Тема
|
Неща, които за които газаджиите мълчат
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.08.10 15:16 |
|
1. Газовата уредба с плочка ( така наречената обикновенна) фактически превръща колата в карбураторна. Следствията са завишен разход на газ което при малолитражките практически се равнява на парите за бензин. Локално прегряване на мотора което пък е следствие,че ъгълът на изпреварване на запалването от ЕКУ-то е сметнат за бензин,картите са за баензин и това влече ускорено износване на мотора (особенно ако шофьора има по тежък крак и гони колата на газ) и 2-йно и 3-йно по-често сменяне на гарнитури на главата.
2. Газовата с плочка замърсява повече от моноинжекция без катализатор понеже по гореизброените причини сместта не изгаря напълно. За това след колата смърди на неизгоряла газ.
3. Возенето на допълнителна огнепръскачка в багажника си е за риска не само на тоя който си я е сложил за имагинерни икономии но и за всички други участници в движението.
4.Ако колата е малолитражка мястото на бутилката яде от мястото за багаж.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.08.10 15:20 |
|
5. По-1еста смяна на гърнета поради по-голямото съдържание на вода ве изгорелите газове на пропан-бутана.
6. Преебаване на бензиновата система и разни запушвания,изгаряния на помпи,дюзи и т.н. от ненормалния режим на работа който имат когато колата е на газ.Това също е разход понеже трябва да се поддържат практически две горивни системи.
7 Като сложим и цената на самата газова и труда тя е практически безполезна за малолитражни коли.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.08.10 15:29 |
|
И един откровенно гаден за газаджиите въпрос относно екологията.За какво возите и ламбда -сондите с вас като не регулират нищо на газ?А?
|
|
Тема
|
Перспективи
[re: Gocho]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.08.10 15:43 |
|
Газовите уредби с плочка ще бъдат забранени предвид на това,че не отговарят на никакви стандарти.Освен, че изпускат практически неизгорели литър -два пропан бутан в атмосферата през аспуха на 100 километра,те замърсяват много повече от бензинов автомобил с вредни окиси понеже нямат ламбда-контрол на смесите. Всичко зависи от връткането на кранчето, а то не е оптималното за всички ревжими.
Пропан-бутанът ще поскъпне и причините за това са неговото търсене.От начало и бензина е бил "отпадъчен" продукт при дестилацията на нефта,а колкото и странно да звучи най-скъп е бил светилния газ или керосина за лампите на хората
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор |
ecotronic (новак) |
Публикувано | 20.08.10 15:56 |
|
След всичката тази критика на газта, нека и аз да кажа това - онова по въпроса.
1 - пропан бутанът е гориво с октаново число 100. А това означава прецизна работа на двигателя при положение че се подбере и точния момент на запалване.
2 - Проблемът с момента на запалване се решава с монтирането на относително евтиното устройство наречено тайминг адванс процесор. Въпросното устройство се калибрира за съответния двигател и така реализира различно предварение за различни обороти с цел оптимална работа.
3 - Ламбда сондата се "нагажда" за работа на газ чрез употребата на емулатор.
4 - При изгарянето на пропан бутан се отделят много по-малко вредни за околната среда емисии сравнено с другите горива.
5 - Пропан бутанът е по-ниско калорично гориво в сравнение с бензина, откъдето и по-малки натоварвания на бутала, сегменти, лагери.
6 - Това с бомбата в багажника не е съвсем вярно защото ако бутилката се експлоатира правилно (ако не се пълни над 80 % от обема и) няма никаква опасност. Основно остава риска от удар при катастрофа и възпламеняване. Но то и иначе стигне ли се до катастрофа.............Господ да е на помощ.
7 - При работа на бензин горивната смес представлява дисперсия, която силно дависи от околната температура. При палене на бензин при ниски температури често пъти (особено при износени двигатели) бензинът се стича в картера, разрежда маслото и влошава мазилните му свойства.
8 - Това с икономиите съвсем не са имагинерни неща а напротив много реални и то за повечето от нас (за съжаление) много съществени.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.08.10 16:10 |
|
Адванс-процесори нямат 99% от клите с "обикновенна" газова.
Октановото число на пропан-бутана е яко но то практически не се използва.Защото ЕКУ-то и картите му са сметнати за БЕНЗИН.
Ламбда сондата се "нагажда" да НЕ ДАВА ГРЕШКИ,а не да работи. Или тя е свързана с изпарителя та регулира сместа?
Израза "при изгаряне" е много важен.Защото много завиуси при какво точно "изгаряне". а факта,че след вас смърди на газ значи,че няма добро изгаряне понеже:
1.Нямате контрол на смесите
2.Превърнали сте си колите в карбураторни жигули и повече от половината електроника не работи,а се чудите как да я излъжете.
Това са глупости с по-малкото натоварване поради простата причина,че вие им ебавате мамата топлинно понеже газта гори по-бавно от бензина.
А това с паленето на бензина при ниски температуири е така ,да.ама вие при ниски температури ИЗОБЩО НЕ МОЖЕТЕ ДА ЗАПАЛИТЕ НА ГАЗ
За икономиите "се разбрахме" те се калкулират не само с цената на газта и разхода но и с парите за ремонт и консумативи.
P.s. повечето от нещата са в сила само за "обикновенна " газова.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор |
ecotronic (новак) |
Публикувано | 20.08.10 17:51 |
|
Да не забравяме все пак, че има коли които излизат от завода производител САМО с газови уредби и работят САМО на газ. И те са проектирани така че да се експлоатират при зимни условия.
Аз лично и при -10 паля директно на газ.
Но всяко нещо си има чалъм.
Изобщо дори и с класическа АГУ нещата могат да бъдат перфектни. Друг е въпроса че има и некадърни газаджии и немърливи шофьори, които не могат да си подържат уредбите добре регулирани - това са именно онези зад които се носи миризма на неизгоряла газ.
Ако пък заговорим за новото поколение АГУ (газовите инжекциони) там вече и качеството на изгаряне се регулира динамично както при бензиновите с ламбда сонда. Трябва да се отбележи и това че при тях вече го няма и проблема с нежеланите детонации в смукателния колектор и скъпите ремонти свързани с това.
След толкова много приказки бих искал да обобщя лично моето мнение по въпроса:
АГУ е нещо добро когато е регулирана правилно, когато се подържа в изправност и когато се спазват правилата за безопасност.
|
|
Тема
|
Re: Перспективи
[re: Gocho]
|
|
Автор | Becko (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.08.10 20:10 |
|
Гочо да не си отпуска.Ако е така .Приятно прекарване!
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 20.08.10 22:40 |
|
Човече , ти ме смая!
Написъл си цял трактат. И все мъдри мисли . Може и да има някои верни работи , ама престани с това топлинно претоварване. И от къде научи ,че газта гори по-бавно?
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: filidor]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 20.08.10 23:07 |
|
E - по-бавно си гори пущината, за съжаление е вярно.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: filidor]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.08.10 21:01 |
|
Няма нищо смайващо-комбионацията от по-бавното горене на газта,несметнатия за нея ъгъл и недобрата смес дигат температурата на мотора и тва е основната причина за по-бързото износване,а не газта като гориво както смятат някои бензинови фанатици какъвто виждаш,че не съм. Някоя колица проектирана за газ със съответния газов инжекцион и софтуер ги няма тия недъзи.
|
|
Тема
|
Re: Перспективи
[re: Becko]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.08.10 21:03 |
|
Утре ми махат гипса и отлепвам към морето
|
|
|
Приятно изкарване !
Аз заминавам към Родопите .
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: imitev]
|
|
Автор | yy (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.08.10 23:43 |
|
Това, че газта гори по-бавно от бензина е значителен плюс за нискооборотни мотори за каквито говорим. Предполагам ви звучи абсурдно, но утре ще потърся една статия по въпроса с формули даже, която четох преди време, ще преведа главните работи и ще ги постна.
|
|
Тема
|
ето я статията
[re: yy]
|
|
Автор | yy (Нерегистриран) |
Публикувано | 23.08.10 00:10 |
|
на английски.
С няколко думи, бързогорящите горива изгарят още близо до горна мъртва точка, където силата предаванана коляновия вал се умножава по синус от малък ъгъл. При по-бавногорящи горива, максимална температура се получава, чак когато коляновият вал се завърти на ъгъл по-близък до 90 градуса и предаваната сила се умножава с коефициент по-близък до 1. Това обяснява по-голямата тяга на газ при ниски обороти. Естествено това води и до преминаване на газове с по-висока температура през изходните клапани ( имат по-малко време да изстинат ). Ако тези клапани са изстискани до последно, като например при някои японски коли, прегарят. Но явно старите опели имат достатъчен резерв и примерно 300 градуса отгоре, както практиката е показала въобще не им се отрязяват на дълголетието. На старата ми кола 160000+ км, на новата дотук 35000.
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: yy]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 23.08.10 00:16 |
|
Колега това са неверни неща.
Я си карай на бензинец.
Я виж гочо - счупи гипса и замина на море - за какво му е икономия на 18 годишната бангия?
Ние с икономиите да бачкаме, че да има пари за газаджии!
|
|
|
Бай ....., само едно аз не мога да разбера..за какво се бориш..и имаш ли въобще някакви практически наблюдения върху обикновенното агу, агу с ламбда контрол и ГИ...
И аз съм привърженик на ГИ, ама има едни настроения в средите че цената на един Ги не може да падне под 1200-1300лв....а аз не смятам така.
Ти наясно ли си че 99% от монтираните ГИ нямат ТАП!!!?
Разполагам с два броя опели с еднакви двигатели само дето единият е комби а другият е двувратка с ГИ..комбито е с обикновенна газова с плочка...Когато ми монтираха ГИто ми даде разход в Сф 14 при каране основно късно вечер с около 60км/ч, от там се започна едно ходене по мъките да си намеря кабел за връзка с компа защото видиш ли политиката на фирмата е да не го дава...та след доста зайгравка със софта ма Гито докарах разхода до..и аз не знам..къде 12 ще да е!
Другата кочина е комби, единственото което се усеша е сравнително по мудна работа в ниски обороти и разлика в разхода около половин литър!
За сметка на това тази с обикновената агу мога да я карам по магистралата спокойно със 140-150 - ако реша, докато тази с ГИто е супер спънат кон!!!
Последно - ходил съм на газ анализатор и съм виждал с очите си как обикновена лада с АГУ има нива на въглероден окис под тези на бензинов автомобил на 5г...какво повече искаш като екология.
Иначе разбирам накъде биеш и си принципно прав...ама разликата далеч не е такава каквато ти се иска.....като чели ти се иска да се самоубедиш да си караш на бензин.
И съвсем последно - на газаджиите или не им се работи или им е дошло до гуша от физици-теоретици..газаджиите обожават да слагат ГИ, защото взимат кита на 450лв, бутилка с сонда за още 100 и ти взимат 1000лв за крайна цена монтаж ГИ - с две думи..дай им на тях ГИ да слагат!
Редактирано от PRlNCEZANDOR на 24.08.10 18:29.
|
|
|
Между другото ако човек малко от малко отбира от техника може да си спретне газов инжекцион и за около 500 лв.
За целта трябва да си купи само рейката с инжекторите и управлението, което излиза там някъде.
Всеки стандартен изпарител може лесно да се приспособи за работа с ГИ.
|
|
|
Прав си, ама няма особен смисъл да го спретва защото готов кит ГИ с комп, рейка, изпарител, кабели, мап сензор и т.н само без бутилка зарядно и тръби си струва между 450 и 550лв.с изключение на топ марките където не знам каква е цената.
Дане говорим че да си монтираш сам ГИто си е едно успокояващо удоволствие - стига да имаш време.
Та с две думи - ако си ентусиаст за 500лв ще си монтираш Ги
|
|
Тема
|
Re: Перспективи
[re: PRlNCEZANDOR]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.08.10 00:13 |
|
Широката специализация води до тясна оглупвация.Колко са тия дет могат сами да си монтират ГИ?Ае монтажа го заеби да кажен не е толкова сложен.Ами програмацията и синхронизацията с компа на колата?Па ти с тия знания зимаш един билет за самолета и изкарваш 20-30 пъти повече пара в някоя друга държава
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.08.10 00:16 |
|
Митев колата ми е икономична и поради това нямам нужда от изгАзици.А кво да кажем за теб? Зел си си кола която не можеш да поддържаш като някой гАзар и за тва си я минал на газ.
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 27.08.10 07:28 |
|
Гочев - аз съм си взел кола КОЯТО МОЖЕ ЛЕСНО И УДОБНО да се прехвърли на газ и съм я газирал преди да измине първите 200 км при мен...
Схващаш ли разликата между моя и твоя случай?
|
|
|
Всъщност монтажа е най -важен, комп синхронизацията осоебно при нормални коли като опел и другите ширпотребни марки става и автоматично без проблем. Стига да си спазил таблиците за гоелмина на дюзите и да си осигурил на редуктора добър поток гореш флуид - това се оказа проблем при някой монтажи - всичко останало е ок!
Виж малко е сложно с дупченето на колектора.трябва да се внимава.
Прав си тясната оглупвация тук е налице..продължавай да пишеш че да има каква да четеме..на мен лично ми е интересно..честно.
На запад търсят работници..запомни го..хората на запад са бизнесмени за разлика от нас българите..умове и те си имат достатъчно. Друг е въпроса че има и много по-умни от мен!
|
|
Тема
|
ако беше сложил газ...
[re: Gocho]
|
|
Автор | yy (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.08.10 19:40 |
|
Gocho, ако беше сложил газ навреме, парите щяха да ти стигнат за 2 седмици море, но ти понеже си мъж и караш на бензин стоя само 4 дни на морето и закъса.
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.08.10 03:11 |
|
Митев твоето не може да се нарече кола при условие,че нямаш динамиката и на жигула.Съжалявам ,но това са фактите и като нямаш пари за астра г с подходящ мотор за купето си, си зел най-куция възможен и си му отрязал единия крак
|
|
Тема
|
Re: Перспективи
[re: PRlNCEZANDOR]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.08.10 03:14 |
|
Аре без тъпи коментари -нито тук-нито на запад 99.999999999% от населението не може да монтира газови инжекциони само дето там цената на труда е 10-на пъти по-висока- те завалиите само за свалянето на глава не падат под 400 евро
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 30.08.10 07:17 |
|
Както 100 пъти казах - тази астра я търсих 1 месец и я купих от Габрово.
Ти откъде го измисли, че нямам пари за друга - просто търсех моно?
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор |
ecotronic (табладжия) |
Публикувано | 30.08.10 16:09 |
|
На мен лично ми писна от брътвежите и заяжданиците на колегата Gocho.
Мисля, че би било далеч по-добре и по-полезно за всички ако имаше повече писания тук от хора като колегата PRINCEZANDOR например.
А такива на които просто им се дърдорят глупости, да си търсят друго място в нета.
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.08.10 23:44 |
|
Ти ако имаше пари нямаше да земеш моно,а най-малко 1.8 пълна инжекция макар за твоята тежка талига аз лично да не бих паднал под 2.0. И ако искаш да знаеш понеже бъкел не разбираш по-големия мотор щеше да ти кара по-дълго и с по-малък разход на тежкото купе. ама ти си скръндза Митев.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: ecotronic]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.08.10 23:46 |
|
Ми ти си 100% спамър бе. Нещо да каза по темата освен това,че си впечатлевн от мен?
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 31.08.10 01:31 |
|
Аз имам пари за въпросните коли, но те предполагат по-кофти газифициране и по-скъпа поддръжка. Аз харесвам да карам коли на газ и да си поправям сам автомобила - хоби ми е, а и ми спестява главоболията по незатегнати гайки и глупави майстори. Достатъчно съм кадърен да си поправям колите сам.
Мога да си взема и нова кола, но тя не си заслужава парите при моето каране. И се обезценява повече за годините през които ще я карам. Затова преди 3 г. се отказах от този вариант и си взех Астра Г, като прескочих ръждилниците Астра Ф. Не че Г не гние, но е много по-качествено направена от Ф!
Както споменах по-горе - аз за никъде не бързам. Колата върви с тоя "смотан мотор" със 120 по всички баири в родината на газ с 3ма човека и багаж. Отдавна карам коли със "смотани мотори" и съм свикнал дотолкова, че да не ми прави впечатление кога и как изпреварвам - просто го правя с леко засилване и става изключително бързо.
Да не ти обяснявам как се кара извънградско - ти там си изключителен спец, с активна безопасност и т.н. простотии. Нагледал съм се на такива като теб по пътищата. Дано оцелееш, докато порастнеш (не на години)!
Това което ти наричаш "скръндза", се казва разумен избор и трезва преценка.
А твоето се нарича "цървуланщина" - не си оправил себе си, но даваш акъл на останалите, като считаш че твоето мнение е закон и си винаги на 100% прав - погледни се в огледалото някоя сутрин, помага...
По твоята логика всеки, който има пари за БМВ М3, непременно трябва да си купи такова, защото ти ще направиш така - не е много уместно...
Мониторът, на компютъра ми в къщи, струва повече от половината ти астра. Ти едва ли си позволяваш да си смениш амортисьорите с Genuine GM, или да имаш 2 комплекта чисто нови летни и зимни гуми, да караш с тях по 2 сезона и да го сменяш, както правя аз, но въпреки това, според теб, аз не разбирам нищо.
Препоръчваш с лека ръка масла и даваш съвети на А-Б - ти колко автомобила си поправил, колко основни ремонта си направил за да се считаш за капацитет, колко км си карал с така направените ремонти?
Редактирано от imitev на 25.09.10 14:59.
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 01.09.10 05:36 |
|
Нещо си се спекъл Митев -поради истините ,които ти казах в очите.
Не ме интересуват доходите ти та да ми ги изтъкваш -ти не знаеш моите,но бъди сигурен,че са достатъчни за по-скъпа кола и повече от достатъчни за поддръжка на тази.Така,че да, имам пари и за два чифта гуми и най-вече за това да си карам колата на БЕНЗИН, мотора ми е 85 коня и за купето от 1100 кила динамиката ми е класи над твоята с купе от 1300 кила и мотор 70 коня (на газ сигур няма и 65).Няма нужда да се засилвам от 3 километра и да се озъртам като финикиец като теб молейки се бомбата която карам да не гръмне.Колкото до ръждата - ако всяка година отделяше по половин час да намажеш колата отдолу и подкалниците тя не гние чак толкова колкото твоя занемарен кадет
Моите бутала не са такива бе Митев -отдавна съм ги сменил с такива от 16V поради което съм с малко по-висока компресия и мощност и твойта авария няма да ми се случи и поради тази причина и поради това,че усилието на мотора да засили твойта талига до 120 е колкото моя да засили до 150. Като прибавим и влошените ти топлинни характеристика заради газта ти си много по-рисков шофьор от мен -залагаш сигурността на цялото си семейство в една тромава кола с динамиката на жигула и една бомба-газова бутилка.
|
|
|
Писна ли ти и на теб най-накрая?
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: filidor]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 01.09.10 21:48 |
|
Абе щерката е на 2 г. та явно съм станал по-търпелив, отколкото бях навремето
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: filidor]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 01.09.10 23:56 |
|
Хора като теб са жизнено-необходими с минималните си познания и лесна манипулация -мотор за 200 лева с документи филидор го зима за 800
|
|
Тема
|
Re: ето я статията
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 01.09.10 23:59 |
|
Не Митев ти си просто едно бледо парвеню -зимал си уж по "нова" кола,а се циганиш за подходящ мотор за купето и бензина му включително обезсмисляйки сичките си въздушни възглавници с газовата бомба
А снимките си ги сложи за аватар кво става с един мотор когато купето му не съответства
|
|
|
Слушай колега! Ако прочетеш правилно какво съм написал , ще видиш че цялостния ремонт със смяната на всички консумативи и работата ми е излязъл 700лв . Ти както си я подкарал скоро ще стане 1700. Като купуваш двигател на старо , все едно вземаш котка в чувал - не знаеш черна ли е ,бяла ли е , мъжка или женска е. Същата работа е да взема някъде от майната си двигател и без да го отворя да го монтирам. А пък един двигател (стар, работил) като го отвориш ще му смениш това- онова , за да си сигурен , че за в бъдеще няма да ти прави проблеми. Толкова за моя ремонт.
Ако не си забелязъл това е форум на Опел. Тук хората си споделят проблемите с колите и който може помага със съвет. Не идваме тук да си даваме оценки - кой е по-по-най , да си мерим пишките и да досаждаме на останалите. Като гледам ти омръзна на бая хора тук. Така ,че когато имаш да споделиш нещо полезно - заповядай. Ако ли не , трай си и не ни навирай генетичното потекло в очите.
П.П.
Бих ти препоръчал място където да избиваш комлексите си - клуб за попържни в Хоби , Развлечения.
|
|
|
"П.П.
Бих ти препоръчал място където да избиваш комлексите си - клуб за попържни в Хоби , Развлечения."
Ха де ... амаааа .... не идва тоз лонгур!!!
Мама ти недоклатена, да изклатя!
|
|
|
Стига толкова - човекът е градска отпуска 1 седмица.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор | Omega-A-2i (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.09.10 16:02 |
|
Тъй като нАуката и живота нямат много допирни точки ще споделя малко от личния си опит за положителлната ми оценка за газта.
Омегата ми е вече над 18 години от които 8 са мои и от които 6 години съм на газ. Навъртял съм и 140 х от които на газ 120 х км. Колата е вече поне на 300 х (ако се вярва на километража)
От 2-3 години не я шпоря над 200- не защото не може, а защото карам по-внимателно, пък и много навалица вече има по пътищата . Опитът ми показва че - на 5та скорост над (и много над) позволената с газ през лятото е по-икономична (напук на нАуката) -
През лятото при оптимални условия - на газ при скорости 90-110 разходът е както при бензина на чисто нова кола...
Преди няколко дена София-Пловдив-София при средна скорост 130-140
даде разход 10-11 л на 100... Единствената волност която си позволих на връщане към София при изкачванията преди тунела и към Вакарел да направя 160--170 на 4та.... все на газ.
Само през зимата първите 2-3 км и последните 1-2 км превключвам на бензин
Ако не беше газта - нямаше и половината от километри да извъртя на колата......
|
|
Тема
|
оопс
[re: Omega-A-2i]
|
|
Автор | Omega-A-2i (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.09.10 16:16 |
|
Забравх да напиша, че в разхода от 10-11 л/100 влизаха и 1/4 от километрrje градско каране в София...
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Omega-A-2i]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.09.10 14:42 |
|
Да бе-поредния надхитрил нАуката.Кат немаш пари за бенз за кво си си купил омега 2i? Да си си купил корса, която да ти отговаря на стандарта на живот.Ма тя и 400 дига на газ и то с обикновенноо газово и бензинките на кайма ги прай нищо,че смесите ти ги регулира дедо господ и калоричността е с 30% по-малка на газта.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 11.09.10 15:28 |
|
Добре че има кой да кара на бензин - газта е отпадъчен продукт при крекинга на петрола...
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.09.10 04:37 |
|
Митев поне си признаваш,че караш с отпадъци Иначе да повторя за 26-ти път.В началото бил светилния газ. Всичко друго било отпадъчен продукт.После измислили бензиновия двигател -нафтата била отпадъчен продукт.После измислили дизела и цените се изравнили.Така,че в скоро време очаквай тоя отпадъчен продукт да догони по цени бензина и нафтата.Единствено неговото съхранение под налягане спира масовото навлизане на фабрични газови коли масово.Един вид нАуката го брои като потенциално опасно гориво за МПС,но вие сте я прецакали и за тва при катастрофи горите като факли.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 12.09.10 09:34 |
|
Разбрах ти тезата още преди 1 месец.
И изобщо не ме интересува.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: imitev]
|
|
Автор |
Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.) |
Публикувано | 12.09.10 11:11 |
|
Gocho една от причините да мина на метан, беше кръщаването на бензина. След като заредих на OMV и борд комп. показваше още 10км, колата спря на 1км от бензиностанцията т.е. имало е течност, но не е била бензин в резервоара... На метан си играят (пак OMV) да зареждат с по ниско налягане, но тук вече ясно се виждат шмекериите на манометъра. А и ела да разреждаш газ който се съхранява на 200атм. с някакви добавки и боклуци с които караш ти.
PS: Пробвай следното, напълни една туба с най-добрия бензин който познаваш, остави я да стои един месец. Сипи я в резрвоара и виж как ще ти върви колата и има ли разлика. Ще останеш очарован, от "качественото" гориво.Редактирано от Astra1.8iGT на 12.09.10 11:15.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор | Oмera A 2и (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.09.10 16:51 |
|
1. Газовата уредба с плочка ( така наречената обикновенна) фактически превръща колата в карбураторна. Следствията са завишен разход на газ което при малолитражките практически се равнява на парите за бензин. Локално прегряване на мотора което пък е следствие,че ъгълът на изпреварване на запалването от ЕКУ-то е сметнат за бензин,картите са за баензин и това влече ускорено износване на мотора (особенно ако шофьора има по тежък крак и гони колата на газ) и 2-йно и 3-йно по-често сменяне на гарнитури на главата.
Първо Старата ми Омега не е малолитражка и разликата по- скоро зависи откъде сипвам газта - за сега от Лук Оил е най-дълъг пробега
Второ един път годишно водя Омегата на чичко доктор за ъгли, изпреваване и ЕКУ-то - така че това изобщо не е проблем - преди 5 г - на 217 хил (сега съм на 300 хил- ) сменях гарнитура и то не поради газта, а защото се караше леко на бензин на 210 с добавка....
2. Газовата с плочка замърсява повече от моноинжекция без катализатор понеже по гореизброените причини сместта не изгаря напълно. За това след колата смърди на неизгоряла газ
Поради гореизброените ходения по реглаж на двигателя точка 2 не хваща дикиш...
3. Возенето на допълнителна огнепръскачка в багажника си е за риска не само на тоя който си я е сложил за имагинерни икономии но и за всички други участници в движението.
Май някъди от 2003 съм на газ пък още съм жив Преди месец смених бутилката и някакъв допълнителен клапан с единствена функзция - по голяма безопасност. (беше общо 250 лв.)
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор | Oмera A 2и (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.09.10 16:54 |
|
Първо - парите за дизел (не бензин) ги даваме със сина за каране с Е-46 150 кс Като и гледам поддръжката - предпочитам си Омегата. За 2 години и половена - с тия пари можех да си купя 10 Омеги за части
Второ, и малката недонастройка на гуми джанти и тн лъже ЕСП електрониката на бе-ем-вето и човек може да се пребие като нищо Предпочитам си Омегата. Устойчивоста и е е естествена -без електроники... За корсата - освен за градско - за навън не ме кефи.
Трето - стария 2 л двигател на Омегата е е доста по трайно и надеждно нещо от по-новите.(Сега искам да си купя джип и заради тоя тип стари двигатели се колебая за Фронтера 2.4 или за Дискъвери 2.5 д)
Сравнен с 2 л. екотека е доста по-надежден. Изобщо - колите от 90те години са по трайни от по-новите. За най-заможните една днешна нова кола е добра, когато е в гаранция, а след това .... ще ти струва повече от нова...
Четвърто, наистина съм карал Омегата на газ около 20 км на 4700 оборота при скорост 210 . Вдигал съм и повече. Това беше преди години - когато нямаше такава навалица от коли и ченгата по магистралите. Сега съм примерен, макар че е скучно и ми се доспива при 130 км/ч
Сега за предимствата на газта - да се чувал нещо за екология?
Кое цапа въздуха повече? Бензина или газта?
Кое хаби повече двигателя? Бензина или газта?
Къде виждаш предимствата на бензина при следните проблеми:
(заа газта е извършен реглаж )
==================================================
....Проблем..............................................................бензин............газ
==================================================.
1...отмиване масления филм по цилиндрите.......----------...........+++++
2...нагар по бутала, свещи, цилиндри.................----------...........+++++
3...износване от натоварване
по бутала, колянов вал.........................................----------...........+++++
октаново число и възможни детонации..............----------............+++++
За въздействието върху катализатора и ламбда сондата пропускам, защото карам без катализатор
пп за т 2
един собственик на БМВ - Е34 преди 7-8 г се оплакваше от нагар от лоша газ. При Омегата няма такова нещо - гори всичко
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Oмera A 2и]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 30.09.10 21:45 |
|
Колега , не се хаби! Гочо преди 16.10 е твърде вероятно да не ти отговори. В нещо като неплатен отпуск е.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Gocho]
|
|
Автор |
cwetalin (Учен в Kadett) |
Публикувано | 13.10.10 15:09 |
|
Я, какъв интересен спор имало тук.
Карах малолитражка, C14NZ, на бензин, навън ми харчеше 5/100. Сега карам 2.0, навън ми харчи 6.2/100. Харча зависи от крака най-вече.
Колкото до вредностите от газовата - така е. Повечето газаджии са цървули и са си сложили газова от нямане на къде. Повечето пъти това значи АБСОЛЮТНО безгрижие относно колата. Имам предвид че поради липсата на парички не се гледат основни неща, дори спирачки. За настройка на газовата - да не говорим. Настройва я съседа "на ухо" :)
Не казвам че няма и като imitev, но за съжаление те са рядкост. И като правило карат коли с "малки и прости моторчета", които наистина поддържат добре. Не че останаха много такива коли, но това е една друга тема.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: cwetalin]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 13.10.10 22:33 |
|
Всяка коза за свой крак. От каращите на бензин и далаверска нафта процентът "животни" е същия.
Газовите инжекциони са доста лесно достъпни - следващата ми кола ще бъде пак на газ
|
|
Тема
|
ти май си си чесал езика?
[re: cwetalin]
|
|
Автор | пaнтaлeй (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.10.10 23:57 |
|
Какво е искал да каже цветалин така и не разбрах. Имал такава, харчела толкова. Е, и? От прочетеното разбрах, че цветалин си няма грам понятие какво е АГУ. Това естествено не е престъпление, но защо след като не разбира от нещо дава оценки и прави квалификации?
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: cwetalin]
|
|
Автор | ombo (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.10.10 11:57 |
|
Тук става рецидив.
След Гочо, който караше стара Астра за 2000лв и се цепеше "Икономията майка на мизерията", сега и тоя кара Кадет на цена по-малко от цената на половин ГИ, но се цепи "газаджиите са цървули".
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: cwetalin]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 14.10.10 19:49 |
|
Слушай , колега! За мен колата не е цел , а средство. Това ще рече - минимум разходи за поддръжка , за да е колата в добро техническо състояние и редовна експлоатация. Щом колата върви , спира и гори нормално за останалото почти никакви грижи. Да е станала поп , да не е ставала кола!
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: filidor]
|
|
Автор |
v5rov (новак) |
Публикувано | 14.10.10 20:39 |
|
Тя и моятя зафира на дълго гори 6, ама за жалост повече се налага да карам "на късо", демек градско и тогава не гори 6, амаи малко повече. Та за това тия дни мисля да й бодна един ГИ, пък да видим тогава с колко лева ще изминава Цветалин 100 км в града и с колко аз.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: v5rov]
|
|
Автор |
Aлoпeция (Toтaлиc) |
Публикувано | 14.10.10 23:14 |
|
Хъм, аз пък точно поради причината че карам 95% градско не мисля за АГУ, макар че съм с моно. Нали било добре да се пали и загрява на бензин? Таман позагрее, и цъкне ключето, и ти си стигнал и спрял...
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: v5rov]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 15.10.10 07:40 |
|
w5rov - питай при колко градуса ще ти превключва ГИ, защото може да се окаже че ще си караш само на бензин.
Ако ГИ превключва при студен мотор му се прецакват дюзите.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: imitev]
|
|
Автор | б.м (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.10.10 11:10 |
|
аз съм навъртял 60К км с ГИ. колата почти никога не превключва по температура (направена е на 35), а на време. има опция след определено време (зададено от мен), независимо от това колко градуса е вдигнала, да превключва на газ. зимата (под 10-15гр.) тези 2 минути, на които съм я направил не й стигат. в същото време посред лятото, на място не вдига над 45гр. на рейката. мисълта ми е че явно клапанчетата не са толкова калпави колкото изглеждат.
иначе за колегата по - горе - безплатен съвет
Хубаво си прецени дали да слагаш газ. много е важно колко км. минаваш и колко от тях са градско....и колко е дневния градски пробег. само една цифра ще споделя - за 3г. имам 30К км градско и съм сипал 1400 пари за бензин....освен газта. имай предвид че ако пробега ти е на по-къси градски отсечки сумата за бензина ще е повече спрямо газта [в %]. а ако караш само извън. не си заслужава. хайде още една цифра. от извънградския пробег - 30К км имам 1200 пари икономия от това че съм сложил газта, т.е. още щеше да се мъча да избия газовата ако не беше градското.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: б.м]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 15.10.10 13:17 |
|
Я пак дай цифрите че нещо не ти разбрах...
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: imitev]
|
|
Автор | б.м (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.10.10 14:41 |
|
откакто съм взел колата си записвам всичко в една табличка, вкл. всяко зареждане. преди да сложа ГИ съм минал 20К км. и от там имам изчислен среден разход за този период.
след това за 3г. съм минал 30К км градско и 30к км извънгр. на газ. всеки път си записвам и каква е цената на бензина и като тегля чертата се получава че през тези 3г. съм сипал бензин за 1400лв. само да затоплям газта докато прехвърли на газ. excell-a също така казва че ако карах на бензин, а не на газ на извънградско съм щял да дам 1200лв. повече; а за градско сумата е 2700 .
Със всички тези сметки искам да кажа че нещата не са толкова розови колкото ги изкарват някои хора.
Газ при малък пробег не е необходима и ГИ при къси градски отсечки и/или предимно извънгр. не е рентабилен.
средния ми разход - градско бензин/газ - 11 / 12.4 ; извън - 6.4 / 7.5
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: б.м]
|
|
Автор |
v5rov (новак) |
Публикувано | 15.10.10 17:17 |
|
Повечето ми приятели карат с газови инжекциони монтирани от един и същ майстор и всички до един са доволни. Така, че другата семица слагам и аз ГИ пък после ще споделя как е. Докато карах астрата (Х16 ХЕЛ) на газ за 60к съм спетил поне 3000 лв. Вярно е, че беше с обикновена газова и включвах на газ когато аз искам, а сега ще трябва да я чакам сама да превключва, но ще поживеем , ще видим.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: v5rov]
|
|
Автор |
PRlNCEZANDOR (vodoun) |
Публикувано | 16.10.10 15:02 |
|
айде и аз да кажа.....че нещо много странни неща се изписаха....
Астра Г х14хе с газов инж БСМ - разход газ в сф - 12
извънградско 6-7,5 според как и къде
След като останах недоволен в началото от дългото чакане за прехвърляне на газ, намалих драстично темп на прехвърляне на 13!!!градуса и зимата си позволявам да я оставя още 1 мин да се позагре..
така вече 3та година..
между другото се оказа че при монтажа са ми взели отоплението на изпарителя от дроселовата клапа и това се оказа неудачно решение и буквално преди 2 седмици си го преправих и съм доволен - има разлика!
ТА конкретно - средно годишно сипвам по около 50-60лв бензин!!!
ПОзволявам си в периода май-август колата само да пали на бензин - направена е така че пали и веднага прехвърля, т.е. през целият летен период харча около 2-3литра бензин!!!
Та така!
.карам средно по 10000 на година...както и да го смятам съм избил газовия вече 2 пъти...честно казано нямам какво да се коментира иам ли смисъл няма ли.
Следваща ми стъпка е слагане на ТАП..та да видим ще падне ли още разхода.
Редактирано от PRlNCEZANDOR на 16.10.10 15:05.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: PRlNCEZANDOR]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 16.10.10 17:01 |
|
Много интересно, колега, че газовия ти инжекцион може да даде разход 6-6.5 извънградско. Карах С14НЗ доста дълги години и не ми е давала под 7 разход извънграда, а аз извънграда карам с 80-90. В града ми е давала много добър разход. Под 10 е падала. В града карам на не много високи обороти - 2000-2500. Явно при по-високи обороти гори повече.
Що се отнася до аванс коректора аз много съжалявам, че не сложих един. 35 лева струва. Не е скъп чак толкова и според мен щеше доста да подобри нещата. Ето в този сайт има: . Колега, знам че 14ХЕ-то е мъка на ниски обороти и даже по някой път трудно потегля..... А същевременно съм чувал, че с адванс процесора се усеща подобрение на ниските обороти. Така че според мене би трябвало да има ефект при тебе. Чудно как изобщо още слагат газови инжекциони без ТАП.
Редактирано от Явор на 16.10.10 17:05.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: Явор]
|
|
Автор |
PRlNCEZANDOR (vodoun) |
Публикувано | 16.10.10 19:02 |
|
Да, разхода ми е падал до 6 извън когато съм карал бавничко и спокойно с още един човек до менч, инае когато съм с още 3ма и багаж, работат е съвсем друга. Граското понеже съм си ам, режима е все един и същ, не ми се вярва особено да съм падал под 12.
ТАП се усеща осезаема на ниските защото предварението бензин/газ е с най голямо отклонение точно в диапазона 1000-3500 оборота, след това компа увелиава предварението и без това и към 4000 вее самото подавано от колата предварение на бензин е добро и за газ- така знам аз!
Факт е е х14хе е утрепан на ниски обороти - от отва обае идва по-ниският му градски разход - в сравнение с Ц16НЗ който съм карал доста дълго на астра Ф..мога да кажа е има разлика особено на бензин май е над литър!!!
Така че нека кажем че има някакъв смисъл от тази мудност., може би
ТАП за този мотор за съжаление не е толкова евтин..към 100лв си е...сега търся някакви по ниски оферти ще видим
|
|
Тема
|
аз пак не разбрах
[re: б.м]
|
|
Автор | шмиep (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.10.10 19:37 |
|
Колега б.м., бъркаш за извънградското поради факта, че ти караш малко такова. Точно там е силата на АГУ-то.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: шмиep]
|
|
Автор | б.м (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.10.10 12:33 |
|
кажи какво точно бъркам. аз давам точни цифри за моят пробег -> 1:1
аз го смятам така
на бензин -> 6.4 *2.17 = 13.89
на газ -> 7.5*1.25 = 9.38 т.е. разлика от 4.50лв. в най-добрия случай на 100км.
пробега извънгр. ми е около 1000км средно на месец. аз за мен съм си направил извода - ако карах главно извънградско не бих се занимавал изобщо с газ.
с всички тези постове искам само да обърна внимание на тези, на които им предстой да слагат ГИ - първо да прочетат, да драснат 2 сметки на белия лист и тогава да слагат.
единствената причина да сложа газ беше че за да се придвижвам в сф. си давах половината заплата....
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: б.м]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 18.10.10 13:17 |
|
Е - накрая те разбрах и аз
За 12000 км годишно не си струва да слагаш газов инжекцион.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.10.10 15:11 |
|
Че кой нормален човек навърта повече с личната си кола в България? Другото са бакшиши, шофьори на баничарки които с това си изкарват хляба т.е. тва са професионалисти.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: б.м]
|
|
Автор |
v5rov (новак) |
Публикувано | 18.10.10 19:52 |
|
Цитирам :"средния ми разход - градско бензин/газ - 11 / 12.4 ; извън - 6.4 / 7.5", Значи средния ти разход (при съотношение в километрите 1:1) на бензин е 8,7/100 или в пари 18,88 лв. Съответно на газ среден разход 9,75/100, а в пари - 12,19 лв. Излиза че за 100 км спестяваш 6,69 лв. Аз карам по 12 к на година в съотношение 1:1 - излиза, че ако сложа ГИ ще спестявам на година по 802,80 лв. Каква друга сметка да правя?
Редактирано от v5rov на 18.10.10 19:56.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: v5rov]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 18.10.10 20:24 |
|
в5ров - сметката че ти трябва бензин за да подгряваш рейката на инжекциона.
И икономията вече не е 802,80 лв., ами 600 лв. примерно.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: б.м]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 18.10.10 22:46 |
|
Колега , напоследък спрях да правя сметки. Гледам какво остава в джоба. Едно лято карах Астра 1,6 еко на бензин. Какво да ти кажа - окото ми все в километража и оборотомера. Върви здраво , ама прави водовъртеж в резервоара.Бях станал най-примерния водач. При извънградско со кротце , со благо - 6/100 бензин. Преди това с Кадета и сега с Астрата на газ същото разстояние - под 7,5 /100 газ. Ей , това е моята сметка . Иначе карам около 12000км годишно и на газ ми излиза по-тънко ( с колко точно, не мога да кажа)
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: filidor]
|
|
Автор |
v5rov (новак) |
Публикувано | 19.10.10 09:56 |
|
Ясно е, че ще се дават пари и за бензин и спестените пари няма да са толкова. Просто малко се заядох за темата на колегата, че няма смисъл от поставяне на ГИ . Освен това парите за ГИ са от баща ми, който има по-голям мерак от мене за газификация, щото да се вози повече и той на новата придобивка. Иначе много ми харесва едно мнение, мисля че беше на imitev от преди време, че като караш на газ, не се пестят пари, защото просто караш повече. И с мнението на filidor по-горе също съм аабсолютно съгласен. Както казах малко изпаднах в заяждане с тези изчисления.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: v5rov]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 19.10.10 20:50 |
|
Возенето повече със "спестени" пари значи само едно -неправилно избрана според паричното ти състояние кола. А като се калкулират и парите за по-чести и изненадващи ремонти и преебания двигател то естествено си на загуба.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: v5rov]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 19.10.10 20:54 |
|
Правиш и сметка за един тъп монтаж на ГИ-то (лотария си е) и ядовете които береш с него.Преебаването на бензиновата система поради фактическата неработа на системата-изпечени дюзи,възможност да ти изгори помпата и т.н. и т.н.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: v5rov]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 19.10.10 22:07 |
|
Няма лошо колега. Бензин , газ - това си е личен избор на всеки и въпрос на финансови възможности(най-вече).
Пък татю като ще те спонсорира , слагай ГИ. Ако не си доволен винаги можеш да караш на бензин.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 19.10.10 22:18 |
|
Повечето газови инжекциони си пръскат през някой такт бензин - точно за да не се задръстват дюзите. Караш с 10 литра бензин в резервоара за да не се задържа и да се разделя на фракции и си готов.
Те хората са го измислили отдавна.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.10.10 01:32 |
|
Повечето с газови инжекциони в БГ берат адски ядове с тях поради куча марка и неправилен монтаж. Ако трябваше да избирам от две злини т.е. на пълна инжекция да слагам ГИ или обикновенно рапам обикновенно. За човек който знае кво бърника то е по-доброто решение.В случая даже финансовия аспект не е водещ,а надежността.
|
|
Тема
|
Re: ти май си си чесал езика?
[re: пaнтaлeй]
|
|
Автор |
cwetalin (Учен в Kadett) |
Публикувано | 20.10.10 11:12 |
|
АГУ-то е едно такова нещо, дето като му видя лепенката и знам че цървула пред мен кара икономично, което значи че не поглежда дали има спирачки даже и гледам да бягам.
Покани:
Коледни картички:
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: ombo]
|
|
Автор |
cwetalin (Учен в Kadett) |
Публикувано | 20.10.10 11:13 |
|
Карам коли с двигател 2.0 и 3.0 литра. И определено икономията е майка на мизерията за повечето газаджии.
Покани:
Коледни картички:
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: cwetalin]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 20.10.10 13:23 |
|
Хубаво, че тия дето карат на бензин поне не карат икономично
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
Явор (ентусиаст) |
Публикувано | 20.10.10 13:30 |
|
За "компетентността" на майсторите е абсолютно вярно за съжаление.
|
|
Тема
|
Re: Неща, които за които газаджиите мълчат
[re: cwetalin]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 20.10.10 14:36 |
|
А да си правиш реклама на картичките по форумите какво е?
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: filidor]
|
|
Автор |
v5rov (новак) |
Публикувано | 20.10.10 19:44 |
|
Абсолютно си прав. Така или иначе ГИ вече е монтиран. Включва на газ на 35 грдуса, разлика във вървежа не се усеща никаква. За разхода ще видим по-нататък. А на Гочо ще кажа, че много добре съм преценил финансовия си статус, а всички знаят, че хората с много пари са по-стиснати от такива ларж като него. А относно темата - просто споделям своето мнение и не искам да го налагам на никого.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: v5rov]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.10.10 21:19 |
|
Кола според финансовия статус значи гориво и поддръжка да не са ти воденичен камък, да не си броиш стотинките за гориво,нито за консумативи или евентуален ремонт.А ти щом си щел повече да бръмчиш с газовото просто си поредния зел си кола не според джоба.За това и тати ти доплаща.То за тва и се виждат толкова дрънчащи и разпадащи се коли по два и повече литра, които не могат да вървят и като лада,да не говорим,че от мизерия не са и поддържани и тва спирачки,сервота,окачване направо си плачат за спиране от движение.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 20.10.10 21:59 |
|
А колко бензинови в това състояние се движат оглеждал ли си се? Или четеш като дявола евангелието?
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 20.10.10 22:42 |
|
Колега пак почна старата песен. Само че сега имаш подгласник.
От къде вадиш заключението , че всички коли на газ са зле поддържани и технически неизправни? По твоята логика всеки таралясник , който няма газова уредба е перфектен.
П.П Виж си поста , че това там за литрите нещо не се разбира.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.10.10 23:53 |
|
Пак не четеш кво пиша - не съм правил разлика между бензин и газ в случая,но понеже написа да допълня.Който си е купил кола не по джоба почти винаги блъска едно газово пак по тая причина.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: filidor]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.10.10 00:00 |
|
Кво не разбра пак? Дай да караме картинно с рисунки. Лицето x нема доходи да поддържа колата y ,но въпреки това я купува. Примерно нещо 2 литрово 150 коня.Първото нещо което набива в него е газ щот няма кинти за бензин.
Таралясник на бензин да кажем карат 1% от хората пак по тая причина.99% минават таралясника на газ щот са спестовни.Но това излиза извън основната тема къде процента на таралясниците е по-висок. Аз по гореописаните причини залагам на газифицираните.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 21.10.10 00:10 |
|
А който си е купил кола по джоба и е сложил газова понеже така му е изгодно как се води в твоите сметки ми е интересно?
Не че не мога да си давам парите за бензин, но предпочитам да си купя за тези пари екскурзия до египет тази година, догодина до алпите, след това до ниагараския водопад - някакси по смислено ми се вижда така...
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.10.10 03:44 |
|
Ми като нямаш излишни пари за екскурзия няма да ходиш бе Митев -ти като ония депутати дет спестявали от кюфтета по 2-3 милиона.Само,че тук спестяваш от собствения си живот.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 21.10.10 08:50 |
|
Да, но аз съм решил да си сложа АГУ и да ходя по екскурзии.
Който не иска - да си плаща бензина и да си стои в тях...
Всеки си прави неговата сметка.
|
|
|
Един съвет - гледай да го караш "по същество" а не да ни занимаваш с глуспости с златната ти бензинова астра Ф..разбрахме че сме идиоти че караме на газ, сега ти даваме възможност да проявиш акъл и по други технически теми конкретно!
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.10.10 23:25 |
|
Сметката е ясна -с икономиите най много да идеш на екскурзия до Каспичан и да си с много повече побелели косми по главата
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: PRlNCEZANDOR]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.10.10 23:28 |
|
Я си пий хапчетата за шизофрения,че като говориш от множествено число без да си монарх от ерата на абсолютизма си плачеш за диагнозата и лечението!!!
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 21.10.10 23:44 |
|
Над 15 години карам 99% на газ и редовно минавам покрай Каспичан по път за Варна.
Побелелите косми по главата ми надали са от газта...
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор | jav (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.10.10 13:34 |
|
Като не искаш недей да караш на газ, но недей да си мислиш че твоето мнение е меродавно.
Идеята на форума е да си помагаме а не да казваме кой каква кола кара!
А като чета твоите постове не си личи да си чак толкова технически грамотен а по скоро май те сърбят пристире да пишеш.
В крайна сметка всичко е въпрос на личен избор.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: jav]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.10.10 19:43 |
|
Аз дали съм технически грамотен съдя по това,че сам си ремонтирам колата и то без значение дали са спирачки,мотор или токове, докато тебе ни те знам къв си ни колко ти струват мненията.Принципно си прав,че е въпрос на личен избор,но реално такъв няма когато човека не отичта и отрицателните неща в случая с карането на газ.Темата е посветена на тва. а факта,че се палиш говори,че не си съгласен с моя личен избор
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор | jav (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.10.10 10:24 |
|
само една забележка
ти колко км си изминал на газ за да говоришкое е по доброто?
Иначе аз не ти отричам правото да си караш на бензин, но в случая обиждаш доста хора без да ги познаваш и бегло дори.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: jav]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.10.10 10:43 |
|
Толкова по-зле за тия хора ако възприемат личното ми мнение като лична обида. Много си тънкообиден нещо когато някой не споделя твоето грешно мнение. Колите на газ трябва да бъдат забранени поради взривоопасност и конструктивни изменения неразрешени от производителя. Те са опасни,замърсяват повече от бензиновите от ново поколение и като цените на пропан-бутана се изравнят с тия на бензина и на нафтата ще отидат в небитието. Ако толкова искате да спестявате ползвайте рикши
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор | jav (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.10.10 11:10 |
|
Като гледам ти караш последно поколение автомобил:)
освен това защо не ходиш в оторизирания сервиз на опел.
тъй като и твоите интервенции са опасни :)
и защо има фабрични модели на газ.
относно екологията може ли да ми обясниш киселинния дъжд от кои автомобили се получава от тези на бензин или тези на газ
айде със здраве си карай колата
|
|
|
Е айде сега чак пък по замърсяващи......
Гледал съм лада с газ на газанализатор - надали е била с газов инжекцион....та нивата на СО бяха около 0,2-0,4 на празен ход...това разбира се с обикновенна АГУ.
За сравнение нивата на СО за опел корса 1.0 са около 0,5-1..!..на бензин де..
Редактирано от PRlNCEZANDOR на 26.10.10 14:56.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: PRlNCEZANDOR]
|
|
Автор | jav (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.10.10 16:40 |
|
имах предвид за серните съединения
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: jav]
|
|
Автор |
Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.) |
Публикувано | 26.10.10 21:15 |
|
Значи преди да сложа метановата уредба, по прочетох това-онова за недостатъците и още тогава се съгласих с тях. Нито е толкова черно, нито е много розово и какво от това, аз доволен от ЛИЧНИЯТ МИ ИЗБОР. Също мисля следващата ми кола да е на газ. Бензина е толкова ясно, че ще се смени с друго гориво, че няма накъде, въпрос на време е. Въпросът е че в нашето време най-удачния избор за масовият потребител с над 5К км/год е метан, над 10К км/год. е газ. Над 20К е нафтата - по добре от пропан бутан, според мен бензина ще се изравни с това да се возиш с такси, вместо лична кола (със всичките и такси) и ще стане рядкост за хората изминаващи под 5К км/год. Тук сме в опел форум, Гочо като е толкова опасен метана, защо голями производители като GM (и не само) правят коли с фабричен метан/пропан-бутан? Защо не ги осъдиш примерно? Пиши им мейли че не са прави!
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: jav]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.10.10 21:36 |
|
Моята кола е друга бира -гледана,глезена и има малко общо с оригинала.Киселинните дъждове не са от колите ,а от тецовете -колите замърсяват предимно с въглеродни оксиди и диоксиди.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Astra1.8iGT]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.10.10 21:44 |
|
Виж сега-че е опасна газта-опасна е.Схранява се под налягане,особенно метана.Има разлика от небето до земята от фабрична колка на газ и преправяна.Това за под 5-те к са глупости,съшо и за това,че в близките 100 години бензина ще свърши.Находищата на газ са по-малко от тия на нефт,а и газа се ползва за промишлени и битовинужди.Пропан-бутана също е дериват на невта и като свърши бензина ще свърши и той ,но тва няма да е в този живот както се казва.Аз лично метан няма да сложа по следните причини:
1.Утежнява ми колата
2.Опасаен е с ва гигантско налягане
3.Няма метан-станция наблизо
4.Спъва ми мотора
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: jav]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.10.10 21:47 |
|
Петруно пиле шарено серните съединения са патент на тецовете и на парните инсталации с кюмюр.Както и в известна степен на нафтата -при бензина специално наред с въглеродния оксид (който се замерва) са азотните окиси.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: PRlNCEZANDOR]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.10.10 21:50 |
|
Стига па ти с тая лада бе.На всяка кола може да се обведни сместта на празен ход и да влезе в норма.Проблема на плочката е,че като караш понякога си с обогатена смес и тогавая не само цо-то скача ами направо пропан бутан си излиза от аспуха и то така,че смърди.Много са редки случаите газифицирана кола да не смърди на газ.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 26.10.10 23:16 |
|
И двете ми коли никога не са "смърдяли" на газ, въпреки че газ анализатор не са виждали близките 10 години.
Методът за настройка нямам желание да го споделям с теб.
|
|
|
Абе те основните неща който замърсяват са едни дето им викат "въглеводороди"..ама малко хора им знаят формулата....има ги и при бензин и при газ..ъъ предполагам че на газ са по-малко...
Иначе по списанията ни занимават с грамове СО2 на километър.....истината е че това не е чак толкова миродаван фактор - струва ми се..
A, по принцип не мога да не призная че си прав че има кочини на който им излиза чиста газица от ауспуха, но това се дължи на факта че доста хора искат хем да карат на газ, хем да им върви перфектно хем ако може газовата да им струва 100лв...
Според мен достатъчно е на една ладичка дори да се пипне предварението за да се достигне много по-добра степен на изгаряне на горивото и съответно чиста аз да не излиза през ауспиха..да не говорим че в днешно време вече газовите уредби се развиват..стават по-добри
Редактирано от PRlNCEZANDOR на 27.10.10 10:33.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: imitev]
|
|
Автор | Gocho (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.10.10 17:09 |
|
Метода ти не ме интересува-както казаха и по-долу мизерията и бай-ганювщината кара хората да си слагат газ,но после искат и да върви -обогатяват и опа-пропан-бутан в атмосферата.Между другото той не смърди,но в рафинерията му слагат миризливка та да се усещат течове - явно щот е много безопасен
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 27.10.10 21:39 |
|
Не знам дали знаеш, но колата с LPG върви по-добре с леко обеднени смеси. Обратният проблем е по-често срещан.
|
|
Тема
|
Re: аз пак не разбрах
[re: Gocho]
|
|
Автор | Jav (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.10.10 10:16 |
|
Тогава петруно кажими от какво се пробиват гърнетата :)
от патента на тецовете ли :)
|
|