|
Тема
|
Гаранции и регистрация на продукт
|
|
Автор |
sollar (непознат
) |
Публикувано | 09.09.09 11:57 |
|
Предварително искам да кажа, че не съм пострадал във връзка с описаното по-долу. :)
Вярно е, че по принцип българинът не чете каквото му се дава и обича после да се оплаква, когато вече е късно. Накратко - някой зачитал ли се е по-подробно в гаранционната карта на закупен наскоро от него уред, да кажем? Защото аз го направих преди няколко дни - имам пералня Уърлпуул в гаранция, която ми направи малък проблем, и каква беше изненадата ми, когато открих, че според условията моята гаранция вече е станала невалидна (макар да е 24 м и уредът да е купен преди 9). Причината - не съм регистрирал продукта в централния сервиз на фирмата в определения (10 дни от покупката) срок!
Позачетох се в гаранционните карти на други уреди, наскоро купени от мен и открих подобни условия и в гаранционната карта от Горение.
Причината за необходимостта от такава регистрация, според текста в гаранцията, е тази, че фирмата трябвало да поддържа някаква наличност от резервни части, както и персонал и можела да оптимизира това чрез регистрацията.
Хм, вероятно това някак си законово са успели да го оправдаят. Допускам и че съображенията на фирмата за оптимизацията са основателни (макар че, откровено казано, струва ми се, че с покупката на уред от определена марка аз подкрепям много повече прозиводителя, отколкото с регистрация на продукта). Интересно е, че при закупуване консултант-продавачите по никакъв начин не споменават за тази особеност на гаанцията, интерсно е и, че в самата гаранционна карта, която е всъщност книга от 30 листа, текстът с предупреждението се намира на ралзично място от страницата, където се полагат подписите, интересно е и това, че в сайта на Уърлпуул има място за регисрация, но там също по никакъв начин не е упоменато до какво ще доведе пропускането на срока или нерегистрирането изобщо на продукта.
Е, това се казва грижа за клиента - леко модифицирано за нашите условия.
Лично на мен цялата работа ми се струва идеално измислена, но не особено коректна. Всъщност, на всеки е ясно, че потребителие тук нямат никакви права и веднъж дал парите си, трябва просто да започнеш упорито да се молиш да имаш късмет и уреда да работи безпроблемно, поне докато е в гаранция, за да не береш ядове по сервизите.
| |
|
Световна тенденция не само за пералните. Същото важи и за лаптопи, телевизори, прахосмукачки и какво ли още не. За мое съжаление, трябва да отбележа, че българинът не чете какво подписва. На запад научени от всевъзможни трикове четат до последната буква. У нас не. Изпадал съм в пълно недоумение, как може да се подписва договор за кредит, услуга на мобилен оператор или покупка на кола или жилище без да се чете! Може би смятат, че господ е българин? Ако човек иска да не бъде цакан, ще не ще ще се научи да чете. А тъй наречените продавач-консултанти у нас са въпиющо неграмотни. Е за тия пари дето им дават, едва ли могат да искат повече.
Подобни изисквания имаше още преди 7-8 години за продукти на големи фирми производителки (в моята област - лаптопи, сървъри и мрежово оборудване). В страницата на Compaq навремето имаше много добре обяснено, какво следва от нерегистриране на продукта.
| |
Тема
|
Re: Гаранции и регистрация на продукт
[re: sollar]
|
|
Автор |
flotsam (минаващ) |
Публикувано | 11.09.09 13:33 |
|
Незнам дали така е по света,но тук в Бя е повсемесно явление.Работя и се занимавам точно с това нещо да продавам и попълвам гар.карти,но съвестта не ми позволява да не съобщя на клиента какво трябва да направи.Дори ако имам възможност аз му регистрирам продукта в интернет.Вярно е че ние нищо не четем,но хайде да се вземем малко в ръце и да ПОРАБОТИМ както трябва.Относно увеличаването на гаранцията след регистрацията в интернет,на мен ми беше съобщено че това се прави с цел колкото се може по малко продукти да бъдат обслужени гаранционно(малко фирмена тайна)
| |
Тема
|
Re: Гаранции и регистрация на продукт
[re: flotsam]
|
|
Автор |
Щe видя... (ще видя...) |
Публикувано | 11.09.09 14:34 |
|
Купих си сешоар Ронсон за 20 лв. В магазина ми казаха, че трябва да регистрирам продукта в интернет на указаната страница на Ронсън за да ми е валидна гаранцията.
Отворих страницата за регистрация и едно от задължителните полета беше сериен номер на продукта! Но сешоара от 20 лева няма сериен номер!!!!
И какъв сериен номер могат да имат сешоарите?
И понеже нямаше сериен номер, не можах да попълня формуляра ( не ми го прие без сериен номер) и де факто се оказа, че тези сешоари всъщност са без гаранция!
Ще кажете, че е смешно нещо на цена 20 лева да има гаранция.
Може и да сте прави, но поне да ми го кажат в магазина, а не да го науча едва когато отворя бланката....
| |
Тема
|
Re: Гаранции и регистрация на продукт
[re: flotsam]
|
|
Автор |
rudolf_1 (новак) |
Публикувано | 11.09.09 15:46 |
|
Естествено, че се прави с цел по-малко продукти да бъдат обслужени. Някой вярва ли, че се прави с друга цел? И какво ме интересува мен, че фирмата искала да си оптимизира количествата резервни части и персонала чрез тази регистрация? Имам си достатъчно грижи, та да седна да мисля какво иска да си оптимизират Ъурлпуул или Горение.
Попрегледах още няколко гаранционни карти - засега откривам този цигански номер само тези от Ъурлпуул и Горение. Имам още на Електролукс, Браун, Нео, Панасоник - там не намерих подобно изискване. Имам и една микровълнова от Самсунг, но не намирам нещо гаранционната карта.
Е, вече ще гледам като купувам, досега не ми е заминавал уред, но отсега нататък фирмите Ъурлпуул и Горение ги няма за мен - не можаха да се регистрират навреме в списъка ми.
| |
Тема
|
Re: Гаранции и регистрация на продукт
[re: rudolf_1]
|
|
Автор |
flotsam (минаващ) |
Публикувано | 11.09.09 19:30 |
|
Ами все още има хора който не знаят.И мен не ме интаресува оптимизирането на складове и наличности,но това е действителността.Казва му се МАРКЕТИНГ,винаги ще сме излъгани.И на мен са ми заповядали да не казвам на клиентите че трябва да си регистрират продуктите в инернет,но аз го правя.Знам че нищо няма да променя,но поне като се върнат при мен и няма да имат основание да оспорват гаранцията при положение че съм обяснил всичко.
| |
Тема
|
Re: Гаранции и регистрация на продукт
[re: rudolf_1]
|
|
Автор |
shallowgrave (lazygravedigger) |
Публикувано | 12.09.09 11:04 |
|
Попрегледах още няколко гаранционни карти - засега откривам този цигански номер само тези от Ъурлпуул и Горение ... отсега нататък фирмите Ъурлпуул и Горение ги няма за мен - не можаха да се регистрират навреме в списъка ми.
Ето това вече е приказка!
Поздрави!
| |
|
:
Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.
(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.
За повече подробности чети тук:
System Doctor Error:
Your girlfriend is pregnant.
(A)bort, (M)arry, (I)gnore?_
| |
|
Благодаря за съдействието.Това имах предвид по горе като казах че по голяма част зависи от продавача,а аз се мисля за такъв който спазвам закона въпреки че не го знам:)))))
| |
|
|
|
|