Изчетох цялата тема внимателно. Трябва да ви кажа, че всички приказки са на принципа "на чужд гръб и сто тояги са малко". Обидно е.
Обидно е хора, които нямат никаква представа от една професия да СЪДЯТ какво заплащане й е справедливо.
Незряло е да се сравнява физическият труд с интелектуалния - шофьора щото въртял волана цял ден, бил вършил повече работа от учителя, който само присъствал в училището. Реално погледнато, работата на чистачките в училището е доста по-физическа и уморителна от учителската, нали?
Не разчитам, че ще направите разликата между двете професии, защото с всичко изписано показахте, че НЕ МОЖЕТЕ. А разликата е елементарна - всеки може да хване парцала и метлата, но не всеки може да влезе в час и да ПРЕПОДАВА, а преподаването, уважаеми Стефанов, не е просто да изплямпаш пет приказки.
Разграничавам кадърните от некадърните учител (и преподаватели)! Но ви напомням, че и най-кадърният и алтруистичен човек губи мотивацията и добрината си да предава знанията си на децата, след като заплатата му е подигравателно ниска.
Не ме интересува КОЛКО работа върши шофьора, нито някой друг, защото съществува неравнопоставеност между професиите и това би трябвало да е ясно на всички нормално интелигентни хора. Психическото напрежение след само ЕДИН учебен час не може да се сравнява с неквалифицираната работа, която всички така обичате да слагате на везната. Поработете една седмица в училище и после кажете, че отпускът е "благинка"
Само за да ви извадя от заблуждението, в което сте изпаднали по повод на работното време - всеки учител трябва да покрие определен норматив от часове, за да може да си получи заплатата в нормалния й размер. Ако някой има 3-4 часа дневно, то гаратирано НЕ покрива норматива си.
За писмената работа - проверката на контролни лесна и бърза работа ли е, според вас? При задължителни 6 оценки на срок, поне 5 от тях се постигат чрез писмени работи.
И понеже сте се събрали тук съдници, ще ви помоля да обсъдите и осъдите работата на чиновниците в министерството на образованието. Обаче се съмнявам, че ще успеете да кажете и една дума, просто защото ТОВА КОЕТО НЕ ВИЖДАТЕ, НЕ МОЖЕТЕ ДА ПЛЮЕТЕ. А за мен, в това министерство от много години насам не имало кадърни и отговорни хора. Още по-строго казано, по-големи мързеливци и некадърници от чиновниците в което и да било министерство -няма. Ама какво пък, хората си клатят краката по цял ден, в пет часа се прибират ПРЕУМОРЕНИ от нищонеправене и никой не може да им каже копче.
Проблемът, уважаеми пишещи, е в цялото общество. Демокрацията се е отразила психически на народа и всеки е решил, че може да прави каквото си иска и да иска от вола теле, защото така му е угодно. Не приемам хора, които нямат грам представа от една професия да я оценяват и да дават предписания колко пари трябва да получава упражняващият я. Не приемам хора, които не изпълняват гражданските си задължения да искат от другите да го правят.
Ще ви подсетя, че е категорично забранено учител да дава частни уроци на ученици от класовете, в които преподава в училище. Ако вие знаете това, защо бихте пратили детето си точно на тези частни уроци? Опасявате се от изнудване? Предпочитате да ревете с пълно гърло и да поставяте всички под общ знаменател, вместо да отидете при директора и да напишете оплакване. Типично.
С всичко е така - вместо да направите КАКВОТО ТРЯБВА, вие съдите. Извинявам се за генерализирането, но течението ме повлече.
ПС Щях да работя като учителка, ако можех да съществувам с "мотивиращата" заплата от 188 лв (сто осемдесет и осем) след удръжки. Но не би, нямах сили да се доказвам и да трупам стаж, някак си горивото не стигна.
|