Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:16 21.06.24 
Черните списъци
   >> Черен списък на услугите
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
Тема Re: "Топлофикация"и фирми за топлинно счетоводство-нови [re: Gemilla]  
Автор won (cool)
Публикувано16.08.12 23:59



И на мен не ми повярваха в приемната на ДНЕС - а разговарях с адвокат!(съжалявам, че не й запомних името, но беше много ерудирана и ми помогна за другите правни въпроси).
Те също се занимават с проблемите на потребителите "на парче", а и за тях дадено дело се свежда до размера на иска (материалният интерес)!
С колективни искове явно не смеят да се занимават - а тук не става дума само за суми, а за правила и за права на потребителите - и Закона за Счетоводството.


"Параграф 22"! Хем има нарушение - хем никой не го вижда!



Разговарях с експерт-счетоводител, одитор, дори и тя ме попита как е записано в договора между клиент-доставчик да бъде изготвяна и заплащана изравнителната сметка.
Договор аз не съм виждала, ама мисля, че си важи този документ още от времето, когато "Топлофикация" беше АД, има го и на сайта на "Топлофикация София" ЕАД
Общи условия за продажба на топлинна енергия за битови нужди от “Топлофикация София” АД на потрeбители в град София
Това е утвърдено и с Решение № ОУ-001/07.01.2008 г. на ДКЕВР.

на стр. 7 има следният текстРАЗДЕЛ VІІІ
ЗАПЛАЩАНЕ НА ТОПЛИННАТА ЕНЕРГИЯ И УСЛУГАТА ДЯЛОВО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ

В чл.30 (3) Продавачът издава съобщения за фактурираните суми на купувачите, към които се прилага информация за:
...

22. обща дължима сума за месеца, включително ДДС;
23. суми от корекции, изравнения, социални помощи;
24. сума за плащане, срок за плащане, просрочени суми.


Е, как ще се изпълнят едновременно точки 23 и 24 за изравнителните сметки - аз не знам! Хем по тях да текат лихви (след просрочие), хем да е само корекция или изравняване, че и да се плаща с най -старата неплатена сметка!

Ами, теоретично (но не невероятно), най-старата сметка може да е от преди 3 години, а към нея да е прикрепена И изравнителната сметка от последният отоплителен сезон!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 17.08.12 00:12.



Тема Re: "Топлофикация"и фирми за топлинно счетоводство-нови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано17.08.12 15:03



Та така - да се изготвя фактура към клиентите за изравнителните сметки след отоплителния сезон - това явно не се случва.
Обаче сумите са дължими и ще си ги платим в поредността, в която ни ги изисква "Топлофикация" - което противоречи на изискването на закона за Счетоводството за хронологично записване на стопанските операции и издаване на счетоводен документ.
Законът за Защита на потребителите също "крещи", че информацията към потребителите трябва да е пълна, вярна, поднесена в достъпен вид и т.н.

Интересно ми е и съдилищата как приемат документи, с които се доказва размерът на иска от "Топлофикация" към клиент (или обратното), като "бумагите" на фирмите за топлинно счтоводство за изравнителните сметки НЕ СА ФАКТУРИ, а фактури за същото "Топлофикация" - НЯМА! (Фирмата за топлинно счетоводство не е страна по делото, щото, ако имаше някакъв материален интерес, щеше да си заведе тя дело към длъжника.)

А има и "Заповедно производство" - демек "Топлофикация" обявява някой за длъжник за едикава си сума.
Има и чл. 154 от Закона за Енергетиката:
Чл. 154. (Изм. - ДВ, бр. 59 от 2007 г., в сила от 01.03.2008 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) За задълженията на клиентите - неизправни длъжници, и на асоциацията по чл. 151, ал. 1 към топлопреносното предприятие може да се издаде заповед за изпълнение по чл. 410, ал. 1 от Гражданския процесуален кодекс независимо от техния размер. За задълженията на клиентите с въведена система за дялово разпределение - неизправни длъжници, трябва да е изготвена изравнителна сметка за съответната година, за която е задължението.
Съдът не е длъжен да проверява какви са доказателствата на ищеца за това му твърдение - не и на този етап!!!
Но на следващ етап - съдът ще провери! Само ако го поискате - демек, ако възразите (в определен срок) на "Заповед за изпълнение" и се продължи с дело!
(Е, пак ще платите след него, но поне плащайте по редовни счетоводни документи и когато ви е ясно какво плащате!

)

Та така, сега да е върнем към това какви документи имаме, че сме платили изравнителните сметки за последният отоплителен сезон.
Дори да си пазим касовите бележки за платените суми, малко трудно ще навържем кога сме платили, за кой сезон изравняването сме платили и колко сме платили. Още по-трудна ще става мисията ни: ако сме забавили плащанията; или сме плащали "с някава си сума, когато сме могли да я отделим"; или пък сме плащали с "равни месечни вноски". Или пък сме изгубили "бумагите" (информацията) от фирмата за топлинно счетоводство. Или опитаме да го направим за минал сезон само по касовите бележки и "сметките за парно ", които сме получили от '"Топлофикация".


Не е случайно, че стари сметки можеха да се плащат само на каси на "Топлофикация" и никаде другаде. Защото информацията по партидите е "странна" и "строго секретна", извън пределите на "Топлофикация".
Сега уж е видима и не е тайна - може да се провери на сайта им с въвеждане на абонаментен номер, обаче там ги няма сумите по изравнителните сметки! Няма ги - а са дължими!


П.П. Интерсно си живеем в Страната на монополистите! И дали те държат да обяснят действията си спрямо потребителите, а и да си обявят реалните печалбите от бизнеса си!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 17.08.12 17:43.



Тема Re: и сега...за топлинните разпределителинови [re: Well]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано17.08.12 17:22



Отказа е възможен, само ако всички абонати на съответната абонатна станция се навият да се откажат. Знам няколко входа, които са се отказали именно по този механизъм.

Bеer? Mоre?




Тема Re: и сега...за топлинните разпределителинови [re: bira_more]  
Автор won (cool)
Публикувано17.08.12 17:33



Достатъчно е 2/3 от собствениците да го поискат - чл. 153 (2) от Закона за Енергетиката.


Ето и отново целият чл. 153 от ЗЕ - с още топлите му (че чак парят) изменения :

Чл. 153. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) Всички собственици и титуляри на вещно право на ползване в сграда - етажна собственост, присъединени към абонатна станция или към нейно самостоятелно отклонение, са клиенти на топлинна енергия и са длъжни да монтират средства за дялово разпределение по чл. 140, ал. 1, т. 2 на отоплителните тела в имотите си и да заплащат цена за топлинна енергия при условията и по реда, определени в съответната наредба по чл. 36, ал. 3.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 74 от 2006 г., в сила от 08.09.2006 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., в сила от 16.07.2010 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) Когато собствениците, притежаващи най-малко две трети от собствеността в сградата - етажна собственост, присъединени към абонатна станция или към нейно самостоятелно отклонение, не желаят да бъдат клиенти на топлинна енергия за отопление и/или за горещо водоснабдяване, те са длъжни да декларират писмено това пред топлопреносното предприятие и да поискат прекратяване на топлоснабдяването за отопление и/или горещо водоснабдяване от тази абонатна станция или от нейното самостоятелно отклонение.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) Лицата по ал. 2 се смятат за клиенти на топлинна енергия до датата на прекратяване на топлоснабдяването.
(4) Топлопреносното предприятие е длъжно да извърши исканото прекратяване по ал. 2 в срок до 15 дни след постъпване на заявлението.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) При въведена система за дялово разпределение на топлинна енергия клиентите в сграда - етажна собственост, нямат право да прекратяват подаването на топлинна енергия към отоплителните тела в имотите си чрез физическото им отделяне от сградната инсталация.
(6) (Изм. - ДВ, бр. 74 от 2006 г., в сила от 08.09.2006 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) Клиентите в сграда - етажна собственост, които прекратят топлоподаването към отоплителните тела в имотите си, остават клиенти на топлинната енергия, отдадена от сградната инсталация и от отоплителните тела в общите части на сградата.

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 17.08.12 17:38.



Тема Re: Топлогейтнови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано25.09.12 18:57



Задава се нов отоплителен сезон, върви си кампанията по замяната на топлинните разпределители по отоплителните тела в жилищата ( да не се бъркат с идивидуални топломери, щото си имате един единствен общ в абонатната станция)... и всичко си е мирно и тихо...
Обаче дали всичко ви е наред в абонатната ви станция? Доокмплектовано, работещо, пестящо парите ви, енергийно ефективно? И има ли кой да ви каже дали това е така?!
Масово "Топлофикация" пестяла от това да не монтират някави "мотор-вентили" на линията за гореща вода за битови нужди в абонатните станции! Или не подменяли неработещите такива.
А дали е така или само е " градски фолклор" -кой да ни каже?!


За всеки случай проверете как е във вашата абонатна станция преди отоплителния сезон, но не питайте за това в "Топлофикация", а някой с подходяща квалификация - топлинен техник или инженер, който да огледа "кое как е" в абонатната ви. После можете да попитате и "Топлофикация"...или другаде.

Аз не знам да има външна организация, която да е оторизирана от МИЕТ, например, за такава проверка! Инспекторат, стандартизационен институт или лаборатория, който/която да извършва планирани или непланирани проверки навсякъде по трасето на доставките, включително и на абонатните станции?!
Някави измервания на показатели на качество, ефективност, "стрес-тестове", проверка на документация и технически паспорти на съоръжения, измервателни уреди и т.н.?

Вие знаете ли за такава?
Абе май ние им позволяваме да са монополисти!

"Топлофикация" не е заинтересована да оборудва и доокомплектова абонатните станции с уреди с по-висок клас на енергоспестяване и енергийна ефективност - щото всичко ще си платим, което ни калкулират! Така е "по дифолт"! Загуби в производството, по трасето, стари или недоокомплектовани абонатни станции - нямат грижи! Ама всяко лято имат планови ремонти по трасетата- а в абонатните станции?

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 25.09.12 19:05.



Тема Re: Топлогейтнови [re: won]  
Автор Gemilla (различна)
Публикувано27.10.12 13:15



Масово "Топлофикация" пестяла от това да не монтират някави "мотор-вентили" на линията за гореща вода за битови нужди в абонатните станции! Или не подменяли неработещите такива.

В подкрепа на думите ти, искам да споделя че при нас се оказа че години наред не е работил общия водомер пред подгревателя за БГВ и никой не е обърнал внимание на това. Техникът, който води отчетните картони си записвал просто н.р. (разбирай, "не работи") в полето, предназначено да съдържа данни за измерените кубици общо потребление на вода. Топлофикация пък оставя празно това поле във съобщенията за фактури.

Когато ги попитах защо е празно ми казаха да се свържа със съответния енергетик в Топлорайон "Изток". Открих го, казва се Евгени Матеев. Нарочно цитирам името му. Този измамник ми каза че подмяната на неработещ общ водомер в абонатната станция е ангажимент на нашата ЕС. Да сме си купили нов от железарията и да си го сменим. Ако бяхме послушали този шегобиец, щяха да ни обвинят че им пипаме абонатната станция и да ни санкционират подобаващо.

Като разбраха, че не сме чак толкова тъпи, дойдоха и отремонтираха водомера и казаха че някаква пружинка се била развалила. Няколко седмици по-късно го подмениха с нов и смениха ключалката на абонатната станция, за да не можем да влизаме там. Все още не виждаме показанията на общия водомер във фактурите си, обаче.



За сметка на това, вече бавно се стопля водата която идва до апартаментите ни и от време на време абонатната ни издава някакъв пронизителен високочестотен звук, който се чува нагоре по етажите доста натрапчиво през нощта.

Попитала съм и Топлофикация и Топлорайона писмено за случая, но отговор до момента нямам и не зная дали изобщо да чакам такъв.



Тема Re: Топлогейтнови [re: Gemilla]  
Автор won (cool)
Публикувано01.11.12 20:45



Няколко седмици по-късно го подмениха с нов и смениха ключалката на абонатната станция, за да не можем да влизаме там. Все още не виждаме показанията на общия водомер във фактурите си, обаче.

Дублирай си и въпросите до общината, щото те са им собственика.

Госпожа Фандъкова има страница във Фейсбук, ама не знам ползва ли я.


Писала съм там да ми обясни кой контролира "Топлофикация", ама отговор нямам.
Питай и ти, питай и Министеството на енергетиката, икономиката и туризма, защото все пак става дума за енергетика.

Сега топлофикациите са замислили и да ни вкарат в омагьосаният кръг на ежемесечното отчитане на топлинните разпределители (погрешно наричани "топломери") и водомери, даже и такси съчиняват! Набляга се на удобството от радиоотчитането им (дистанционно) със съответните модели топлинни разпределители и водомери!

Но (забележете!) няма да се води ежемесечно "счетоводство" на база на отчетените ежемесечно данни от индивидуалните разпределители и водомери! Е, тогава за чий...ни е?!
Ежемесечно пак ще се плаща по прогнозни резултатати и годишната изравнителна сметка ще е една! И ще си платим всичко "навъртяно" на топломера (законният търговски уред) в абонатната! И до този уред има достъп само - доставчикът на услугата! И върху дейността, качеството на услугите и търговските му практики няма контрол!

И на това някъде му казват !

Поне с последните изменения на Закона за енергетиката, на мен ми се струва, че положението на топлофикациите не е "господстващо", а "монополно"!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 01.11.12 21:08.



Тема Re: Топлогейтнови [re: won]  
Автор Gemilla (различна)
Публикувано03.11.12 10:28



Но (забележете!) няма да се води ежемесечно "счетоводство" на база на отчетените ежемесечно данни от индивидуалните разпределители и водомери! Е, тогава за чий...ни е?!

Това с ежемесечния отчет не беше ли само опция на конкретни топлинни счетоводители? Сега за всички ли ще важи? Аз като нямам радиатори и топломери, ще трябва ли да плащам всеки месец за отчитането им?



Тема Re: Топлогейтнови [re: won]  
Автор Gemilla (различна)
Публикувано03.11.12 10:47



Случайно видях, в чужди бележки, че подгряването на вода също се калкулира на база прогнозни количества вместо на реално измерените, което често пъти е в ущърб на Топлофикация и в полза на клиентите.
Имаш ли представа защо е така?



Тема Re: Топлогейтнови [re: Gemilla]  
Автор won (cool)
Публикувано03.11.12 13:56




Много ми е интвересно как четат някои хора европейските директиви "като дявола Евангелието"!
Идеята на Европейска дирекрива 32/2006 е при крайният потребител да бъде търговският уред за измерване. Т.е. тая единица, която е на дисплея, да си има цена и на всеки потребител да му е ясно какво изразходва за месец. Може да има и общи месечни разходи или такси за сградна инсталация, но те трябва да са фиксирани и обосновани. Вероятно трябва да имат и някави прагови стойности в зависимост от типа сграда и до колко "губи топлина".
Сега се плаща всичко по топломера в абонатаната.
Все "проповядват" (включително и Семерджиев, а и разни представители на "организации на потребителите") как, аджеба, съседите ни крадяли!
Може, обаче на "Топлофикация" и е през...тръбата... тая работа, щото нали останалите ще платят по показанията топломера в абонатаната - тя проблем няма. (а може и ловни дружинки във входа да си направим и милиция, ако щем, но всичко ще платим)

Обаче мен ме интересува колко ни краде "Топлофикация" с недоокомплектованите, неподдържаните абонатни станции, в които нито един контролен орган не е оторизиран да влезе!

Това с ежемесечния отчет не беше ли само опция на конкретни топлинни счетоводители?
Към нас фактури изготвя САМО "Топлофикация" и ние плащаме по тях! Не е променено това да плащаме по прогнозни данни - никаква нова наредба не казват да се обсъжда и да се пише към момента.
Отчети може да има и по два пъти на месец - по е интересно дали ще плащаш по прогнозни резултати или по действителни изразходвани (в твойто домакинство) количества енергия, отразени във фактура!(т.е. някой трябва да направи сметките с отчетените данни, ежемесечно "топлинно счетоводство" да има , а не само запис на данни)

Аз като нямам радиатори и топломери, ще трябва ли да плащам всеки месец за отчитането им?
Това е въпроса! А топла вода, доставена по тръбата, ползваш ли?
Ако не ползваш, то би трябвало да плащаш някава смислена такса сградна инсталация, ама това е само теория.
Да дам пример как е в кв. "Суха река" в отоплителният сезон, при откачени радиатори и без ползване на топла вода, като блока е от старите тухлени, а апартамента е южен! Около 60 лева за сградна инсталация всеки месец в отоплителният сезон!
Сега някой да ми обясни как това може да е законно? (Да беше под 20лв. и то фиксирана сума за всеки месец от отоплителният сезон - това ще го разбера, но 60 лева!!!)

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 03.11.12 14:19.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.