на баща ми, която беше станала инструктор. Имам рожден ден през есента, след това можех да карам сама.)

Дъщеря ми сега е на 17 и ще кара курс, но има рожден ден през лятото т.е. ще стане на 18 чак следващото лято и тогава ще може да кара. Затова не бързаме със завършването на курса.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано14.08.20 12:40



Навремето първо се вадеше медицинското и само с него можеше да започнеш курсовете. Аз имах късогледство на ръба на възможното, и затова ме изпратиха на допълнителен преглед в транспортна болница. Там беше на кантар дали да ме допуснат до възможността да карам курсовете, аз им извадих аргумента, че след като съм бил годен за военна служба с тези диоптри, би трябвало да мога и да шофирам и докторката накрая с тежка въздишка ми подписа медицинското.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано14.08.20 12:47



Моите изпити (няколко пъти ме късаха) бяха по Сливница, Люлините и около Руски Паметник, където имаше трамвай, тролей, пешеходни пътеки, огромни дупки от изронени павета и липсваща маркировка, направо разноглед ставаш. Изпитващият беше униформен катаджия, знаеше се, че ако му падне фурашката при потегляне, спиране или смяна на скоростите, това не е добър знак относно резултата на изпита.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Baldrian (опасна)
Публикувано14.08.20 13:24



Благодаря!
Добри новини при теб. Супер!



Да ти видя прическата и гащите, моля! След това ще те изслушам!

Тема Re: Да се похваля...нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано14.08.20 17:29



Хм, нямаше такова изискване за медицинско, когато се записвах на курс. Щеше да е страшна греда, ако накрая се беше оказало, че нямам право да шофирам с моите 2.5 диоптра късогледство. Мен в поликлиниката за късогледството само ме попитаха дали ще шофирам с очила или с лещи, каквото и значение да има това. Казах им с очила.

Нямам търпение да получа свидетелството. Ще карам Хонда Акорд бензин със 155 к.с. като за начало, а за по-нататък ще видим; мечтая си за едно дизелово беемвенце със 184, ама май ще си остане само на мечта. Кормуването беше на Хюндай Акцент със 100 коня.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано14.08.20 17:36



Благодаря ти. Така ще карам. Освен това съм се амбицирал да бъда кавалер на пътя, а не задник или нервак. Успех на дъщеря ти. Сигурен съм, че ще се справи от раз и ще бъде отличен шофьор в бъдеще.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано14.08.20 17:39



Аз се учих на Москвич 2140 - АЗЛК - ах защо ли те купих.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано14.08.20 17:47



Изпитващият беше униформен катаджия, знаеше се, че ако му падне фурашката при потегляне, това не е добър знак относно резултата на изпита.



На мен инструкторът още в началото ми даде едни разпечатки с всичко, което се счита за грешка. Не успях да ги наизустя, обаче знаех, че при неспиране на знак стоп, намеса на изпитващия, птп (вкл. докосване на бордюра с гумите при паркиране, на огледалата или бронята в друг обект или качване на колело на тротоара), преминаване на червено, навлизане в насрещното на кръстовище или кръгово и в забранена улица – изпитът приключва директно дори и с 0 наказателни точки (от максимум 10). Всяка грешка се оценяваше като основна (3 наказателни точки) или второстепенна (1 н.т.), като за 3 основни грешки оценката също е "НЕ". Пазя си ги тези бумаги, за да си ги преговарям в бъдеще.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано14.08.20 18:05



Кавалер само при пешеходците / пешеходките.



Предимство не се дава, когато е твое.
Иначе може да стане опасно.


Вчера на аутобана видях как шофьора на един камион не можа да види една кола в средната лента. За малко да я отнесе, аз тъкмо карах в ляво от тях.
При нас няма ограничения на аутобана, беше абсолютно невъзможно да намаля в случай че колата се обърне по таван в моето платно, само можех да ги задмина по най-бързия начин.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано14.08.20 18:20



А, това е от готините москвичи с яката кожа вътре и мощния 75 кс двигател... Остава да кажеш и че дръжката на скоростния лост е била прозрачен "кехлибар" със зарче вътре, а от огледалото е висяло ароматизаторче във формата на борче.



Няма майтап, веднъж като малък, когато трябваше да се прибера от лятна ваканция в София, с баба ми закъснявахме за летището във Варна и не знам откъде го намери този таксиджия, обаче трябва да е бил с някакъв тунингован двигател, понеже както препускахме към крайбрежния град, по едно време се надигнах да погледна километража и гледам стрелката опряла докрай – 160!

Дядо ми имаше 408 със скорости на волана като на трабант и турбогъзарски предпазен колан, който не можеше да се заключва и само висеше за украса отстрани на каросерията. Не помня да съм го виждал някога с работещ скоростомер, обаче смукачът или каквото там нещо се помпеше, за да запали двигателя, май работеше, понеже тази очукана и проядена от ръжда машина беше в движение до последно.



Редактирано от Nuke Dukem на 14.08.20 18:21.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано14.08.20 18:30



ХАха един интеесен факт при нас — малки, тясни улици, липса на паркоместа, къщи с метални огради на тесни тротоари, пълен кошмар за паркиращи в градската част.

По тясните улици паркирали от двете страни, като видя чужд регистрационен номер, още отдалече го виждам как изпада в паника и търси място да спре, за да се разминем.



На фона на това, паркирането става по следния начин:

— Намираш място на тясната улица между две коли.
— мигаш, и караш до огледалото за странично виждане на паркиралия отзад съсед.
— караш колкото може срещу оградата като се качваш на тротоара напреки.
— асистена се побърква да пищи, но той алармира от доста рано, няма страшно , изправяш волана за да се качи и задното дясно колело, а да слезе предното ляво от тротоара.
— гледаш отпред да си точно зад отпред паркиралата кола, а отзад да си точно пред заднопаркиралата кола.
— прибираш страничните огледала, да не ги отнесе някой.

Паркирането изцяло на улицата е невъзможно без да възпрепятсвташ движението.
Веднага ще ти приберат колата.
Паркирането с предно и задно колело на тротоара е толерирано, но трябва да има място за инвалидни и детски колички.

Хората тук смятат за по-голям проблем ако колите са паркирани успоредно една до друга с малко място за отваряне на вратите.

На мен нищо не ми пречи, но много неща не бих направила както често правят другите — например паркиране в тясни улички на завоя, кръстовище или на тясната обръщателна.


Това е само при нас, пиша го да не поличиш някой ден културен шок.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано14.08.20 18:31



“смукача”. Ще се побъркам





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано14.08.20 18:46



Москвичът беше тотално издухан и потрошен, на всяко кормуване по нещо се трошеше, кога съединителят ня закачаше, кога някоя от скоростите не включваше, голяма мъка беше, ама беше в голямата криза и нямаше ни чаркове, ни пари .... един път не му работеха мигачите, че някакво реле таман се беше прецакало, инструкторът го беше свалил и ме упътваше към някакъв магазин, от който да купи нова реле, естествено, съдираха се да ми клаксонират другите шофьори, щото хем учебен, хем не дава мигач


Един спря до нас на светофара и се развика на инструктора - абе ти на кво го учиш тоя, бе, да не дава мигач ?!?!
А инструкторът, който държеше в ръката си платката с релето и му я протегна през прозореца и му я навря в лицето и му вика, ей го мигачът тука, сега доволен ли си?!?!





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано14.08.20 18:46



Е, задължително кавалер с пешеходците. Още като ги видя отдалеч, че се насочват към пешеходната пътека и намалям, чакам да напуснат и потеглям бавно да не ги стряскам, на кръстовище не преминавам преди тях, като се колебаят дали да преминат спирам, светкам с фаровете, на жени с количка и деца спирам по далечко... Гледам да не правя лошо впечатление. Иначе за предимството на листовките имаше един въпрос, че ако забележиш че водач без предимство не те пропуска, трябва да намалиш и да продължиш с готовност за спиране. На автомагистрала имам само един учебен час (40 минути). Вдигнах 140 и изпреварих 4-5 автомобила, обаче в един момент започнах изпреварване без да знам, че наближаваме тунел и след като инструкторът каза "намали, за да не намалявам аз", после на връщане се прибирахме със 110-120.

Засега най-голяма паника ми е когато трябва да направя ляв или обратен завой на кръгово, понеже при влизане трябва да вляза в най-лявата лента и после при излизане да се изнижа от най-дясната минавайки през средната, обаче в дясното огледало поради кръговото движение не виждам почти нищо и всеки път ми се струва, че се престроявам на късмет. Както и разбира се горепосочените "легендарни" кръстовища, където всеки път допусках грешки по време на курсовете.

Абе голям филм. Сега наесен като се напълни кошера, ще трябва да бъда още по-внимателен. Инструкторът ми каза веднага щом взема книжка да хващам волана, за да може придобитите умения и навици да станат рутина, иначе наученото се забравя. Ще си имам и 26 точки в книжката, с които изобщо не ми се иска да се разделям, целта ми е да си ги къткам.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано14.08.20 19:17



Хората тук смятат за по-голям проблем ако колите са паркирани успоредно една до друга с малко място за отваряне на вратите.

На мен нищо не ми пречи...


Изкусен и деликатен начин да се похвалиш, че си стройна, харесва ми стила ти.



Иначе това успоредно паркиране, което си обяснила, аз не съм го правил. Само на заден ход без качване на тротоара. Такова с движение напред направихме само веднъж и май наместихме колата с поне 2-3 маневри, но не сме качвали колата през бордюра.

Също ми е голям фюм, когато трябва да се паркира отляво – било то успоредно или перпендикулярно. Принципно знам алгоритъма, обаче имам не повече от 1-2 такива паркирания. На кормуването свикнах с едни допълнителни малки сферични огледалца на страничните, които много помагат да се видят гумите къде се намират, обаче Хондата няма такива и сигурно ще падне голямо филмиране с нея.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано14.08.20 19:20



Пак добре, че както си си шофирал воланът случайно не ти е останал в ръцете.







Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано14.08.20 19:46



Още първия ден ме прекара през центъра в пиков час. Ужаст ти казвам. Около час обяснения за основни неща и после направо в лудницата. По-нататък през зимата минах целия център в бесен снеговалеж, хлъзгави пътища и мъгла... едвам не бутнах една кола пред мен, щото я видях в последния момент. Моят инструктор беше доста суров... На извънградско ме накара да направя нарушение като карам със около 150-160... и ме натискаше да дам още газ почти до ламарината. С неговото сурово обучение съм се препотвал много пъти ама някак издържах.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано14.08.20 19:57



Аз помня в началото можех да паркирам добре само на задна. Колата назад е по-маневрена.

Тия коли на курса имат ли сензори?

Аз гледах при едното училище за кормуване, което е избрала дъщерята, някакъв Голф, като всички останали, но тия в училищата са със специално оборудване и не знам какво имат и какво нямат.

Със асистент за паркиране ли ви учат или без?



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано14.08.20 20:08



Да, важно е да караш като вземеш книжката и да се пристрашил да караш сам.

По непознат маршрут не се кара с най-бързите в движението — без значение дали си опитен или не си.

Задължително трябва да познаваш пътя и да го минаваш редовно, да знаеш строежите, грешките на пришълците, всичко.

При нас се карат ферарита с над 300 км/ч по магистралите. Даже като карам в най-лявата лента винаги гледам в огледалото каква кола е зад мен.

За мен и сега е най-страшно да карам по селски път ( ограничение 100 км/ч) посред нощ, от ляво и дясно поля или гора и абсолютно тъмно, няма ограда, нищо.

Аз карам с 40-50 км /ч и гледам да не излезе някое стадо с глигани.


Там отклониш ли в полето, ще те намерят само селяните с тракторите като дойдат да жънат.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: osvoboden pich]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано14.08.20 20:24



Не разбирам педагогическия замисъл на инструктура — защо те е карал да бъдеш в нарушение?

Разбирам че има хора, които не схващат смисъла на правилата, но това което пишеш е едно друго измерение.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано14.08.20 21:10



Не, не, без сензори, асисненти, камери и всякакви такива модерни екстри. Олдскуул, само по огледалата и с гледане назад. Успоредно паркиране с движение напред не мога да си представя с една маневра, понеже няма как да се изтегли задницата до бордюра в толкова малко пространство, колкото е едно паркомясто, тъй като задните колела не се въртят.

Сега ще си направя едни вкусни патладжанчета с мляна каймичка 60/40 телешко шолче към свински гърдички от Билата. Отказах джънкфууда и до неделя трябва да наблегна на плодовете и зеленчуците, понеже в понеделник ще ме боцкат по вената, за да ми измерят холестерола. До догодина трябва да отслабна с 10 кг, че иначе личната лекарка ще ме погледне с лошо око. Сега съм 87 кг. Не бях ходил на годишни прегледи отдавна и като й казах, че съм толкова, отбеляза разочаровано "качили сте 10 кг спрямо миналия път".





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано14.08.20 21:36



Напред не се паркира с една маневра.
Първо качваш по едно предно и задно колело на тротоара и после изправяш на задна. (ориентираш се по паркиралата отзад кола, по оградата, тротоара, асистента или каквото ти е удобно)

Хм, ок, това което видях на сайта на курса който е избрала е:

VW Tiguan 2.0 TDI, 110kw / 150PS (Euro 6)
VW Golf Plus V TDI, 77 kw / 105PS с ремърке, но дали само за това го ползват.

Има двама възрастни учителя, преподават от 80те години преди да се родя.



Тигуана не знам колко може да се кара без асистент. (в повечето коли излезли напоследък с асистенти, само с огледалата нищо не се вижда)

В Голфа се вижда толкова, колкото и в стар Голф.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 00:36



Да, да, по непознат маршрут по-бавничко, че трябва и табели да се следят. То да ти кажа за момента за мен почти всеки маршрут извън квартала е непознат и ако се забия някъде по Дружба например, без гугъл мапс на телефона може и да не се върна.



Не съм карал по селски пътища нощем, но когато съм се возел, винаги ми е изглеждало сякаш иззад всяко дърво може да изскочи някой човек. Инструкторът ми разправяше как веднъж му излязло някакво диво прасе внезапно на пътя и се изджасал в него. Не катастрофирал, обаче му направило бронята отпред на конфети.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 00:54



Да ти кажа даже и не знам как се ползва това чудо асистента. Знам че някои коли имат камера и това е self explanatory, ама онова с пиукането не ми е съвсем ясно. Схващам, че като стане монотонен сигнал значи си съвсем близо до автомобила отзад и трябва да спреш, ама то това и с огледалото се вижда, пък за самото насочване какво може да ти помогне?! Иначе наскоро разбрах, че вече има даже

, които могат да паркират напълно автоматично без изобщо да се бара волана, обаче като знам как Tесли на автопилот катастрофират, не бих му хванал много вяра.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 05:16



Нямам идея, казва ми дай газ и аз давам. Бая ме стресна това щото бях неопитен и неуверен в уменията си.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано15.08.20 07:57



С-Класата преди 15 г имаше асистент за паркиране.



Да, за пиукането е горе долу така, само че в огледалата не виждаш защо пиука.
В страничното няма да видиш какво стои по средата на багажника отзад, а в огледалото за задно виждане няма да видиш, защото задното стъкло е на клапата на багажника и под голям ъгъл.

Новите коли отзад са с много по-налконено стъкло, отколкото колите преди 20г.
Ако легнеш в багажника можеш да наблюдаваш небето от задното стъкло, но в огледалото за задно виждане ще видиш само една малка част. Затова има камери.

За теслите е забранено вече да рекламират автопилота, защото не е позволен на пътя.

Подобни асистенти са много удобни когато шофьора не е концентриран през цялото време (например след работа, или просто човек е в лоша кондиция)

На аутобана също е много по-удобно, когато не виждаш колите в страничното огледало (защото са в слепия ъгъл), но асистента ги регистрира и дава сигнал.


Ако си свикнал на такава кола, и се качиш на друга без асистент, усещането е все едно колата постоянно иска да се изплъзне от пътя.
Или като настъпя газта на светофара, колата изведнъж отлепва предница и трябва да стискам здраво волана. Това може да е и заради теглото на колата, не знам, но се усеща като косачка за трева.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано15.08.20 08:02



Един наш приятел се е блъснал в сърна с мотор.
Едната му ръка/китка е обездвижена и операция не помогна.

Сърните излизат при здрач, но прасетата май винаги могат да излязат на пътя ако няма огради.

Ако успееш да го видиш навреме, трябва да му дадеш светлинни сигнали, а не да караш само с къси/дълги светлини.

Животните изпадат в стрес и не се помръдват от място.

Тия неща стават толкова бързо, че ще е късмет ако го видиш навреме, та даже и животното да има време да реагира.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: osvoboden pich]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано15.08.20 08:03



Това е свинщина, именно защото си бил ученик, не бива да те кара да правиш нарушения.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 09:14



Чувал съм от колега, че и неговия инструктор го е карал да надвишава скоростта - явно е някаква практика... Освен това по магистралите хора редовно си карат с толкова. Опасно е да, нарушение е - но такива са фактите.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: osvoboden pich]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано15.08.20 09:31



Ок, тук за шофиране без да затрудняваш движението ли става дума?
т.е. да караш с трафика — когато цялата маса се движи малко по-бързо от позволеното.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 09:38



Става дума за обичай на магистралата. Мен лично ме е шубе да изпреварвам в третата лента щото карат като бесни.

Като цяло в града карам с около 10-20 км. по-бавно от ограничението. На магистралата не съм бързак - обикновено карам в най-дясна лента с около 100 и изпреварвам само камиони.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: osvoboden pich]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано15.08.20 09:40



Ок, сега разбрах, че става дума за ограничение на магистралата, което нарушаваш при изпреварване? Това ли е?

Да, изпреварването трябва да стане бързо, а не да карате един до друг.

п.п. При нас карането на магистрала в дясно с камионите или в средата е опасно.
Когато камионите карат в колона и искат да се изпреварват един-друг, понякога не виждат единични коли в средната лента.

Но в ляво трябва да гледаш, да не бавиш другите. Когато караш с над 200 - 220 км/ч не можеш просто да намалиш скоростта, защото следващия след теб не може да реагира. (т.е. трябва да се престроиш в средата)
Под тая скорост е по-лесно, но трябва да има голяма дистанция.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 09:47



Неее, колите в третото платно се движат страшно бързо - понякога и с 200 и ме е страх да изпреварвам от второ в трето, някой бързак да не ме помете отзад. Това исках да кажа. Затова карам в дясно и изпреварвам в средно. В най-лявото не се осмелявам дори да стъпя.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: osvoboden pich]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано15.08.20 09:57



ok, но не разбрах защо по дяволите инструктура подстрекава учениците да нарушават правилника?

Това само в ситуация на изпреварване ли е или за какво става дума?



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 10:07



Не - просто ми каза дай-газ, след като вече бях със 120 и не спря да ме натиска да давам газ докато не стигнах около 160. Очевидно е някаква практика - нямам идея.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: osvoboden pich]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано15.08.20 10:13



Тоя е идиот. Започвам да се чудя ако 1/3 или 1/2 от инструктурите са такива, то колко броя шофьори, които не могат да преосмислят идиотщината на инструктура, стават идиоти и опасност по улиците.

Явно техника на шофиране не преподава. А правилник по други ограничения преподава ли? Например при градско шофиране.

Поне сега след време можеш да погледнеш тия неща отстрани.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Deern]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 11:07



Да, обясняваше ми за предимството при нерегулирани кръстовища и други такива. В града шофирането и инструктирането си беше наред.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано15.08.20 11:20



Моята паркира напълно автоматично, в началото е много стресиращо, защото минава на една боя разстояние от предната кола, което се вижда на камерите и парк асистентът пищи, та ще са скъса.
Имам 360 градуса камери и като паркирам виждам колата си отгоре и виждам и откъде ще мине, асистентът пищи дори и от бордюра, да пази джантите да не го допрат.

Освен това може и сама да следи пътя, да взима завоите, да държи дадена скорост, но да намалява ако предния намали - още по-стресиращо е в началото, защото скоростите са големи, освен това тя кара по в дясно, отколкото аз съм свикнал и все имам усещането, че ще излезе от платното - което няма как да стане, щото драйв асистентът дори и на мен не ми дава да настъпя линията и ми връща волана автоматично. Автоматичното каране е много полезно в задръстване - пускаш я на автомат и тя си спира и тръгва сама, а ти в това време можеш да четеш новините или да пишеш в дир-а.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано15.08.20 11:32



Пак добре, че както си си шофирал воланът случайно не ти е останал в ръцете.



Абе на тебе майтап ти се струва, ама тогава ситуацията беше абсолютно плачевна! На изпита, точно преди да седна да карам, инструкторът ми каза, смених съединителя и отлепва по-рано, да имаш предвид ... кво да му имам предвид, тя колата станала съвсем друга, преди педалът беше мек, а сега станал твърд и трябва слон да го натиска за да превключи ... естествено, не успявам да потегля, колата подскача двигателят угасва и милиционерът ме скъса още на трийсетата секунда ...

Явявам се след две седмици, инструкторът вика, москвичът е на ремонт, ще караш Лада, не се притеснявай, тя се кара по-лесно от москвича. Само че по онова време колите не бяха стандартизирани както са сега, и контролите им бяха на напълно произволни места. Сядам аз в ладата, катаджията ми дава ключовете, аз посягам към колоната да вкарам ключа и установявам, че там дупката за ключа я няма! Пълен шах, почвам да търся къде е шибаната дупка, милиционерът вика дай ключовете, протегна се и ги пъхна от другата страна на волана. Давай, тръгвай, че нямам цял ден да се занимавам с тебе! Хубаво тръгвай, ама къде е мигачът, мамка му?!? Почвам да търся мигачът, катаджията вика, абе ти изобщо курсове карал ли си, я марш оттука, скъсан си!

Нищо не знаеш ти ...





Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор expat ()
Публикувано15.08.20 14:11



Браво и честито.

Според мен 155 коня са ти множко като за начинаещ шофьор. На твое място бих търсил някаква малолитражка до 100 коня. И разхода на гориво ще е по-нисък, и обслужването по-евтино. Многото коне са полезни при дълго пътуване. Тройката има нисък разход, но е много мощна със своите 184 коня... ще ти трябва рутина и внимание за да я владееш.



Тема Re:нови [re: expat]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано15.08.20 15:00



Дизеловата ми тройка автоматик отлепяше като ракета на светофарите, просто натискаш газта до край и излиташ. Добре че беше нова и спирачките държаха. Ако е стара с изтъркани гуми, износени накладки и неопитен водач, направо не ми се мисли ...



Тема Re:нови [re: expat]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 17:58



Благодаря. Нямам друга кола на разположение, така че засега нямам друг избор, освен да започна внимателно с Хондата. Честно казано не ми се занимава с малолитражки и не споделям философията, че начинаещият шофьор трябва да започне с трошка. Според мен човек няма как да се научи да кара хубав автомобил, ако не кара хубав автомобил; свикне ли с някаква архаична малолитражка, после би му било по-трудно да овладее съвременна мощна кола. Харесва ми на тази тройка, че хем не харчи като ламя, хем има значителен запас от мощност при нужда, освен това има доста системи за сигурност, разни дребни приятни подробности и хубави светодиодни фарове. Изглежда комфортна и приятна за управляване. В крайна сметка шофирането е отговорност, но трябва да доставя и удоволствие, тоест човек да се чувства добре, докато го практикува.





Тема Re:нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 18:02



Ако е стара с изтъркани гуми и износени накладки, неопитният водач може въобще да не поиска да я шофира

(или поне не преди гумите и накладките да се сменят).





Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 18:12



Наистина е добре новият шофьор да подбере по-маломощна кола. Това не означава трошка. Може и нова. Белите стават бързо и непредсказуемо и се страда.



Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано15.08.20 18:39



Всеки нов водач минава през няколко етапа. И всеки си мисли, че точно за него това не се отнася, обаче всички минават от там. Първо си много шашнат и предпазлив, после неусетно ставаш прекалено самоуверен и започваш да караш рисково. Някъде тогава преживяваш първата си катастрофа и си даваш сметка, че е по-добре да пристигнеш 20 минути по-късно там, за където си тръгнал, отколкото 30 години по-рано в гробището. Отделно че колата ще я одереш или ще ти я одерат още съвсем в началото, затова не се хвърляй на скъпа кола преди да си се научил да караш. Защото ученето при тебе още не е започнало. А пък и като отидеш за първи път в сервиза и видиш цените, ще получиш шок и тогава ще има да ревеш тука





Тема Re:нови [re: DarkSide]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 19:07



+



Тема Re:нови [re: osvoboden pich]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 19:28



Смятам да се доверя на философията, която се преподаваше по време на курса, а в нея този съвет не присъстваше. Наблягаше се най-вече на психофизическите и емоционалните фактори върху способността на водача да шофира безопасно, както и спазването на всички правила за движение.

Ако изолираме само фактора мощност, с течение на времето досега автомобилите са ставали все по-мощни и по-мощни, но коефициентът на смъртност спрямо изминатите километри (VMT) само е спадал, тоест ако мощността има отношение към смъртността, корелацията е обратно пропорционална:



Можеш да видиш също така, че смърността на глава от населението (което може би е решаващият показател) от 1970-та насам като цяло само е намалявала, а средната мощност на автомобилите в този период, съгласи се, единствено е нараствала.

Според мен новият шофьор трябва да подбира по-стриктно скоростта на движение и да бъде екстра предпазлив, тоест да кара кара по-бавничко и винаги да има ефекта на Дънинг-Крюгер наум. Личното ми мнение е, че правилата и законите са направени така, че колкото по-стриктно се спазват, толкова повече рискът от катастрофа наближава нула, с други думи е добре новият шофьор да наблегне на спазването на правилата. Е, и да се интересува от автомобилизъм като цяло.





Тема Re:нови [re: DarkSide]  
Автор expat ()
Публикувано15.08.20 19:36



Гуми и накладки се сменят в сервиз за няколко часа, но за същото време е невъзможно неопитен водач да стане опитен.



Тема Re:нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 19:30



А може ли без да преживявам катастрофа изобщо, или това е задължителна точка от пътя на автомобилиста?







Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор expat ()
Публикувано15.08.20 19:41



Трошка е различно от малолитражка. Отделно разхода с хондата ще ти е 12 градско. с малолитражка може да падне до 4. Тройката е перфектна, имах същата преди време. За зимата не е много удобна (освен ако не е xDrive).



Тема Re:нови [re: expat]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 19:41



Нямам предвид да закачам никого, обаче предсказанието на преподавателя за поява на професори по шофиране веднага щом човек вземе книжка се сбъдна.







Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор expat ()
Публикувано15.08.20 19:43



Катастрофата не зависи само от теб. Тя зависи и от другите участници в движението. Както и от пътните условия. Дано да не преживяваш.



Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 19:50



Това е само някаква статистика. Твоя си работа, но да знаеш че понякога боли, понякога и много по-лошо от неразумността. Аз лично ти желая дълго и безаварийно шофиране. Успех.



Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано15.08.20 19:51



Не ти казвам как да караш а че е по-добре да имаш по-маломощна кола. Само съвет.



Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор expat ()
Публикувано15.08.20 19:51



Съвети за шофиране не съм ти давал. Като всеки човек си имам мнение, което написах. Не съм те задължил да го приемаш.



Тема Re:нови [re: expat]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 20:14



Ами ще карам Хонда, докато успея да си позволя тройка с xDrive, ако изобщо някога.





Тема Re:нови [re: expat]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 20:15



Дано. Това ми е основното изискване към себе си. Не ме интересува колата, а да нямам неприятности с нея. В смисъл, бих предпочел цял живот с трошка и без нито едно ПТП в историята, отколкото с луксозен автомобил и да катастрофирам, не дай боже да убия някого или себе си на пътя. Преподавателят разказа за някакъв негов колега от времената, когато бил камионджия, който отишъл да обядва и после, докато потеглял назад с камиона, прегазил собственото си дете и някакво негово приятелче, които си играели на пясъчника зад неговия камион, който се появил междувременно за целите на някакви ремонтни работи. Потеглил без да осигури човек, който да гледа назад, и всъщност без дори да огледа около камиона, и ги прегазил и двете до смърт. Осъдили го на 15 години затвор и повече не чул от него. Иначе бил добър човек и колега.





Тема Re:нови [re: osvoboden pich]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 20:23



Благодаря ти, същото и на теб.





Тема Re:нови [re: osvoboden pich]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 20:24



Може би си прав. При всички положения ще започна с онази ламя, понеже в момента не мога да си позволя нищо друго.





Тема Re:нови [re: expat]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 20:26



Да бе, така е, прав си. Де да можеше да отиде човек в един сервиз и да си плати за навъртане на няколко стотин хиляди километра опит... Ама не може. Времето е най-големият съдник.





Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано15.08.20 20:59



Не ти го пожелавам, но имай едно на ум, че от катастрофа никой не е застрахован и че вероятността за нея в началото е голяма. Другите шофьори са разсеяни, обясняват се с жените до тях, бъзикат радиото, говорят по телефон, пишат есемес, палят цигара, не дават мигач, потеглят, спират или завиват внезапно, също така внезапно заобикалят дупки и неравности по пътя, отнемат ти предимство или дори те изтласкват от пътя ако са по-големи от тебе. Мотоциклетите винаги са ти в мъртвия ъгъл, велосипедистите и пешеходците са със самоубийствени наклонности и твърдо вярват, че ти само в тях гледаш, че постоянно ги виждаш, че им четеш мислите и че рефлексите ти са мигновени.

Катастрофата, ако я преживееш, ти дава специална чувствителност и опитност в тялото, защото тялото помни удара, звуците, шока и всичко останало и някакси започва да предусеща нещата и те кара да си значително по-предпазлив ... познавам хора, които след лека катастрофа спряха изобщо да карат, то си е индивидуално, естествено, познавам и други, които си продължиха да карат и след тежка катастрофа със смъртен случай

Ако все още не съм те отказал напълно, не забравяй, че караш за кеф





Тема Re:нови [re: DarkSide]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано15.08.20 21:43



Другите шофьори са разсеяни, обясняват се с жените до тях, бъзикат радиото, говорят по телефон, пишат есемес, палят цигара, не дават мигач, потеглят, спират или завиват внезапно, също така внезапно заобикалят дупки и неравности по пътя, отнемат ти предимство или дори те изтласкват от пътя ако са по-големи от тебе. Мотоциклетите винаги са ти в мъртвия ъгъл, велосипедистите и пешеходците са със самоубийствени наклонности и твърдо вярват, че ти само в тях гледаш, че постоянно ги виждаш, че им четеш мислите и че рефлексите ти са мигновени.



Освен това ако не дай боже катастрофираш, това по правило е челно в насрещнодвижещ се с превишена скорост тежкотоварен камион.

Често си е баш така, както го казваш. Поне 4-5 пъти ми се случиха такива ситуации по време на кормуването. Да не говорим, че поне още толкова пъти аз самият бях участник в такива. Инструкторът много наблягаше на това, че трябва да се науча да ги предвиждам. Един от принципите му беше, че шофирането е отговорност, а не удоволствие. Честно казано го разбирам. Голям готиняга. Чак взе да ми липсва.





Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор DarkSideМодератор ()
Публикувано15.08.20 22:23



Не е задължително да е камион в насрещното, на мен първият път ми изскочи внезапно жена с джип сузуки голяма витара от улица без предимство. Миг преди това ми мина мисълта, че карам твърде бързо в тази тясна улица и натиснах спирачката, в следващия момент изскочи джипа, изобщо не го видях, защото на ътъла на пресечката имаше неправилно паркирал микробус на зебрата и закриваше видимостта, имах късмет, че бях започнал да натискам спирачката и да намалявам скоростта, ударих се челно в дясната предна гума на джипа, колата ми беше ситроен без еърбегове, ударът все пак не беше много силен и ако имаше еърбег щяхме сигурно повече да пострадаме ... след това ситроенът вече не ставаше за нищо и го бракуваха, а жена ми от тогава я е страх като се вози

Вторият път имах мотоциклетист в мъртвия ъгъл и тръгнах да се престроявам без мигач, защото бях сигурен че съм сам на пътя и той се заби в мене, третият и четвъртият път ме удряха отзад напълно неочаквано и изневиделица, усещането е много неприятно, от тогава се чувствам кофти като спирам на светофар и гледам в огледалото как ме доближава следващата кола и се питам този сега дали ще спре или ще се забие в мене ...



Тема Re:нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано16.08.20 15:26



Ще се справиш, ако колата е със сходни данни като учебната, ще е перфектно.


Апропо и майка ми кара Хонда и каза че е много доволна.
Аз не знам как е, защото тя не ми дава да й карам колата.
За незнамколко години, ако събера 10 пъти возене в нея, ще е много, но не съм забелязала да е проблемна кола.

Апропо имаш добра нагласа, че си готов да мислиш за предотвратяване на проблеми.
Моята задача днес след като се събудих, беше да преместя колата от светофара.
Цялата ни улица е един огромен строеж, който ще продължи няколко месеца.

Хората нямат достъп до гаражите си и всички трябва да паркираме в съседната улица, която и без нас е пълна с паркирани коли изцяло в едната лента, а в другата -наполовина на тротоара, наполовина на асфалта.

Единственото място снощи посред нощ беше на 4 м пред сфетофара.
Като се събудих първо обиколих улицата да видя за друго място и преместих колата.




Пред нас:





Тема Re:нови [re: DarkSide]  
Автор h1685614@trbvm.com (Гераско)
Публикувано17.08.20 11:55



Ако все още не съм те отказал напълно, не забравяй, че караш за кеф

В София за кеф можеш да караш само в събота през юли.



Тема Re:нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано17.08.20 15:30



Ще се справиш... Апропо имаш добра нагласа, че си готов да мислиш за предотвратяване на проблеми.

Благодаря за комплимента, дано да се справя. Сега остана да си намеря и работа и след това ще мога да си помечтая за приятелка. Падам си по една дама в момента, обаче лентяи, негодници и безделници не я заслужават. Каза, че в момента по-скоро си няма приятел и няма нищо против да излезем, обаче не може да каже кога – когато има възможност някой ден, ще ми каже. Тоест (каквото от моята гледна точка това означава) – да си търся някаква работа дотогава, каквато и да е, че ако се случи тази среща, поне да не съм капо.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор The bad reptile (Крокодил)
Публикувано18.08.20 21:12



Поздравления! И аз на дърти години взех книжка( макар, че си карах отдавна), та напълно разбирам какъв ужас е на по-напреднала възраст да се карат курсове и особено практическия изпит! Листовките са малоумни и се учат за по-малко от седмица.
Сега вече ще ти е много по-лесно-каране му е майката!



Тема Re: Да се похваля...нови [re: lsrael Thornstein]  
Автор The bad reptile (Крокодил)
Публикувано18.08.20 21:15



Малоумна измишльотина, от БЧК да вземат по 50 кинта от курсант. Най-обикновен обир, без никакъв практически смисъл.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор The bad reptile (Крокодил)
Публикувано18.08.20 21:20



При БЧК-то няма начин да не минеш! Няколко часа ще слушаш глупости. накрая има пародия на изпит, на който никой, никога до сега не е бил скъсан. Смисълът е просто да ти вземат 50-то кинта.



Тема Re:нови [re: expat]  
Автор The bad reptile (Крокодил)
Публикувано18.08.20 21:31



Абсолютно подкрепям мнението ти!



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор The bad reptile (Крокодил)
Публикувано18.08.20 21:33



хонда акорд е и голяма. Много внимателно в началото! Никакви рискове, колкото и разни идиоти да те притискат!



Тема Re: Да се похваля...нови [re: The bad reptile]  
Автор h1685614@trbvm.com (Гераско)
Публикувано19.08.20 02:19



На книга звучи много, но е нищо и половина. Карал съм тая хонда с 200 кс (акюра в сащ) и няма нищо впечатляващо в нея камо ли изненадващо. Виж, 6 години карах s2000 с компресор, 340 whp rounded down снето от два динамометъра. Това не спря да ме изненадва докато не го продадох. На масата на акорда 160 кс са като хюндая който карам сега и за който смятам че по отношение на динамиката е мъртвец.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор holi_day (fire-fly)
Публикувано19.08.20 15:42



Еха! Не си си губил времето.
Внимателно отначало, а после още по-!


Колата е важни да я усещаш. Без да виждаш оборотмера, да знаеш приблизително колко е...
Синът ми се е заел да ми провежда опреснителен курс, 2 часа кормуване то стимулиращи похвали, то мотовиращи лекции ми изнася, вчера каза, че ми предоставя за ползване едно пежо, кабрио е, с 2 врати, на което ми провежда часовете, казах му: аааа не, с тази кола ме отвлече без съгласието ми! Вече се е компрометирала пред мен!
Че като почна пък да изрежда предимствата, че е малка, лесна за паркиране, икономична..., че като се обърна 'даже задницата й" ще видя - вече се смеех с глас
Изредих 100 причини колко съм разсеяна блейка, Случи се някога бензин да ми свърши и тем подобни излагащи ме факти. Отхвърли даже това, че съм на 100г, че движението не е същото, че съм с очила...
Вика ми - аз ти подарявам свобода, пък ти кви дреболии ми изтъкваш.
И кво ми е като се возя? Удобно и далеч по-безопасно.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор holi_day (fire-fly)
Публикувано19.08.20 15:49



Повече опит трябва, докато са сухи пътищата.



1 действителна случка
Новоизлюпен шофьор тръгнал сам на път, но стигнал до кръстовище, където трябвало да излезе на главен път, но чакал, чакал и не можел да се включи в движението. Рекъл: уф, то днес е пазарен ден!... И се върнал. Така и повече не кара кола.
И за мен е така пазарни дни, че и нощи. От спрял ТИР се стреснах вчера



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор holi_day (fire-fly)
Публикувано19.08.20 15:52



Нищо, че си имал грешки.
Аз като бях отличничка на кормуване и листовки те без грешка, та какво...


Има ли отначало кой да е с теб като наставник?



Тема Re: Да се похваля...нови [re: holi_day]  
Автор osvoboden pich (Ultimate good)
Публикувано20.08.20 07:11



Че като почна пък да изрежда предимствата, че е малка, лесна за паркиране, икономична...

Това за град е доста добро. Аз пък съм на фиат 500 също малка двувратка и е удивително маневрена.





Тема Re: Да се похваля...нови [re: osvoboden pich]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано20.08.20 21:06



Аух, преди 1 година моя приятел беше се запалил по тия фиати чинкуеченто абарт



Отидохме в една автокъща само да видим един такъв отблизо — нищо конкретно.

Той (190 см висок / 110 см гръдна обиколка, без раменете,ръцете / 100 кг, но на задника е номер М) даже не скаше да седне вътре.

Не пасва в Ягуар ХФ и в БМВ 3–ка, а с Фиат не знам какво си въобразяваше.

Всъщност пасва в някои коли, но само като спътник, някой да го вози, например аз.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Ludo2 (бях svestna)
Публикувано21.08.20 10:28



Браво Nuke Dukem! Поздравления!



Кръстовищата, които си дал, са доста конфликтни, даже и за шофьори с опит. На Т-образното кръстовища на Панчо Владигеров, половината не знаят кой е с предимство, а на това на Цар Симеон, си е направо късмет минаването, за това са сложили допълнителни знаци :-). А пък на кръговото на Сточна гара, ако спазваш лентата си за движение, може да е доста опасно
И ще си позволя лек съвет за градско шофиране, нищо, че съм жена : бъди спокоен и уверен, когато шофираш, карай със скоростта на колоната, не оставяй твърде много разстояние от предната кола, средната лента обикновено е най-задръстена. Почти на всички светофари в София, знам режима им и шофирането е истинско удоволствие . Тръгва се, в момента, когато е светнало зелено, като си включил предавката на жълто. И да, сложи си видеорегистратор, ще ти помогне да наблюдаваш реакциите си и тези на другите.
Пресветването с фарове е вид колегиалност, предупреждение за полицай наблизо или опастност .
Безаварийно и спокойно шофиране! Имаш свободата, да ходиш, където си поискаш, когато си поискаш и с когото си поискаш

Всичко, което виждате в мен, не е мое-ваше е. Мое е това, което виждам във вас! Ерих М.Ремарк

Редактирано от Ludo2 на 21.08.20 11:41.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: osvoboden pich]  
Автор holi_day (fire-fly)
Публикувано21.08.20 21:40



Мани
В добавка ми предложи и айфон. За да ми демонстрира неща, които предположи, че ще са ми интересни, показа нагледно бланките в него - набързо ми сглоби 1 /подмазвачески/сертификат "най-добра баба", /зевзешка/обява със снимката ми + на колата, че предлагам транспортни услуги като частно такси

, сглоби ми от две снимки трета и с подкупващо изражение ми каза "помисли си!“
При всичките предимства не е моето. Не шофира ли човек спокойно и добре, хич да не се пречка.
Щом се справяш с шофирането в София, нормално е и с паркирането. Ако никак не се получава паркирането -, закрепени балони с хелий за страничните огледала и въжето на котвата завързано за някой клон на дърво.
Нюк е млад, ще се справи и каквато и кола да си купи да гледа да има винаги пълен резервоар и да пътува с приятна компания.

Редактирано от holi_day на 21.08.20 21:41.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: holi_day]  
Автор Ludo2 (бях svestna)
Публикувано21.08.20 21:53



Скачай в кабриото сама, дай газ и ще видиш, че няма да слезеш след това от кеф



Всичко, което виждате в мен, не е мое-ваше е. Мое е това, което виждам във вас! Ерих М.Ремарк

Тема Re: Да се похваля...нови [re: Ludo2]  
Автор holi_day (fire-fly)
Публикувано21.08.20 21:58



Стреснах се от спрял ТИР
Как ти се вижда това?



Тема Re: Да се похваля...нови [re: holi_day]  
Автор Ludo2 (бях svestna)
Публикувано21.08.20 22:07



Разсеяла си се ... за миг.

Всичко, което виждате в мен, не е мое-ваше е. Мое е това, което виждам във вас! Ерих М.Ремарк


Тема Re: Да се похваля...нови [re: Ludo2]  
Автор holi_day (fire-fly)
Публикувано21.08.20 22:17



Не. Така се раждат черните хроники и вицовете.

Ето за ситуацията, мое творчество:
- къде се разсеяхте, г-жо?!
- замислих се... колко по-лесно се управлява чушкопек отколкото Н*ЛО


* - неуправляем


Или
- какво се случи?
- амиииии... Шофьорът на ТИР-а бе поръчал събуждане и му сръчках едната гума



Редактирано от holi_day на 21.08.20 22:15.



Тема Re: Да се похваля...нови [re: holi_day]  
Автор Ludo2 (бях svestna)
Публикувано21.08.20 22:31





Е сега, всеки си има своето си творчество
Първият изпреварен от мен тролей още го помня -стори ми се безкраен. Или тира на магистралата, шофирането ми във Венеция , а пък минаването на технически преглед ... леле

Всичко, което виждате в мен, не е мое-ваше е. Мое е това, което виждам във вас! Ерих М.Ремарк


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.