Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:59 21.06.24 
Черните списъци
   >> Черен списък на услугите
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
Тема Re: Важно! Прочетете! Добра търговска практика?нови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано17.11.12 21:47



Днес намерих вариант на Закона за Енергетиката (тук

), както е изглеждал и действал до преди последните изменения, които са от 17.07. 2012 г..
Глава Х ( десета) се отнася до "Топлоснабдяване", също така и раздел "Допълнителни разпоредби" има членове, които се отнасят до дейността на топлофикационните дружества.
Най-голямата и съществена поправка (изменение) в закона е замяната навсякъде в текста на думата/термина "потребител" с "клиент"!
Аз си мисля, че това е съществена разлика!

Вместо Топлофикационните Дружества да си сключат отново договори с евентуалните си КЛИЕНТИ, те автоматично ги получават с наготово ("ан блок") с тази промяна на текста. Без да имат възможност клиентите да си предоговорят условията в договрите, да изискват определено качество на услугите, начин на отчитане и фактуриране и т.н.!
На много места в жилищните блокове собствениците са се сменили през последните (да речем за панелните блокове) от 30 години- или с наследници, или с нови собственици.
Топлофикационните дружества на практика имат едни стари (много стари) списъци от общи събрания на етажната собственост с имената на тогавашните собственици, брой на лицата живеещи в жилището и т.н.
(Виждала съм такъв списък и вярвайте ми има и партийната принадлежност на собствениците...но да речем, че това е лирическо отклонение и няма нищо общо с темата.)

Интересно как потребителски организации не го забелязват това! Чудя се дали те имат някой свестен адвокат, който да ги следи тия работи?!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 17.11.12 22:00.



Тема Re: "Топлофикация"и фирми за топлинно счетоводство-нови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано17.11.12 22:26



Сега да си споделя и другите притеснения (надявам се да не е параноя

), ама мислете му и ВИЕ!

Това е от раздел "Допълнителни разпоредби" от Закона за Енергетиката

34. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) "Общ отопляем обем на сградата" е сумата от обемите на имотите на клиентите и обемите на помещенията от общите части на сградата - етажна собственост, предвидени за отопление по проект.
(...)
37. "Отоплителни тела" са тръбните отоплителни тела и щранг-лири, глидерните отоплителни тела, плоските отоплителни тела и конвекторите, които са конструктивни елементи, служещи за отдаване на топлина в помещенията чрез радиационен и конвективен топлообмен от постъпващия в тях топлоносител.
38. "Отопляем обем на имот" включва обема на всички собствени и/или ползвани от абоната помещения и съответните припадащи се части от общите части на сградата, предвидени за отопление по проект.
39. "Отопляем обем на общите части" е сумата от обемите на помещението от общите части на сграда - етажна собственост, с предвидени по проекта отоплителни тела.


Сега да си кажа, притесняваме много, ей този текст:
предвидени за отопление по проект.( това в чл. 34 и чл.38) (може и на други места да го има в текста, но аз да не съм ги открила)
с предвидени по проекта отоплителни тела. ( това в чл. 39)
...

Обаче...
Имало едно време едни панелни и тухлени блокове по нашите земи с отоплителни тела във всички апартаменти, че и даже в коридорите на блока!
Имаше и филм със заглавие "Топло"! Имаше и пенсионери, които си плащаха с усмивка на уста новата споделена топлина...
Обаче времената се менят и българо-съветската дружба вече не топли ...и газът стана скъп! А тръбата все още е една! (Що ли?!)
И в демократично-приватизационно-суровинната мъгла направихме някои собственици на топлофикации (и не само) - милионери!
Приказката продължава...и днес.



Не спете поне през деня - вече сте Големи и Свободни!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 17.11.12 22:37.



Тема Re: "Топлофикация"и фирми за топлинно счетоводство-нови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано19.11.12 19:27



Закон за Енергетиката, раздел "Допълнителни разпоредби"
34. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) "Общ отопляем обем на сградата" е сумата от обемите на имотите на клиентите и обемите на помещенията от общите части на сградата - етажна собственост, предвидени за отопление по проект.
Сега, притеснително е, ако "Топлофикация" ни осчетоводява по "ония" проекти от 80-те, когато блокът беше млад...Ако това е така, то тогава - жална ни майка!



Интересно дали някаъде е отразено и съответно е намален този общ обем на сградата, след като съвсем законно някога са демонтирани отоплителните тела в общите части на сградата?
Някъде през годините и някои собственици на жилища са поискали да бъдат демонтирани отоплителните тела в имотта им, за което се подписва домоуправител и двама съседи ( което също е било законно). Това дали е отразено някъде и съответно да бъде намален общият отопляемият обем?
Освен това някъде много жилища са санирани - това дали се отчита? (Панел и саниран панел - не е едно и също.)

Сега, ако топлофикациите си работят и осчетоводяват разходите към някави призрачни жилищни сгради, които са само в техните разчети от соц-времената...то ние в "риалитито" съвсем реално си плащаме високи сметки. И това е законно и ДКЕВР няма никакви съмнения в това!

Затова виждам, че нуждата от съществуването на външна организация, която да контролира делата на топлофикациите е съвсем реална: неоходимо е да се докаже обективно реална ли енергийната ефективност или е мираж при сегашното състояние на съоръженията за доставка на топлинна енергия към битови абонати, проверка на техническа документация, проверка на състоянието на абонатните станции и сградните инсталации, реален контрол на качеството на доставките.

Ще кажете, че е Утопия, обаче Европейските директиви, цитирани по-горе са съвсем реални и изискващи!

Предлагам и решение: Министерството на Регионалното Развитие и Благоустройство да вземе да оцени до колко са енергийно ефективни сградите и да изготви паспорти на всяка сграда. Това да включва и състоянието на инсталации, абонатни станции, реалният отопляем обем ( и разликата му с проектния отопляем обем). Въз основа на това да направят извод за реалното състояние на сградата и до колко е ефективно е да е присъединена в това си състояние към топлинна магистрала.
С енергиен мениджмънт на всяка сграда няма как да се занимават от МРРБ, ама поне оценка да направят, защото досега никой не може да надникне в реалното топлинно счетоводство, което ни прилагата топлофикациите, поради "фирмена тайна".

П.П. Много се надявам да споделите и други мнения! Благодаря!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 19.11.12 20:16.



Тема Re: "Топлофикация"и фирми за топлинно счетоводство-нови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано19.11.12 19:51



Имам и още една идея, която е още по-лесно изпълнима технологично.
Сега искат дистанционно да се отчитат уредите за топлинно разпределение, които са монтирани на отоплителните тела и водомерите за топла вода в жилищата. Ще има автоматичен запис, данните ще се съхраняват - субективният фактор ще изчезне!
Това дали тези данни ще се използват за ежемесечно изготвяне на фактури за реално потребление - това е друг въпрос, който отговор няма! (Реално и законово няма предпоставки да стане това. Сегашното положение с Дяловото разпределение е "бетонирано" законово и друга методика не се предвижда!)

Та моето предложение е:
Топломерът и общият водомер в абонатната, които са единствените търговски уреди, по който реално си плащаме, също да бъдат с дистанционно отчитане и показанията им да бъдат отчитани от фирмата за топлинно счетоводство в същия ден , в който прави и отчитанията и на другите уреди в сградата Да се съхранява дигиталният отчет съвсем надеждно и задълго.
Съвсем логично е и така няма да има "скрито-покрито", а и ще може да си прави бързо сметките топлинният счетоводител, че и да ни ги прати бързо!

Обаче това законово не е формулирано така към момента - фактури, ние-клиентите, получаваме от "Топлофикация" по нейни си прогнозни разчети, показанията подава пак тя веднъж годишно към фирмата за топлинно счетоводство...и за нас остава задължението само да плащаме!

П.П. Ако не сте знаели какво означва изразът "Параграф 22" - е сега вече би трябвало да знаете!

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 19.11.12 20:13.



Тема Re: Сега малко за БЕХ нови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано03.12.12 15:25



и дейсвията му!



Европейската комисия откри официална процедура, за да разследва дали „Български енергиен холдинг“ злоупотребява с господстващото си положение на пазара за електрическа енергия на едро в България.

Ето и още от текста на статията: Още преди 2 г. ЕК отправи към България второ и последно писмено предупреждение за неспазване на европейското законодателство в областта на енергийния пазар. Страната ни бе атакувана, че не е отворила в достатъчна степен вътрешните си пазари за ток и газ и не гарантира на гражданите и фирмите избор и разумни цени. Това означава, че е създала условия потребителите да бъдат жертва на високи цени, диктувани от монополисти.

И аз си мисля, че ще се заобикалят разни Европейски директиви у нас, докато не опре "ножа до кокала" и стане задължително прилагането им. ( Така се дърпАха и е дни други монополисти (телекумуникационните компании), ама сега вече са по-внимателни към клиентите си. Е , и печалбите сигурно малко им спаднаха, а и качеството трябваше да дигнат малко...)

Обаче за Топлофикациите трябва да има сигнали за некачествена услуга и неясни фактури от клиенти - не само към местната Топлофикаци, а с копие поне до общината или друга държавна инстируция, също и копие до една потребителска организация.
Трябва, ние, клиентите да поставяме изисквания за яснота при отчитането на потреблението и изготвянето на фактурите.
Искайте да бъдат поставени и уреди за дистанционно отчитане и на търговските уреди в абонатната станция, като те да бъдат отчитани от фирмите за топлинно счетоводство едновременно с другите уреди в сградата!
То въобще трява да отпадне системата за "Дялово разпределение", ама това може да стане само с промяна на закони и наредбата за доставка на топлинна енергия...
Абе "Параграф 22" - решението на даден проблем зависи от волята на този, който го е създал...
Но поне можем да опитаме, а и директивите на ЕС са в тази посока - за да се постигне енергийна ефективност, то трябва клиентите да си избират услугите, да си ги ползват ефективно в собствените домакинства, да си напрявят сметката на разходите и как да ги намалят.

Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 03.12.12 15:32.



Тема Re: "Топлофикация"и фирми за топлинно счетоводство-нови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано06.12.12 14:13



Зададох си въпросите за това кой контролира "Топлофикация София" ЕАД, качеството на доставките и защо не се изготвят отделни фактури за изравнителните сметки, на страницата на Госпожа Фандъкова във Facebook, но не получих отговор от нея или от друг неин сътрудник.
То на нея не й е работа това, ама поне можеше да получа някакъв стандартен отговор , че въпросът ми е препратен до..., от когото да чакам компетентен отговор в някакъв срок.
Е , не се случи! Засега.

Междувременно пратих въпросите и на Опозицията в общината - и по-точно на общински съветник Георги Кадиев. Той между другото беше и временен шеф на "Топлофикация" през 2009г., икономист е по многото си образования и смятам, че с него може да се комуникира (надпартийно) все още.
Опитайте и вие! Посочете системно нарушение или дайте предложение - на общински комисии, комисии на Народното събрание, Министерства - МИЕТ, МРРБ, ДКЕВР, Омбудсман, Потребителски организации, и където сметнете за удачно.

Та ето копие от отговора, който ми изпрати г-н Кадиев (след 1 месец) - доста неангажиращ, относно действия, но има и някои ценни данни ...
Преценете сами!

Благодаря за въпросите и съжалявам за забавянето. За по-пълни и точни отговори на въпросите си, най-добре е да се обърнете към Топлофикация.
Контрол на Топлофикация извършват в различни области както ДКЕВР, така и Сметната палата и при необходимост звеното за одит на СО като се има предвид, че е общинско дружество.
Права сте за забележката си за отделните фактури и Комисията за защита на потребителите, както и Омбудсмана, в рамките на правомощията си често се занимават с темата Топлофикация. Най-важното е да намерим начин да се отчита реално потребелена енергия от всяко домакинство, а не на база вход на блок и относителни дялове. В тази връзка и ежемесечно отчитане без тези промени, няма да промени сериозно ситуацията.
На този линк можете да намерите анализ на ситуацията в Топлофикация към средата на годината, последния период, за който имаме данни в СОС -

Следва линк, който пускам в работещ вариант тук:



Growing old is mandatory; growing up is optional.

Редактирано от won на 06.12.12 14:40.



Тема Re: Ше има одит за "Топлофикация - София"нови [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано31.01.13 19:46



Днес е хубав ден за мен!


През месец юли се обърнах към Сметната палата и поисках да се направи проверка на "Топлофикация София" ЕАД и по-точно как се извършва изготвянето на изравнителните сметки след отоплителният сезон, как се записва това във фактурите на клиентите и защо не се издава фактура за изравнителната сметка. Освен това как така сумата по изравнителната сметка за последният отоплителен сезон става първа по ред на плащане на задълженията. Законовото изискване за хронологично записване на счетоводните операции по реда на тяхното извършване грубо не се спазва, даже те не се записват - не се издава счетоводен документ за изравнителните сметки, а те често са за големи суми!
От Сметната палата ми отговориха, че от Народното събрание като им наредят - ще направят одит! Те засега събирали сигнали само.
От "Топлофикация София" твърдят, че счетоводството го извършвали фирмите за топлинно счетоводство, но крайните фактури към нас, клиентите, издава само и единствено Топлофикационното дружество! Кой какво счетоводство на практика върти на мен не ми е ясно - дано одиторите на Сметната палата ни го изяснят!

Пожелавам им обективно и професионално да го направят!
Много клиенти на "Топлофикация София" реално са си изпатили финасново и дори са осъдени за забавени плащания, поради това неспазване на действителната хронология на натрупване и погасяване на задълженията по партидите им!

Даже ми се ще да се стигне до наказателно дело след одита - ама резултатите ще го покажат - аз не съм компетентна да преценя това.

Но за момента съм удовлетворена! Пазарният комфорт на Топлофикационните дружества е нарушен!

Сега трябва да поискаме от тях да си сложат и те едни уреди с дистанционно отчитане на търговските уреди в абонатните станции, по чиито показания се изготвят ежемечсените фактури ! Смятам, че това им е задължение и го изисква добрата търговска практика!
(да не забравяме, че Топлофикационните дружества си отчитат сами показанията - не външна фирма, не и топлинните счетоводители, не оторизиран орган - а те самите!


Копие от данните от отчетените ежемесечно показания на всички уреди в дадена отопляема сграда/ вход да се записват и предават на съхранение в ДКЕВР например или МИЕТ - не знам, да го измислят!

No esperes que te olvide, ni olvides que te espero.

Редактирано от won на 31.01.13 20:11.



Тема Re:"Кучетата си лаят, керванът си върви" [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано08.02.13 13:48



Към днешна дата това изглежда така: "Клиентите си се оплакват, топломерът в абонатната си върти"!
Слушам, гледам новини...и не вярвам ни на ушите си, ни на очите си!

Преди нямаше финансов одит дори от Софийска община, сега ще имаме от Сметната палата за дейността на "Топлофикация София" и то за период от 2007 до 2012 година! Това добре, ама едновременно с това Сметната палата трябва да се заеме и с още два сериозни одита пак за дейността на топлофикационните дружества.
И всичко това да станело до изборите - евентуално юли!
А дано не претупат нещата! Успех им желая!

Това е само единя ръкав на информационната лавина!


Другият е, че от всички страни: едни крещят: "Да махнем топлинните счетоводители!", други също толкова компетентно викат: "Да махнем "Топлофикация"!", трети: "Да махнем топлинните разпределители от отоплителните тела!", четвърти: "Да сложим навсякъде дистанционно отчитане!", пети: "Да се премахне дяловото разпределение!", шести: "Да направим инсталациите хоризонтални!" , седми: "Индивидуални договори с всеки клиент", осми: "Цялата кооперация/ вход да плаща една сметка! "и т.н. и т.н.
И всички имат доводи и аргументи! И тая вахканлия е от сутрин до вечер, навсякъде!
Липсата на систематизирана и компетентна информация, си е пълна дезинформация, според мене! Само някаква говорилня е, а единственото решение е законодателни промени!
А и се чудя къде са компетентните специалисти, които знаят как се прави това, или знаят как другаде( в някоя европейска страна, например) са го направили и работи.

No esperes que te olvide, ni olvides que te espero.

Редактирано от won на 08.02.13 15:11.



Тема А, аз очаквах друго! [re: won]  
Автор won (cool)
Публикувано08.02.13 13:54



Да излязат в най-гледаното телевизионно време двама специалисти от Софийска община - един юрист и един инженер със специалност "Топлотехника"- и да изяснят на гражданите какво е законовото положение в момента, към днешна дата:

1. Имаме действащ закон за Енергетиката и Наредба за битово топлоснабдяване, по които работят съвсем законно Топлофикационното дружество и фирмите за топлинно счетоводство, които са сключили договори помежду си за определени дейности. Нужни са зоконодателни промени, за да има промяна в начина на работа и търговските им практики! Друг начин няма.

2. Търговските уреди, по чиито показания се изготвят сметките към клиентите, са само и единствено в абонатната станция

3. Ежемесечно изготвяне на сметки става само по отчетените показания на търговските уреди от топлофикационното дружество, а не както се опитват да ни убедят в момента, че фирмата за топлинно счетоводство отчитала уредите в абонатната!

Инспекторите им просто нямат достъп до тях, а и в договорите не е описано такова задължение!
Фактури към нас издава "Топлофикация".

4. Фирмата за топлинно счетоводство отчита само един път в годината показанията на топлинните разпределители по отоплителните тела в апартаментите и водомерите за топла вода! Подава сведения към нас и "Топлофикация", по които данни се изготвят изравнителни сметки (но топлофикационното дружество някак си пропуска да издаде фактури за това (що ли?!)!) Топлинните счетоводители нямат задължението да го правят и не го и правят - те издават към нас Справки, Информация - запомнете това!)

5. Всяко заявяване на нулев обем за отопление от 1 клиент, директно товари останалите в сградата и показанията на търговския уред се разпределят на останалите ползуватели.

6. При заявяване на "нулев обем" от Х-бр. собственици, притежаващи 35-40% от отопляемата жилищна площ (обем) в сградата и като прибавим и това, че в общите части на сградата са демонтирани отоплителните тела , то тази сграда е неефективно да се отоплява по тази начин с централно подаване на топлинна енергия! Това го знаят вещите топлинни техници и инженери "Топлотехника"! Но това няма да ви го каже "Топлофикация". Това са загуби и неефективна доставка, които плащат тези, които (все още) искат доставка на тази услуга в сградата.

7. Отказ от услугата може да има само ако е изпълнен чл. 153 ал. 2 от Закона за Енергетиката (демек демонтаж на отоплителни тела вече не може да се прави и всички са клиенти, съгласно чл. 153 ал.1 от ЗЕ)

8. Някой да беше казал какво е техническото състояние на абонатните станции. Окомплектовка, ефективност, кога е направена последната проверка на всички абонатни станции, наличие на паспорт за изправност и ефективност на всяка станция?

(Можеше и една визуализацийка да направи инженера-енергетик, че да разберат повече хора какво значи "отопляем обем на сградата", "абонатна станция", " търговските уреди, по чиито показания се отчита потреблението в сградата", кои уреди управляват ефективно топлинният режим в сградата и че трябва да ги има и да са изправни...)

Ей такива са моите размисли, и много се надявам някой да ме обори или допълни, щото може и нещо да съм изпуснала при обобщението на проблемите!

No esperes que te olvide, ni olvides que te espero.

Редактирано от won на 08.02.13 15:49.



Тема Re: А, аз очаквах друго! [re: won]  
Автор УниKaлнaтa (Заядница)
Публикувано02.03.13 06:53



На мен ми се струва (без абсолютно никакви претенции за професионалност на мнението), че освен неиздаването на фактури (което не ощетява дадена топлофицирана кооперация, а според мен - държавата като цяло поради неплащане на съответните данъци) - системата за отчитане принципно е читава. Мисля, че основните проблеми идват от самото ценообразуване.
(Правя уговорката, че визирам кооперациите с вертикално подаване на топлото).

Честно казано - не виждам друг начин, освен настоящия, да се отчита тази топлоенергия. Има един уред - в абонатната станция, той отчита колко топло е подадено на цялата кооперация месец за месец. Това цялото общо "топло" се разпределя по апартаментите прогнозно (а как иначе би станало без ежемесечно отчитане??) на база миналогодишна консумация и новоотказали се. И така се формира месечната ни сметка. (Дори смятам, че така наречената "сградна инсталация" е справедливо въведена в полза на нещастниците, които не са се отказали и си се топлят честно и почтено. Ако нямаше такова животно като "сградна инсталация" - те трябваше да си разпределят помежду си ВСИЧКОТО топло, което влиза в кооперацията, но това би било нечестно, защото тези, които са се отказали - на практика ПОЛЗВАТ вертикалните тръби.) Така че - прогнозно си плащаме от октомври до април, а на края на сезона, при отчитането на уредите сметките се преизчисляват и се изравняват.

Ти какво неправилно виждаш в тази верига? Ако няма мошеничества - би трябвало да работи коректно.

В края на краищата - просто ЦЕНАТА на топлото е висока. И тя няма как да се изчисти от допълнителните разходи - все някой трябва да плати на хората, които идват да отчитат уредите и извършват останалата работа по разпределението - чисто математически. Може би и тук плащаме МНОГО - тези 4 лв на радиатор, но това ПАК е въпрос на самата цена на услугата. Още по-скъпо би станало, ако се отчитаме всеки месец и така избегнем прогнозните сметки - това с ежемесечното отчитане е човешки труд, все пак.

Мен лично ме ВБЕСЯВА фактът, че опрощават задължения с 3-годишен срок на давност. Срещу ТОВА трябва да скачаме. Някой да не би да си въобразява, че тези милиони ще се поемат от самата Топлофикация? Ще си ги платим единствено ние - редовните платци!! Малко по малко ще си ги разпределят върху нашите сметки. И това - заради небрежността и безотговорността на българина. Безотговорните НЕ ПЛАЩАТ, като не си дават сметка, че по този начин ощетяват съседите си. А небрежните пък (Топлофикация) не са си мръднали задниците да си съберат задълженията навреме. И това, заедно с всички други загуби, които хвърлят на наш гръб, както и алчността им за голяма печалба и луксозни кабинети - и ЕТО ТИ Я ВИСОКАТА ЦЕНА на топлото... А не прогнозните сметки или дружествата за топлинно счетоводство...

Всичкото идва от ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР.

Затова никакви протести няма да ни оправят. Симеон беше прав - ТРЯБВА ДА СИ СМЕНИМ ЧИПА.



..... СПОРЕД МЕН!!



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.