Никой не казва, че противниците на свръхрестриктивните мерки са имали сигурни данни преди три-четири месеца. Въпросът е, че поддръжниците на и налагащите свръхрестриктивните мерки също не са имали сигурни данни, но въпреки това, за да се презастраховат, флиртувайки с лесновнушаемата боязливост на най-лигавите свръхпотребителски вгледани в продължителността на безсмислените си животчета граждани, те действаха така, все едно имат сигурни доказателства, че всички са еднакво застрашени и еднакво застрашаващи по отношение заразност с новото вирусче.
В това е същината на морално-политическия спор между Мангъровци и НОЩ-овци (разбира се, това са нашенските превъплъщения, има и световни, ние не сме сами в тази дилема): дали да се действа по старому, както с миналите вируси и съответните повече жертви и по-голямо засилване на груповия имутитет за поколенията напред, или, свръхпредпазливо и рестриктивно, да се парализира социално-икономическия и културния живот, за да се предпазят най-болнавите и да се отслабят, обеднят и невротизират онези, за които вирусчето е съвсем безопасно.
Споменавате моралното понятие "безотговорно". Всяка от тези две страни в тази морално-политическа дискусия е по-отговорна в едно отношение и по-безотговорна в друго. Мангъровците са по-отговорни към здравето, имунитета, генетическата устойвост на сегашните и бъдещите поколения и са по-безотговорни към продължаването на живота с още няколко месеца на нефелните старци. НОЩ-овците са по-отговорни към продължаването на живота на най-болнавите старци с още няколко месеца, а са безотговорни към останалите 99% от здравата популация и нейното устойчиво бъдеще.
НОЩ-овците са контрол-фрийковете в този филм: предпочитат всички да са по-ограничени и по-плашливи под благовидния претекст, че така ще опазим животите на няколко стареца, които имат да живят още няколко месеца. НОЩ-овците са радетелите всички глобално да са по-лесно управляеми чрез медийно индуцирани кризи. Това не е задължително предварително режисирана конспирация, но със сигурност е логичното следствие от този начин на стратегическо мислене и наложени мерки.
Живеем в епоха, в която някои от християнските добродетели, подигравани в древността от гръко-римляните и варварите като прекалено милозливи, женствени, болнави, робски и пр. (да защитаваме по-слабите и пр.), са извадени от контекст и преувеличени тъкмо от безбожни крайни либерали, които считат потенциалното продължаване на живота на нефелните с един ден за по-важно от здравото тяло и здравия дух на народа. Това е тотален декаденс, тотален упадък, за който не е виновно християнството, а неговите извращенци в лицето на съвременните безбожни либерали.
Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)
|