Тема
|
Въпрос към автомобилистите
|
|
Автор |
Nuke Dukem (very good) |
Публикувано | 26.01.22 22:52 |
|
Начинаещ шофьор съм и техническото устройство на автомобила ми е напълно непознато, даже не знам как се сменя акумулатор.
Та въпросът ми е... Вдигнах 80 км/ч на 2-ра скорост и след това пъхайки директно на 5-та, при пъхането изтърквам нещо от предавателната кутия, чува се на всички познатото тррррррррррррр...
Защо се получава така? Прекалено бързо ли отпускам педала на съединителя или изобщо вдигането на 80 на 2-ра е тъпотията? Има ли вариант, при който мога комфортно да вдигна 80 на 2-ра и да превключа на 5-та, или проблемът е, че изобщо ги вдигам? Оборотомерът стига до към 5-6 хиляди оборота, но това все още не е в червената зона (която е между 7 и 8 хиляди rpm).
|
|
|
Начинаещ шофьор съм и техническото устройство на автомобила ми е напълно
непознато, даже не знам как се сменя акумулатор.
Та въпросът ми е... Вдигнах 80 км/ч на 2-ра скорост и след това пъхайки
директно на 5-та, при пъхането изтърквам нещо от предавателната кутия,
чува се на всички познатото тррррррррррррр...
Is it OK to skip gears on а manual transmission?
"When skipping a gear with a manual transmission, it should be noted the revs will
take slightly longer to drop from the high revs to the lower revs. If you shift from
third to fifth gear and let the clutch out at the same speed as normal, the car will
jerk as it works to settle the unbalance. Instead, waiting just a tad longer to let the
clutch out will keep things matched equally as the gearbox moves to meet a lower rev
level."
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Nuke Dukem]
|
|
Автор |
LAMBl (25 W ЛАМБИ) |
Публикувано | 26.01.22 23:07 |
|
Виж ся, сигурно е въпрос на синхронизиране на оборотите на въртене на валовете (зъбчатките) за втора и пета скорост, но това по-добре специалистите да го кажат...
Пък аз ще ти кажа да се придъжаш, към това, което са те учили на шофьорските курсове..., че много скъпи тия пущини колите беее....
Абе, Нукене, че ти ми изглеждаш много разумен и внимателен шофьор, какви са тези експерименти да включваш от втора на пета...???
Редактирано от LAMBl на 26.01.22 23:12.
|
|
|
Да си бе останал на 1-ва
Техничарите ще са по-подробни, аз само се усмихвам. Надявам се, че поне машината не е нова и скъпа.
|
|
|
Ш'ти изкочат буталата .. да видят кой ги надува.
|
|
|
Аха, тоест трябва да задържа съединителя напълно натиснат за по-дълго време, докато оборотите не паднат докъм 2-3К?
А ако не чакам да паднат оборотите при натиснат съединител, а вместо това направя превключването от 2-ра на 5-та с леко натиснат педал на газта, това не би ли избегнало суркането също? Целта ми е да вдигна 140 максимално бързо, така че да не създавам опасност при включване в магистрала.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Nuke Dukem]
|
|
Автор |
TCNQ () |
Публикувано | 26.01.22 23:19 |
|
80 на 2а е леко екстремно, но защо директно на 5а? Изреждаш си ги поред - 2 (40/50), 3 (80/90), 4, и после 5а, като на 4а трябва да си вдигнал вече 140 км/ч, и после на 5а само да ги поддържаш, примерно. Всичко това ще отнеме не повече от 8-10 секунди.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: LAMBl]
|
|
Автор |
Nuke Dukem (very good) |
Публикувано | 26.01.22 23:25 |
|
Постоянно прескачам предавки. В града вдигам до 50-60 на 2-ра и после директно на 5-та, така е най-бързо (и после на 5-та – икономично), обаче отвъд 75 от 2-ра не мога да включа 5-та така чевръсто, както би ми се искало, а точно в диапазона 50-80 ускорява най-пъргаво. На шофьорски курс ме учеха на 20 – 2-ра; на 30 – 3-та; на 40 – 4-та; на 50 – 5-та... Само че така е доста бавно, а около мен всички ускоряват по-бързо.
Редактирано от Nuke Dukem на 26.01.22 23:25.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: TCNQ]
|
|
Автор |
Nuke Dukem (very good) |
Публикувано | 26.01.22 23:26 |
|
Аха, ясно, значи в прескачането е проблемът и решението е да ускорявам секвенциално?
|
|
|
Начи - купуваш си Лада Нива - и нема, ама нема как да вдигнеш 80 на втора скорост, все нещо ще се счупи - най-вероятно слуха ти първо.
Та - действай.
Bеer? Mоre?
|
|
|
Нито нова, нито скъпа, макар че на мен ми е скъпа. Вдига до 195.
|
|
|
|
|
|
вместо това направя превключването от 2-ра на 5-та с леко натиснат педал на газта, това не би ли избегнало суркането също?
Не с натиснат педал, защото ти в момента си по начало на високи обороти.
(Оборотите на втора са по-високи от оборотите на пета.)
Ако превключваш да речем от пета на трета за да изпревариш по нанагорнище,
тогава може да дадеш газ в промеждутъка за да вдигнеш оборотите преди да
захапеш трета. От втора на пета, е обратното. Даваш лека пауза.
|
|
|
80 на втора е доста.
Не, че не може, но само при форсмажорни обстоятелства.
Хъркане при превключването обаче не би трябвало да има.
Ако има, то възможните варианти са следните:
1. Недобре натиснат педал на съединителя или несинхронизирано превключване с натискането - ранно отпускане, преди да е влязла предавката.
2. Заминал съединител или недобра работа на системата, която го привежда в действие.
3. Скапан синхронизатор на 5-тата предавка.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Nuke Dukem]
|
|
Автор |
Koftia (форумист) |
Публикувано | 26.01.22 23:33 |
|
Ако продължаваш ще плащаш сериозни ремонти. Вероятно и глоби в градско. Че докато обясниш на полицая, че се касае за рев на двигателя и не чак толкова за висока скорост , може да останеш неразбран.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: TCNQ]
|
|
Автор |
LAMBl (25 W ЛАМБИ) |
Публикувано | 26.01.22 23:33 |
|
"Изреждаш си ги поред - 2 (40/50), 3 (80/90), 4, и после 5а, като на 4а трябва да си вдигнал вече 140 км/ч,..." Не гледаш скорост, а обороти.
|
|
|
Аааааааааааааааааааааааа, схващам, ясно. Трябва да прекарам по-дълго време с натиснат педал на съединителя?
А ако искам от 2-ра да включа на 3-та с тия високи обороти, дали това не би избегнало суркането?
|
|
|
земи си електричка
|
|
|
чшшшш, алоу - не на мен тези.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Koftia]
|
|
Автор |
Nuke Dukem (very good) |
Публикувано | 26.01.22 23:38 |
|
Мани глобите, тук всеки ускорява така и не спират, трябва да знаеш само къде и кога. Въпросът е за колата, че вече за поне 3-ти път ми се случва и имам чувството, че вътре зъбните колела са станали на пюре.
Значи секвенциално и да забравя за тия прескачанки, да?
|
|
|
Да!
(Ако няма друга механическа причина, разбира се.)
Кофтия сигурно ще ти обясни с подробности.
|
|
|
Трябва да е 1., понеже иначе няма проблеми със скоростната кутия.
|
|
|
И аз така мисля.
На скоростната кутия й е все тая, дали при 80 минаваш от 4-та на 5-та или от 2-ра на 5-та.
|
|
|
Схващам какво е станало...
От много високи обороти съм превключил на 5-та, преди оборотите на двигателя да са паднали достатъчно. Съответно все едно се движа с 80 на 5-та скорост при 5 хиляди оборота, което е невъзможно, тъй като на 5-та с 5 хиляди оборота си поне на 160 км/ч, а аз реално се движа с 80.
Аууу....
|
|
|
а често ли ти се случва да караш и в насрещното на задна, а?
|
|
|
На скоростната кутия й е все тая, дали при 80 минаваш от 4-та на 5-та или от 2-ра на 5-та.
Да, ама ако при 80 минавам от 4-та на 5-та това се случва на по-ниски обороти, отколкото ако го направя от 2-ра. На 2-ра направо ще гръмне двигателят, вдига поне 5 хиляди оборота, преди да стигне 80 км/ч. В смисъл гоцко звучи.
|
|
|
Да, в гаража, всеки път при излизане.
|
|
|
неизравнени ъглови/периферни/ скорости/по спомен/ на валове и търкалета в каробката на передачите.
Става, но с двойно амбриране. Ма от какъв зор?
Да земе да се засрами от белите ни коси и да спре да се прави на мотика пред нас!
|
|
|
Бързото ускоряване, което доколкото разбирам ти е страст, се постига (при равни други условия като модел машина, тегло, свойства на настилката, гориво, температура на системата и какво ли не още) със сръчност газ/съединител/скорости, плюс добър слух за двигател, гуми... дори позиция на тялото.
Въпрос на повечко опит е. Сръчността не е да минеш от 2 на 5 предавка. Божей... само предстоящи ремонти, ако не става въпрос за тунингована система.
Редактирано от Crrafterr на 26.01.22 23:58.
|
|
|
Аха, разбирам. Като цяло проблемът е в прескачането.
Не ми е толкова страст, колкото необходимост.
|
|
|
На "изваждане" звучи.
|
|
|
Синхронизаторите би трябвало да се оправят с това.
Сепак, туй не е Прага ебаси.
|
|
|
Ае стига и ти. Нищо й няма на колата, здрава машина.
|
|
|
гледам, по Ауто Мотор унд Шпорт, че вече и най скъпите и спортни автомобили с по два съединителя, в низходящо превключване сами си подават междинна газ, при все всичките си синхронизатори. Е, те са и автомати, но могат и в ръчен режим.
А и втора и пета най често не са на един вал, а и след като не са и съседни няма как да се очаква синхронизатор да ги изравни. Той е за съседни предавки.
|
|
|
Бих казал да......
|
|
|
Би трябвало, не те не успяват. Разликите в оборотите са прекалено големи и това излиза извън смисълът на синхронизаторите, и границите на възможностите им като инженерно решение. Той е просто 'удушвач' (както се изразявам аз понякога) и ще плаща.
|
|
|
Не, ще се въздържа. Те вече са му обяснили. А и аз обяснявам когато клиентът дойде 'с два реда сЪлзи и с два реда сополи'. А не когато ще учи за шофьорска книжка. Тогава са инструкторите.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Silverado]
|
|
Автор |
Koftia (форумист) |
Публикувано | 27.01.22 02:11 |
|
А и втора и пета най често не са на един вал, а и след като не са и съседни няма как да се очаква синхронизатор да ги изравни. Той е за съседни предавки.
Not really ...
5 та скорост обикновено е overdrive. Което ще рече че изходните обороти от трансмисията към колелата са по-високи от входните обороти идващи от двигателя. Като резултат тя е най-нежна като дизайн, не е толкова груба и солидна като 1 ва и задна. И е най-уязвима на насилие. Тя много пъти е като бърз face lift на 4 степенна скоростна кутия.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Nuke Dukem]
|
|
Автор |
Koftia (форумист) |
Публикувано | 27.01.22 04:16 |
|
Ако те залепи някой полицай (не в България), спокойно слагаш глобата на обжалване . Съдия ще бъде повече от щастлив да ти опрости греха. Гледал съм го дори и да плаща на някои сиромаси глобите. Казваш му, ами те всички така карат и той ще те разбере.
|
|
|
Няма страшно.
Повтори маневрата два-три пъти и ни кажи как се държи автомобила.
Междувременно, тази песен е лично за тебе.
|
|
|
Spoken like a true NASCAR crew chief. (The pit boss.)
Преди години познавах един китаец, имаше голям сервиз в махалата и много се
караше на клиентите, но всички ходеха при него, защото беше добър и
ефикасен.
Жените ги посрещаше направо с "ти кво си направила, ма?"
Особено китайките. Знаеш как се държат китайците със слабия пол.
Това беше близо до Chinatown. Всички го познаваха.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Koftia]
|
|
Автор |
Silverado (HIмана) |
Публикувано | 27.01.22 19:32 |
|
Тя много пъти е като бърз face lift на 4 степенна скоростна кутия.
Свръхдиректна ли искаш да кажеш?
Правих една на един Нисан. 1,2,3 и четвърта в основния корпус, а 5 и задна в допълнителен корпус зад основния.
Ма там беше друго - наляли гъсто масло, щото "много разбират" и посинили предавките/задна и пета/. Зщото мазането в доп. корпус се осъществява чрез "улук", ламаринен профил, който събира част от плискащото се масло в големия корпус и под наклон го стича върху задна и пета за да ги смазва и тях.
А гъсто масло от плискане да тече в "улук", особенно зимата - забрави!
Но ти чети, чети и се учи как икономично се кара - газ до спукване на втора и оттам директно пета.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Silverado]
|
|
Автор |
Koftia (форумист) |
Публикувано | 27.01.22 20:45 |
|
Да, за това става въпрос. И при тези предни движение, напречен двигател, така наречени transaxles, пета скорост много често се крепи на една зегерка. Как се изявиш като доста смел, от първа директно в пета, зегерката фърчи и плащаш. При много от тези дефекта е правим на място, но клиента плаща сваляне и качване.
Аз много рядко работя по амбреажни коли, те са много малка част от автопарка. Не повече от 5 %.
|
|
|
Инструкторът не ти ли обясни? Такива неща не се ли питат преди да вземеш книжка?
Предлагам да караш само ски и сноуборд. Може рафтинг да пробваш. По пътищата има хора, които изобщо не държат да се забавляват, да се показват, да експериментират. Просто се придвижват и предпочитат сигурна среда. Необяснимо ми е защо се търси адреналин по този начин. Има скокове, катерене, далдисване, реки с крокодили. Нали тва е цялата идея? Да ги изядеш другите? Да я набримчиш тая кола, та да литнеш?
За чий трябва толкова рязко да я качиш тая скорост? Пожарна ли си, линейка ли си?
Лапешка работа!
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Koftia]
|
|
Автор |
Silverado (HIмана) |
Публикувано | 27.01.22 21:22 |
|
да не говорим върху коляномотовилковия механизъм какви натоварвания се получават от втора на пета.
Е там вече може Нюка да настъпи котака с "цифра" за ремонт. Ако и изобщо!
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: 2biri]
|
|
Автор |
Naglets (Чуций) |
Публикувано | 27.01.22 21:22 |
|
Бабо, бабо, бабооооуууу....
WALL·E
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Naglets]
|
|
Автор |
2biri () |
Публикувано | 27.01.22 22:08 |
|
Трай бабо за хубост!
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Silverado]
|
|
Автор |
Koftia (форумист) |
Публикувано | 27.01.22 23:06 |
|
И от пета като го изряука на втора за още повече адреналин и не знам дали знаеш какво се получава. Ангренажен ремък не издържа, или изронва или прескача. И говорим за пари.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Koftia]
|
|
Автор |
Silverado (HIмана) |
Публикувано | 27.01.22 23:50 |
|
вече не му се вързвам за нищо на тоя шморц.
Предния път търчах по терасите да вися надолу с главата и да му снимам какво да направи с климатика си, пък то накрая ми се хили, че не му било нужно вече и само било питало.
Та затуй и сега съм с абсолютни резерви към него.
Явно редовно си "мени центровката" и "бута масло", горкичкото!
|
|
|
търчах по терасите да вися надолу с главата
Подновявал ли си наскоро отводнителната система на покрива вкъщи,
ако искаш да се качиш да покажеш?
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Nuke Dukem]
|
|
Автор |
zaphod (мракобес) |
Публикувано | 28.01.22 10:28 |
|
хъркане на мен ми се е случвало ако превключа скорости със дръпната назад седалка,така че да не мога да натисна добре съединителя, виж дали е добре регулиран да отцепванапълно при натиснато положение
NE SUTOR ULTRA CREPIDAM
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: LAMBl]
|
|
Автор |
TCNQ () |
Публикувано | 28.01.22 10:53 |
|
Да, така е, но образно казано при такива скорости се достига до към 5-6 хил оборота на бензинов двигател.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Nuke Dukem]
|
|
Автор |
TCNQ () |
Публикувано | 28.01.22 10:55 |
|
За да имаш добър въртящ момент, затова. Защото от 2а на 5а ще ти падне въртящия момент драстично, т.е. мощността на двигателя. Не е някаква драма да си ги изредиш предавките, те за това така са направени. Даже на по-старите автомобили има засечки на километража при колко км/ч се сменя на горната.
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Nuke Dukem]
|
|
Автор |
BATHco (Bath`men Со) |
Публикувано | 28.01.22 12:57 |
|
Двигател се управлява с обороти ... На колко оборота двигателят ти дава максимален момент? Ами, че гледай там да си!
Don`t Worry! Be happy!
\\\"Оти се косиш, като че ти мине!\\\"
|
|
Тема
|
Re: Въпрос към автомобилистите
[re: Naglets]
|
|
Автор |
Koftia (форумист) |
Публикувано | 28.01.22 13:53 |
|
Обаче е права, от горе до долу. Колегата ще плаща, и на механици, и на катаджии.
Докато може поне от едните да икономиса. Но …… негов си е портфейла.
|
|
|
вече съм професионалист и работя само с предпазни средства!
|
|
|
Ангренажен ремък не издържа, или изронва или прескача.
Аз може и да не съм прав, ама коли с ангренажен ремък не ги признавам.
|
|