Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:07 23.04.24 
Автомобили
   >> Opel
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | (покажи всички)
Тема Неща, които за които газаджиите мълчат  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано20.08.10 15:16



1. Газовата уредба с плочка ( така наречената обикновенна) фактически превръща колата в карбураторна. Следствията са завишен разход на газ което при малолитражките практически се равнява на парите за бензин. Локално прегряване на мотора което пък е следствие,че ъгълът на изпреварване на запалването от ЕКУ-то е сметнат за бензин,картите са за баензин и това влече ускорено износване на мотора (особенно ако шофьора има по тежък крак и гони колата на газ) и 2-йно и 3-йно по-често сменяне на гарнитури на главата.
2. Газовата с плочка замърсява повече от моноинжекция без катализатор понеже по гореизброените причини сместта не изгаря напълно. За това след колата смърди на неизгоряла газ.
3. Возенето на допълнителна огнепръскачка в багажника си е за риска не само на тоя който си я е сложил за имагинерни икономии но и за всички други участници в движението.
4.Ако колата е малолитражка мястото на бутилката яде от мястото за багаж.



Тема Re: Неща, които за които газаджиите мълчатнови [re: Gocho]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано20.08.10 15:20



5. По-1еста смяна на гърнета поради по-голямото съдържание на вода ве изгорелите газове на пропан-бутана.
6. Преебаване на бензиновата система и разни запушвания,изгаряния на помпи,дюзи и т.н. от ненормалния режим на работа който имат когато колата е на газ.Това също е разход понеже трябва да се поддържат практически две горивни системи.
7 Като сложим и цената на самата газова и труда тя е практически безполезна за малолитражни коли.



Тема Re: Неща, които за които газаджиите мълчатнови [re: Gocho]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано20.08.10 15:29



И един откровенно гаден за газаджиите въпрос относно екологията.За какво возите и ламбда -сондите с вас като не регулират нищо на газ?А?





Тема Перспективинови [re: Gocho]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано20.08.10 15:43



Газовите уредби с плочка ще бъдат забранени предвид на това,че не отговарят на никакви стандарти.Освен, че изпускат практически неизгорели литър -два пропан бутан в атмосферата през аспуха на 100 километра,те замърсяват много повече от бензинов автомобил с вредни окиси понеже нямат ламбда-контрол на смесите. Всичко зависи от връткането на кранчето, а то не е оптималното за всички ревжими.
Пропан-бутанът ще поскъпне и причините за това са неговото търсене.От начало и бензина е бил "отпадъчен" продукт при дестилацията на нефта,а колкото и странно да звучи най-скъп е бил светилния газ или керосина за лампите на хората





Тема Re: Неща, които за които газаджиите мълчатнови [re: Gocho]  
Автор ecotronic (новак)
Публикувано20.08.10 15:56



След всичката тази критика на газта, нека и аз да кажа това - онова по въпроса.

1 - пропан бутанът е гориво с октаново число 100. А това означава прецизна работа на двигателя при положение че се подбере и точния момент на запалване.

2 - Проблемът с момента на запалване се решава с монтирането на относително евтиното устройство наречено тайминг адванс процесор. Въпросното устройство се калибрира за съответния двигател и така реализира различно предварение за различни обороти с цел оптимална работа.

3 - Ламбда сондата се "нагажда" за работа на газ чрез употребата на емулатор.

4 - При изгарянето на пропан бутан се отделят много по-малко вредни за околната среда емисии сравнено с другите горива.

5 - Пропан бутанът е по-ниско калорично гориво в сравнение с бензина, откъдето и по-малки натоварвания на бутала, сегменти, лагери.

6 - Това с бомбата в багажника не е съвсем вярно защото ако бутилката се експлоатира правилно (ако не се пълни над 80 % от обема и) няма никаква опасност. Основно остава риска от удар при катастрофа и възпламеняване. Но то и иначе стигне ли се до катастрофа.............Господ да е на помощ.

7 - При работа на бензин горивната смес представлява дисперсия, която силно дависи от околната температура. При палене на бензин при ниски температури често пъти (особено при износени двигатели) бензинът се стича в картера, разрежда маслото и влошава мазилните му свойства.

8 - Това с икономиите съвсем не са имагинерни неща а напротив много реални и то за повечето от нас (за съжаление) много съществени.



Тема Re: Неща, които за които газаджиите мълчатнови [re: ecotronic]  
АвторGocho (Нерегистриран)
Публикувано20.08.10 16:10



Адванс-процесори нямат 99% от клите с "обикновенна" газова.
Октановото число на пропан-бутана е яко но то практически не се използва.Защото ЕКУ-то и картите му са сметнати за БЕНЗИН.
Ламбда сондата се "нагажда" да НЕ ДАВА ГРЕШКИ,а не да работи. Или тя е свързана с изпарителя та регулира сместа?


Израза "при изгаряне" е много важен.Защото много завиуси при какво точно "изгаряне". а факта,че след вас смърди на газ значи,че няма добро изгаряне понеже:
1.Нямате контрол на смесите
2.Превърнали сте си колите в карбураторни жигули и повече от половината електроника не работи,а се чудите как да я излъжете.
Това са глупости с по-малкото натоварване поради простата причина,че вие им ебавате мамата топлинно понеже газта гори по-бавно от бензина.
А това с паленето на бензина при ниски температуири е така ,да.ама вие при ниски температури ИЗОБЩО НЕ МОЖЕТЕ ДА ЗАПАЛИТЕ НА ГАЗ
За икономиите "се разбрахме" те се калкулират не само с цената на газта и разхода но и с парите за ремонт и консумативи.
P.s. повечето от нещата са в сила само за "обикновенна " газова.



Тема Re: Неща, които за които газаджиите мълчатнови [re: Gocho]  
Автор ecotronic (новак)
Публикувано20.08.10 17:51



Да не забравяме все пак, че има коли които излизат от завода производител САМО с газови уредби и работят САМО на газ. И те са проектирани така че да се експлоатират при зимни условия.
Аз лично и при -10 паля директно на газ.
Но всяко нещо си има чалъм.
Изобщо дори и с класическа АГУ нещата могат да бъдат перфектни. Друг е въпроса че има и некадърни газаджии и немърливи шофьори, които не могат да си подържат уредбите добре регулирани - това са именно онези зад които се носи миризма на неизгоряла газ.

Ако пък заговорим за новото поколение АГУ (газовите инжекциони) там вече и качеството на изгаряне се регулира динамично както при бензиновите с ламбда сонда. Трябва да се отбележи и това че при тях вече го няма и проблема с нежеланите детонации в смукателния колектор и скъпите ремонти свързани с това.


След толкова много приказки бих искал да обобщя лично моето мнение по въпроса:


АГУ е нещо добро когато е регулирана правилно, когато се подържа в изправност и когато се спазват правилата за безопасност.



Тема Re: Перспективинови [re: Gocho]  
АвторBecko (Нерегистриран)
Публикувано20.08.10 20:10



Гочо да не си отпуска.Ако е така .Приятно прекарване!



Тема Re: Неща, които за които газаджиите мълчатнови [re: Gocho]  
Автор filidor ()
Публикувано20.08.10 22:40



Човече , ти ме смая!
Написъл си цял трактат. И все мъдри мисли . Може и да има някои верни работи , ама престани с това топлинно претоварване. И от къде научи ,че газта гори по-бавно?



Тема Re: Неща, които за които газаджиите мълчатнови [re: filidor]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано20.08.10 23:07



E - по-бавно си гори пущината, за съжаление е вярно.





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.