има опасност от разпадане на моторното превозно средство.
А, точно! Поврежда се уплътнението на хиперсутраминатора, гръмва хексарекслелаторната система, оттам турбускорителят се разкача, а той, понеже е в един агрегат с коша на двигателя, разхлабва винтовете на предавателната кутия, съответно зъбните колела се разкачат едно от друго, предавателното число става 0, коляновият вал се развива от съхранения въртящ момент на маховика, цилиндрите експлодират, елементите на силовото предаване се разхвърчат, по карданния вал вибрациите стигат до полуоските, те хлътват към земята под тежестта на шасито и изобщо на целия автомобил, впоследствие полуоските биват подложени на недопустимо натоварване, от което четирите колела изхвърчат настрани, каросерията при една висока скорост излита нагоре от въздушното съпротивление и крайният резултат е, че автомобилът се разпада на съставните си части, а по пътя остава да се движи (в най-добрия случай плъзгайки се със сухо триене, не дай боже да е смесено) само шасито с креслото на водача, кормилната уредба в неговите ръце и трите педала ниско долу в краката му – на газта, спирачката и съединителя...
Странното е, че в закона, уреден от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, и по-специално от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", светването на този бутон върху арматурното табло на автомобила НЕ Е посочено като сериозна опасност от повреда на двигателя; ако не ми вярваш – би могъл да се увериш (въпроси 19/27.0 и 19/27.1). Това не е редно! Някой може да се убие! Вярното е, че светването на този бутон върху арматурното табло на автомобила означава изключително сериозна опасност от повреда не само на двигателя, а и на целия автомобил, а правилната реакция на шофьора е да спре незабавно, колкото се може по-рязко (особено ако има голяма колона от автомобили зад него, за да причини приток на адреналин у техните водачи, така че те да могат да реагират по-бързо на създалата се аварийна ситуация), и оттам да се обади на телефон 112, за да потърси услугите на Пътна помощ!
Във връзка с правилата за движение по пътищата има и един много слабо известен факт, който е, че при липса или повреда на светлинния сигнал за предупреждаване на участниците, че водачът на двуколесно пътно превозно средство извършва маневрата "намаляване на скоростта" или "спиране", най-ясно, ефикасно и следователно безопасно такъв сигнал може да се подаде чрез протягане вертикално и на двете ръце с изпънати нагоре пръсти. Повечето водачи на такива превозни средства (ПС) подават този сигнал само с едната ръка, а с другата държат кормилната уредба на управляваното от тях ПС, но старите майстори на волана знаят, че подаването на гореспоменатия сигнал и с двете ръце е поне 2 пъти по-ефективен сигнал за останалите участници в движението, че водачът ще предприема горепосочената маневра – тъй като 2 ръце се виждат по-добре от една!
|