Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 16:12 20.06.24 
Черните списъци
   >> Черен списък на услугите
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
Тема Re: направи Топлофипедия [re: OgnenDemon]  
Автор won (cool)
Публикувано15.04.12 22:20



Не ти е лесно и на тебе, обаче цените са "на светло" и можеш да си направиш сметката. Без да те интересува какво правят съседите - отопляват ли си апартамента; крадат ли ток (например); или коректен ли е доставчика на тези услуги и каква е топло-водо-електро-инсталацията в сградата, в която живееш.
Значи в БГ е така - имаш апартамент, най-често - наследствен. Получаваш в общият случай заплата, с която не можеш да си позволиш едновременно - да плащаш наем, да си платиш битовите разходи, и всички останали разходи. По тази причина малко българи -особено ако са семейни- сменят местоработата си с такава в друг град.
Там, където ти е жилището - там търсиш и работа. Демек, сме крепостни на жилищата. А някъде и на съответната "топлофикация".

Ама какво ти ги разправям на тебе тези неща! Та ти от това си избягал - вероятно!

Успех, където и да си!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 15.04.12 22:22.



Тема стига писане. аз казах [re: won]  
Автор OgnenDemon ()
Публикувано16.04.12 03:34



мерси. ама и аз това щях да ти кажа - не ми обяснявай, ситуацията я знам защото дойдохме 2010. проблемът с топлото го реших към 2 години по-рано

в БГ имах апартамент, но последните години никога не съм имал проблем с плащането на сметките. преди да замина бях на ниво където никога не съм си гледал сметката в супер-маркета (включително Пикадили) като пазарувам. не съм единствен, да живееш добре в БГ вече не е супер-привилегия, ако си играеш картите правилно. така че способноста за плащането на сметките за мен е в друга графа.

за мен нещата стоят така, говорейки за българите и монополистите ни:

- етап 1: появява се проблем, народа е използван и страда, защото няма идея че има решение, не си знае правата и е наплашен от това че те са уж недосегаеми

- етап 2: някой дава акъл, 10% от народа се справя със ситуацията и забравя за проблема (аз в т.ч.)

- етап 3: останалите 90% явно страдат от мазохистична зависимост, защото продължават по старому (имахме такава позната). при някои това става защото си мислят че или могат без адвокат (такива могат да бъдат само самите адвокати в 99% от случаите) или не им се дават пари за адвокат (но после така или иначе си ги дават на монополиста с лихвите)

изходи има, наема се адвокат. разходите по адвоката спестяват другите разходи които биха се дали на топлото или който и да е, както и нервите. от мен Топлофикация искаше над 10000лв. аз не им дадох нищо. дори до дело не се наложи да стигнем.

голямата лъжа на монополистите се състои от 2 много важни изходни точки:

1. те са монополисти. демек организации утвърдени от държавата, без конкуренция. покровителстват се както от държавата така и от част (само част) от законите

2. народа не си знае правата. това е основното положение. и топлото и ВиК и тока - всички се възползват от тази важна истина. понеже народа е наплашен от точка 1. и си мисли че те са недосегаеми. като човек с опит ще кажа че това не е точно така - така както те си играят със законите така може всеки стига да знае как. те ще ви лъжат 2 пъти - един път с надписването на сметките и че вие дължите тези пари, и втори път че нямате мърдане освен да си ги платите. и в двете може да ги оборите. в момента в който се появи някой, който си знае правата и те са по-ниски от тревата. надеждата им е да пробват ако мине. затова са упорити

аз естествено също не си ги знаех. и сега не знам всичко. ходихме заедно с адвоката ми, грам дума не съм казал, освен "добър ден, аз съм еди-кой-си, приятно ми е" и се ръкувах. оставих адвоката да говори. не стана веднага, тактиката им е да пробват упорито. но и ние така. и резултата ми е че нямам проблем.

но повече няма да пиша в тази тема. нищо ново не си казваме.

за да завърша - да, тук тези сметки са на светло, но вярвай ми тук народ който ти иска пари има на всеки ъгъл. има много организации (банки и тн) които по доста фин начин опитват да ти измъкват пари. ако слушаш какво ти говорят не е проблем разбира се. но хората не се усещат и пищят след време

толкоз. успех с борбата от мен!



Тема Re: направи Топлофипедия [re: Well]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано16.04.12 16:38



Клуба умря преди години...
А мисленето беше в изложеното с италик - аз не мога, ама някой да направи нещо... не става така.
Протестите за цените на горивата изобщо нямат никакъв смисъл, не в цената е проблема там, положението е сходно с това тук.

Welcome to the real world!




Тема Re: стига писане. аз казах [re: OgnenDemon]  
Автор won (cool)
Публикувано16.04.12 16:41



Благодаря, аз ще направя, каквото мога по общият ни потребителски проблем с топлофикационните дружества.
А за другите - не знам какво ще направят, но се надявам да направят нещо!



Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 16.04.12 16:42.



Тема Re: Топлогейт [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано19.04.12 15:57



Ето на това попаднах днес -БНА "Активни потребители" предупреждава в следната статия "Дълговете към Топлофикация "



Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 19.04.12 16:08.



Тема Re: Топлогейт [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано03.05.12 21:35



Да видим какво правят фирмите за топлинно счетоводство към днешна дата.
Ето тема от деня


Ежемесечното отчитане щяло да оскъпи двойно топлинното счетоводство!
Само че за тези пари ще има ли и ежемесечно изчисляване на потребената енергия и получаване на индивидуални ежемесечни сметки?

Макар че и това не ни приближава до истинско отчитане на индивидуално месечно потребление от едно конкретно домакинство, защото съгласно действащата нормативна уредба топлинните разпределители, които са на радиаторите в жилищата ни, не са търговски измервателни уреди! И това ще бъде така, докато не се промени т. 27 на параграф 1 от Допълнителни разпоредби на Закона за енергетиката (аз за него се сещам, но сигурно и в други наредби, касаещи доставка на топлинна енергия' трябва да има промени)
Трябва измервателният уред, който отчита потребление на някакъв вид енергия да е при потребителя - така е съгласно Европейската директива 32/2006, която е подписана и от България. Тази Директива касае подобряването на енергийната ефективност на домакинствата, сградите, стопански субекти и др. -т.е. да се отчита потреблената енергия от всяко физическо или юридическо лице. Целта е потребителят, следейки показанията на индивидуалните си уреди, отчитащи потреблението му, да предприеме мерки за икономии на енергия!

А как е у нас към момента! С потреблението на електрическа енергия и вода - да там потреблението е индивидуално и така се отчита.

Как е при доставките на топлинна енергия и топла вода за битови нужди?
Ами не се доближаваме до изискванията на тази директива. Нито топлофикационните дружества се стимулират да си намалят загубите - а потребителите, няма как да установят реално своето индивидуално потребление ( в собственото домакинство). (Въртенето на регулиращите вентили, които са по радиаторите, не намалява крайната сметка, защото се плаща всичко потребено /"потребено" в сградата (или входа).

Единственият търговски измервателен уред, по който плащат всички намиращити се след него в сградата - и плащат абсолютно всичко, без възможност за диференциране на загуби, кражби, потребление и т.н.

Едно от възможните решения е следното:
Трябва да откажем масово да сменяме топлинните разпределители и да искаме: или нова нормативна уредба, с която топлинните разпределители да станат единствените търговски уреди за измерване и плащане, или да се върне старата система на плащане - на отопляем обем!

Може да се постигне - та дори и за един вход, или една сграда. Решение на общото събрание на собствениците - и ще трябва "Топлофикация" и фирмата за топлинно счетоводство да се съобразят с това! Все пак искат да вложим наши пари отново в нещо, което няма да ни върши работа на нас - демек да си подменим топлинните разпределители масово и в срок, от което печелят само те.
Имаме права като потребители и трябва да си ги отстояваме!
Успех!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Тема Re: Топлогейт [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано04.05.12 19:53



Тук трябва да се редактирам, щото така в текста не става ясно къде е този търговски уред. (Извинявам се за допълнителната редакция, ама вчера нямах време да се редактирам.)
Единственият търговски измервателен уред, по който плащат всички намиращити се след него в сградата - и плащат абсолютно всичко, без възможност за диференциране на загуби, кражби, потребление и т.н.
е топломерът в абонатната, който е собственост на ДОСТАВЧИКА.
Не забравяйте, че текущ контрол никой не упражнява върху качеството на доставяните услуги от топлофикационните дружества. Явно ДКЕВР и Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ - що ли ми звучи като нещо друго (да ма прощавате

)) им имат пълно доверие за качеството на услугите и енергийната ефективност на доставките! Дори не знам случай , в който да са се усъмнили, че не е така. (ако вие знаете за такъв случай - споделете)
Цените си вървят нагоре за услугите им и никой "над тях" няма изисквания към тях! (А има ли някой "над тях" или имат само лоби?!)
Засега.

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 04.05.12 19:57.



Тема Re: Топлогейт [re: Mopфиyc]  
Автор won (cool)
Публикувано08.05.12 15:55



Ето, днес попаднах на това - надявам се да съм полезна. Тези, които са по " на ти" с матриала, ще разберат повече, ама на мен ми направи впечатление този текст от материала със заглавие "ТЕНДЕНЦИЯ КЪМ МОДЕРНИЗАЦИЯ НА ОТОПЛИТЕЛНИТЕ СИСТЕМИ В МНОГОФАМИЛНИ ЖИЛИЩНИ СГРАДИ" с автори Ян Ерик Торсен, Данфосс Топлофикационна автоматика Нордборг, Дания, +45 7488 4494 jet@Danfoss.com
Хенинг Кристенсен от кооперативното жилищно сдружение SAB в Зьондерборг, Дания
Херман Бойсен, консултант, Данфосс Топлофикационна автоматика




Централно подаване към един или повече блокове...
понадолу в същия текст
Опасност от развитие на бактерии в инсталацията за БГВ
Най-обсъжданият риск при системите за снабдяване с битова гореща вода е възможността за поява и развитие на бактерии Легионела. Опитът показва, че температурата на горещата вода трябва да бъде >55 °С, за да се избегне развитие на бактерии Легионела.


Сега ще копирам част от текста на сега действащата нормативна уредба (пълния текст може да се на мери на сайта на "Топлофикация София" ЕАД в раздел "Документи"
"Общи условия за продажба на топлинна енергия от “Топлофикация София” АД на асоциация на потребителите на топлинна енергия в сграда-етажна собственост в град София" (Всъщност не ми стана ясно с кой номер решение на ДКЕВР това е нормативен документ?! В самия документ не става ясно - ама важното, че ДКЕВР одобрява без много-много да пита)

ГЛАВА ВТОРА
ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПРОДАВАЧА
Чл. 5. (1) Продавачът доставя в абонатната станция на купувача топлинна енергия за отопление, климатизация и горещо водоснабдяване в съответствие с топлинните товари на сградните инсталации.
(2) Продавачът е длъжен с избрания от него температурен режим да осигури достатъчно количество топлоносител, постъпващо в абонатната станция, за да осигури температура на подгрятата вода за горещо водоснабдяване 55 °С на изхода на подгревателя към сградната инсталация и поддържане на предвидените по проект температури в отопляваните помещения с допустимо отклонение минус 1,5 °С при изчислителни режими.


Това за да осигури температура на подгрятата вода за горещо водоснабдяване 55 °С на изхода на подгревателя към сградната инсталация ми се вижда опасно за здравето?
А на вас? (може и да не съм права де, ама датчаните, които цитирам по-горе ми изглеждат компетентни)

П.П. Много ми се ще да коментира някой технологичните схемите на датските енергетици, ама едва ли ще стане тука...

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 08.05.12 16:34.



Тема Re: Топлогейтнови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано09.05.12 20:28



Днес ще се пренесем назад във времето - в далечната 2008 година и становището на тогавашният Омудсман на Република България - г-н Гиньо Ганев.
Та становището му е озаглавено "Гражданинът - крепостник на топлофикацията или равнопоставен и защитен потребител".
ето линк



Задачата за днеска (към четящите темата) е - открийте разликите между уловията, в които са поставени потребителите на топлофикациите през 2008 и 2012 година!
Във Ваша полза ли са направените промени в нормативната уредба за топлоснабдяването в периода 2008-2012?

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 09.05.12 21:10.



Тема Re: Топлогейтнови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано09.05.12 21:02



Втората задача днес е следната - да поискате информация от фирмите за топлинно счетоводство - касаеща ВАС и ВАШИТЕ пари!

Не забравяйте да поискате от избраната от вас фирма за топлинно счетоводство ОСВЕН проект за договор за подмяна на топлинните разпределители с такива с радиоотчитане или визуално отчитане (по ваш избор), НО И ПРОЕКТ ЗА ДОГОВОР ЗА УСЛУГИТЕ ПО ОТЧИТАНЕТО НА ПОКАЗНИЯТА И ТОПЛИННО СЧЕТОВОДСТВО (съответно за уреди с дистанционно отчитане и такива с визуално)- отчетни периоди (ежемесечно или ежегодно), начин на отчитане(радио/визуално), цени на всяка от услугите - ОТЧИТАНЕ и СЧЕТОВОДСТВО.
Естествено, като равноправни договарящи, би трябвало да получите информация и да изберете.
След това да подпишете договор.

В момента тече масова кампания за промоции на уреди (топлинни разпределители и водомери), но разяснителната кампания как ще става отчитането и счетоводството, и съответно цените за тези услуги - няма. В тази част кампанията на фирмите за топлинно счетоводство протича в "Зоната на здрача".



Та затова, искайте от фирмите за топлинно счетоводство да ви представят примерни договори, в които са описани задълженията ИМ по отчитането на показанията ( според модела на избраните от вас уреди) и за топлинното счетоводство, което ще водят ЗА ВАС - съответно и цената на тези услуги!
Събразно получената информация, договаряйте и подпишете договор за тези услуги!

По мои наблюдения към днешна дата, никоя фирма за топлинно счетоводство в прав текст не е заявила, че сметките, които ще получаваме ежемесечно ще са по данните от отчетените показания на топлинните разпределители - т.е. в прав текст никоя фирма не е заявила, че ще извършва ежемесечно топлинно счетоводство за потребителите в дадена отоплявана сграда и съответно цената на тази услуга!
Заявяват, че ще отчитат данни и ще ги съхраняват на електронен носител, и ще има само една изравнителна сметка!
Обаче как ще се формират месечните сметки на 1 (един) потребител (домакинство) е по-интересно?! По "прогнозни днни" (както е досега) или чрез извършване на услугата "топлинно счетоводство"!? That's the Question

Може и аз да греша, че имформацият, която се дава от фирмите за топлинно счетоводство не е пълна, ама - надали!
Опитайте и вие да си съберете необходимата информация!
Все пак се касае за ваши инвестиции и бъдещи разходи на домакинството ви!
Успех!

П.П. Помислете и над варианта - промяна в нормативната уредба, с цел топлинните разпределители да станат търговските уреди за отчитане на индивидуалното потребление в жилището, където се намират. (Сега търговският уред е - сградният топломер, намиращ се в абонатната станция!)

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 09.05.12 21:25.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.