|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
Браво и честито.
Според мен 155 коня са ти множко като за начинаещ шофьор. На твое място бих търсил някаква малолитражка до 100 коня. И разхода на гориво ще е по-нисък, и обслужването по-евтино. Многото коне са полезни при дълго пътуване. Тройката има нисък разход, но е много мощна със своите 184 коня... ще ти трябва рутина и внимание за да я владееш.
| |
|
Дизеловата ми тройка автоматик отлепяше като ракета на светофарите, просто натискаш газта до край и излиташ. Добре че беше нова и спирачките държаха. Ако е стара с изтъркани гуми, износени накладки и неопитен водач, направо не ми се мисли ...
| |
|
Благодаря. Нямам друга кола на разположение, така че засега нямам друг избор, освен да започна внимателно с Хондата. Честно казано не ми се занимава с малолитражки и не споделям философията, че начинаещият шофьор трябва да започне с трошка. Според мен човек няма как да се научи да кара хубав автомобил, ако не кара хубав автомобил; свикне ли с някаква архаична малолитражка, после би му било по-трудно да овладее съвременна мощна кола. Харесва ми на тази тройка, че хем не харчи като ламя, хем има значителен запас от мощност при нужда, освен това има доста системи за сигурност, разни дребни приятни подробности и хубави светодиодни фарове. Изглежда комфортна и приятна за управляване. В крайна сметка шофирането е отговорност, но трябва да доставя и удоволствие, тоест човек да се чувства добре, докато го практикува.
| |
|
Ако е стара с изтъркани гуми и износени накладки, неопитният водач може въобще да не поиска да я шофира (или поне не преди гумите и накладките да се сменят).
| |
|
Наистина е добре новият шофьор да подбере по-маломощна кола. Това не означава трошка. Може и нова. Белите стават бързо и непредсказуемо и се страда.
| |
|
Всеки нов водач минава през няколко етапа. И всеки си мисли, че точно за него това не се отнася, обаче всички минават от там. Първо си много шашнат и предпазлив, после неусетно ставаш прекалено самоуверен и започваш да караш рисково. Някъде тогава преживяваш първата си катастрофа и си даваш сметка, че е по-добре да пристигнеш 20 минути по-късно там, за където си тръгнал, отколкото 30 години по-рано в гробището. Отделно че колата ще я одереш или ще ти я одерат още съвсем в началото, затова не се хвърляй на скъпа кола преди да си се научил да караш. Защото ученето при тебе още не е започнало. А пък и като отидеш за първи път в сервиза и видиш цените, ще получиш шок и тогава ще има да ревеш тука
| |
|
+
| |
|
Смятам да се доверя на философията, която се преподаваше по време на курса, а в нея този съвет не присъстваше. Наблягаше се най-вече на психофизическите и емоционалните фактори върху способността на водача да шофира безопасно, както и спазването на всички правила за движение.
Ако изолираме само фактора мощност, с течение на времето досега автомобилите са ставали все по-мощни и по-мощни, но коефициентът на смъртност спрямо изминатите километри (VMT) само е спадал, тоест ако мощността има отношение към смъртността, корелацията е обратно пропорционална:
Можеш да видиш също така, че смърността на глава от населението (което може би е решаващият показател) от 1970-та насам като цяло само е намалявала, а средната мощност на автомобилите в този период, съгласи се, единствено е нараствала.
Според мен новият шофьор трябва да подбира по-стриктно скоростта на движение и да бъде екстра предпазлив, тоест да кара кара по-бавничко и винаги да има ефекта на Дънинг-Крюгер наум. Личното ми мнение е, че правилата и законите са направени така, че колкото по-стриктно се спазват, толкова повече рискът от катастрофа наближава нула, с други думи е добре новият шофьор да наблегне на спазването на правилата. Е, и да се интересува от автомобилизъм като цяло.
| |
|
Гуми и накладки се сменят в сервиз за няколко часа, но за същото време е невъзможно неопитен водач да стане опитен.
| |
|
А може ли без да преживявам катастрофа изобщо, или това е задължителна точка от пътя на автомобилиста?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | (покажи всички)
|
|
|