Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:09 30.04.24 
Поколения
   >> 40-50
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема Възмущение (изпити VII клас)нови  
Автор Гeвpek (ентусиаст)
Публикувано27.06.07 15:45





Пореден гаф сътвориха експертите на МОН. Въпрос, който изисква знания от десети клас, се е паднал в теста на седмокласниците по математика в понеделник, обясниха учители, пише в днешния си брой в. "Стандарт". Става дума за задача № 44, за чието решение трябва да се познават пермутациите. Това понятие обаче се учи чак в гимназията и затруднява дори и студенти, казаха възмутени преподаватели вчера. Някои от тях са автори на тестовете, които "Стандарт" публикува.

Шефове на 3 школи също алармираха, че задачите с номера 30, 34, 41 и 50 са части само от програмата на математическите гимназии. В обикновените училища този материал не се учи или се дава само на олимпиади и викторини. Дори деца, ходили на частни уроци, биха се затруднили, защото им преподаваме по програмата на МОН. Въпросите оценяват по-скоро природната интелигентност, отколкото знанията, а това не е редно, казаха преподаватели.

49-та задача пък се е падала преди време, но тогава изпитът е бил 4 часа за само 4 задачи. Сега децата имаха 3 часа за цели 50 въпроса.

Във въпрос 42 пък има подвеждащо условие с данни, които не са нужни за решението. Това е некоректно, защото децата се подвеждат и губят време. В задачата става дума за момчета, които се състезават по бягане на 800 м, но разстоянието не е нужно за задачата. Много родители се оплакаха, че децата са загубили най-много време на нея, защото са учили, че трябва да ползват при решението всички дадени им цифри.


Мои интерпретации:
1. На бас, че ще има и решили ги (= корупция, изтичане на инфо, проблем на МВР);
2. Тъй като точно за това, за подобен гаф, предупреждаваха още при замисъла на системата, + на родителските срещи в училище, нямам думи просто: всички знаят, всички го очакват и все пак се случва (= корупция).

Бах им м... (censored)

ПП: за разбиращите - тук е , а тук са (в pdf формат)


Редактирано от Гeвpek на 27.06.07 15:51.



Тема Re: Възмущение (изпити VII клас)нови [re: Гeвpek]  
Автор Old Firefly ()
Публикувано27.06.07 16:33



Децата излязоха потресени от изпита. Изцедени и нещастни, защото решили, че са тотално провалени. След една година подготовка, мислеха че са много глупави щом не са се справили. Не ме е яд за ниските оценки дето ще им извъртят- яд ме е, че ги подлагаме на този стрес и несправедливост. 14 годишни, те са напълно наясно, че има някаква нередност и се чувстват оскърбени по детски, по юношески. Агресията в тях се поражда и от това усещане за тотална несправедливост. аз нямам думи, с които да обясня на детето си, че"експертите " от МОН и техни учители правят "нарочни" грешки. Нямам думи, с които да обясня, че това не е правилно, но се случва.
Не можем да виним децата си за идиотизма, който ние сътворяваме.





Тема Re: Възмущение (изпити VII клас)нови [re: Гeвpek]  
Авторtartarianeyes (Нерегистриран)
Публикувано27.06.07 16:43



с риск да бъда неразбрана или нещо по-силно: до голяма степен за това имат вина и родителите, които едва ли не от детската градина нахъсват малкия човек, че ако не влезе в 'елитно" училище, ще стане боклук и аутсайдер.
Горките деца -някои от тях трябва да компенсират и болни родителски амбиции. "Елитни" гимназии - къФ елит, бе, хора, елит има, където има традиции.
Тук при нас какво - пълна плебейщина.
И даскали, и МОН и .....



Тема Както всяка година ...нови [re: Гeвpek]  
Автор vvetov (.)
Публикувано27.06.07 17:13



Задача 44 се решава с елементарно преброяване. Не са неоходими никакви пермутации.


Как ще стане с пермутации в момента не се сещам, но сигурно и с елементи от Теорията на Галоа има начин да се сметне. Ама няма нужда.
Както се казва в една реклама - Не става само с учене, трябва и акъл
Няколко човечета със сигурност ще са ги решили и пак със сигурност, те ще решат и още колкото им дадат такива тестове. Който го може, си може

А и нали целта на изпита е да класира дечурлигата, което няма как да стане, ако всички имат шестици.

vetov

Тема да си кажа честнонови [re: tartarianeyes]  
Автор ДжoДo (някаква такава)
Публикувано27.06.07 17:58



Мен чак ме хвана срам, като почнах да решавам теста по български....



Добре, че след него, напълно се отказах, та не се пробвах и с математиката.
Щото на българския изкарах 29 верни и 22 грешни отговора и оценката ми беше 4- ...
Такива безумици имаше в този тест, че от изумление се обърках и започнах да цъкам с мишката, само и само да стигна до края и да видя какво пише там...
Кому - освен, естествено, на филолозите, които с това си вадят хляба!!! - е нужно да знаят някакви морфологично-синтактично-дидактично-незнамкаквични термини?!? Колко от тези понятия ще са нужни на децата?! С какво ще им помогне тази терминология? С нея ли ще развиват способностите си да се изразяват правилно?...

Абе............. ужас е образованието ни вече!!! Съвсем се откъсна от реалния свят!

Уффф... добре, че нямам седмокласник!
Искрено съчувствам на имащите...

Хубавото предстои...

Тема Учене по сила и по кеф...нови [re: Гeвpek]  
Автор Cв.Ckpoмни (старо куче)
Публикувано27.06.07 18:14



Оплакването срещу "ненужните" данни в условието на задача 42 май точно симптомизира оплакванията срещу изброените особености в описания изпит. Отсейване на ненужни сведения е основно нужно качество в критичното мислене. Децата били учени да използват всички сведения... Използване в мисловния процес, абсолютно! Който процес отхвърля ненужните за решение сведения, и решението продължава.

Основното интересно в твоето негодувание е, че ти гледаш на изпита като на изпит за знания, получени по регламентиран път. Сиреч, по пътя - или учиш, или на улицата. Казано другояче - ти очакваш изпитът да изпитва за насилените знания.

Сега, а ако някое дете е решило да се засили в математиката и да учи ОТВЪД насилените знания? Защо изпитът да не цели отличаването на такива деца? Тези, които развиват човешката цивилизация, почти никога не са се задоволявали единствено със знанията, насилени от образователната система; показвали са влечение към някой предмет още от ранна възраст. Аз, примерно, в 3-ти клас питах учителката как мога да правя макет на платноходка от чертеж с мащаб, след като удвояване на размера на платната увеличава площта им 4 пъти. Тя няма да е същата платноходка! (Естествено, няма да плава нормално - защото съотношението размер - платна площ - водоизместване е 2:4:8.)

Между впрочем, тук в САЩ в университета (или поне където аз учих) редовно изпитите в науките и инжинерството включваха материал все още НЕизучаван. Даваха мегдан на студенти, увлечени в материята, да се изявят. И - между другото - изпитите силно подсказваха на другите че покриване на норматив, даже с отлични познания - пак е ПОКРИВАНЕ НА НОРМАТИВ, и в големия свят покриване на норматив те поставя зад който знае ОТВЪД норматива. Един вид, отличникът по норматив е просто отличник в сивата маса на средния капацитет.

Студентите около мен роптаеха точно както ти: сега ги разбирам защото нашите деца минават през където състудентите ми бяха минали. (Аз лично нямам гимназиално образование, и тогава нямах лична датна база по въпроса.) В САЩ основното и гимназиалното образование също набляга на минимално-способните, и изпитите са изцяло за норматива. Хубавото в добрите училищни окръзи в САЩ (ето защо когато си купуваш къща тук, сверяваш качеството на училищния окръг) е, че има курсове чиито норматив е засилен отвъд средния - и децата получават що-годе водещи знания, макар външно пак по норматив. И преходът от тази култура, прицелила норматив, към висш университет, целещ ОТВЪД норматива, е болезнен.

Май децата в 7-ми клас ще трябва да си очупят малко мисленето, ще трябва да имат смелостта да отсяват ненужни данни в задача по математика, и може би ще трябва да осъзнаят, че покриване на норматив с отлични познания означава покриване на норматив: на чело в средата, но все в средата.

Зависи кой къде иска да бъде.

Редактирано от Cв.Ckpoмни на 27.06.07 18:25.



Тема Това е проблемът ...нови [re: Cв.Ckpoмни]  
Автор vvetov (.)
Публикувано27.06.07 18:28



Тоя плач на учители и родители съвсем точно отразява положението, и то не само в образованието.
Задачките, дадени като примери за нещо неучено, са точно тези, които се решават с мислене и елементарните аритметични действия.
Е да, ама като най-мразим да мислим


А тези, които са се справили, не са най-умните, а просто са знаели предварително, т.е корупция. Не сме виновни ние, а международното положение.

vetov

Тема Re: Възмущение (изпити VII клас)нови [re: Гeвpek]  
Автор4eHe (Нерегистриран)
Публикувано27.06.07 18:51





и при прогнози, всеки втори 2025 - 65 годишен
това е вариант

Но тук ти не питаш за алтернативи, нали
Познах откъде са тестовете

Задачите са като тези от тестове при селекция на управленски персонал
Там 50 въпроса се дават за 12 минути. Следи се : темпо и око за детайли. Разрешената грешка е 12-20% ..никой не решава повече от половината въпроси.



Тема Re: Възмущение (изпити VII клас)нови [re: Гeвpek]  
Автор4eHe (Нерегистриран)
Публикувано27.06.07 18:59




Проблемчето е, че няма доказателство дали 540 лв стартова ще подобрят качеството на обучаваната маса
Евентуално
като вържат края на хладилника и едно друго вкъщи
и ако не са уморени след 25 години стаж в едно и също училище, сред едни и същи колеги, рутина до подлуда и непрестанно сменящи се изисквания от МОН
могат да помислят за преквалификация
второ висше
Това май го нямаше дистанционно ?

И тогава пак
по познатата пътека
Пътувания
квартири
липса на преводна литература
сещай се

Това със заплатите го разбирам
Разбирам всеки протест, всяка форма на протест
Онова дето не чаткам е как стартова от 540 лв
подобрява условията за учене
на ученици
или
на преподаватели ?



Тема Re: Възмущение (изпити VII клас)нови [re: tartarianeyes]  
Автор Jennifer:) (приветлива)
Публикувано27.06.07 20:29



В отговор на:

до голяма степен за това имат вина и родителите, които едва ли не от детската градина нахъсват малкия човек, че ако не влезе в 'елитно" училище, ще стане боклук и аутсайдер.
Горките деца -някои от тях трябва да компенсират и болни родителски амбиции.




Така са се трогнали и стресирали горките деца, че... виж ако им спре нетът, тогава мога да се съглася, че ще се сдухат.


Обаче аз като си напрегна паметта, се сещам че макар да съм си ученолюбива и любознателна, в седми клас знаеш ли колко ме бъркаше къде ще отида да уча. Добре че нашите ме натиснаха, та влязох в елитно училище, което естествено не казвам че съм посещавала с голямо желание и удоволствие, но го оцених едва след като го завърших, когато "премерих" сили с колегите в университета и в института и когато вече съвсем осъзнато и нахъсано си избрах какво и къде да уча.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.