"В ордените са давали Арих Анпин като Кетер, докато Зеир като всичко от Бина до Йесод.
Съответно прехода Йесод - Тиферед е свързан с много неща, например влизането в Зеир Анпин ако го гледаме така.
Тук става въпрос за друго обаче, Йесод е това което балансира Ход и Нецах(емоционалното и менталното тяло) при повечето хора.
Когато това което балансира мислите и емоциите мине над тях вместо под тях, и стане светлина вместо етер(Тиферед) светлинното тяло е изградено. Тоест баланса на двете сефирот става над тях в Тиферед."
Точно така - Арих Анпин е свързан с Кетер и с "Светът на Безкрайността", докато Зеир Анпин е свързан основно с Тиферет (а той е център на "Адам Ришон" и на "Народът Израел").
Да, може да се каже, че Йесод до голяма степен балансира Ход и Нецах - въпросното изравняване на елементите, за които споменах - водата и огъня, но Йесод също може да "избие" в крайност - тогава Ход и Нецах го балансират.
Това обаче няма нищо общо със сищинското светлинно тяло, за което се говори в тази тема. Малката Меркаба, за която пишеш е просто казано лумването на Любовта в сърцето. Тогава човек наистина полита.
Светлината Хасадим, продукт от Светлината Хохма.
Началото на процеса, както вече писах и относително балансиране.
Истинската Меркаба е сливането на Кетер, ТиФерет и Малкут и общо взето на всичко от Дървото на Живота. Това е връщането на всичко в Кетер - аналогията на въпросната трансмутация за която пишем, при която Малкут става идентичен с Кетер, Единосъщие.
След което става нещо като "крачка назад", но това не е точно обяснение, нито точни думи - без него не може да се разгърне Голямата Меркаба - която е новото тяло/съзнание.
|