Но първо няколко встъпителни думи. Отново искам да обърна внимание върху това, че преди всичко ние трябва да се покаем. Това означава да спрем да вършим "любимите си грехове", да ги преодолеем и да ги забравим. Което ни се струва на практика невъзможно, а всъшност е много лесно. Има обаче една голяма пречка: НАШАТА ГОРДОСТ (аз съм нещо, важен съм, имам какво да (по)кажа на света - в частност ние всички тук страдаме от това, иначе нямаше да сме тук: сега аз можех и да чета акатист, а също и вие, нали?). И едва след това "да напредваме в богословието".
И това е напълно в съгласие с Христовата проповед, която не започва с "Аз и Отец едно сме, а с "Покайте се"!
Третото ми доказателство е изобщо липсата на сериозни аргументи у моите опоненти. Станахме свидетели най-вече на квалификации, провокационни закачки, дълги обяснения за неща, които всички знаем, и които нямат отношение по въпроса, и last but not least, на здрава цензура. Много се три.
Така и не разбрахме, какво толкова е казал свети Козма относно евреите. Впрочем аз исках да направя един обективен, мек коментар на думите му, да предложа разрешение на този парадокс. Как обаче можех да коментирам текст, който го няма?
Обвиниха ме в хаотичност, но ако проследите постингите ми, ще се уверите, че никъде в тях няма противоречие, нито непоследователност, но има парадокс. Който следовниците на девиза "язе най-мразим да мислим" нарекоха хаос. А Православието е пълно с парадокси: Невеста Неневестна, Словото стана плът, спасяваме се не по дела, а с вяра, която пък без дела е мъртва, "дръж ума си в ада и не се отчайвай" и т.н.
Ще бъдем православни само тогава, когато се научим да разбираме тези парадокси. Как да стане това, по горе споменахме.
С това казвам сбогом на този клуб, тъй като приех поканата на хората от клуб 'Христянство', където човек може да си каже думата без да бъде изтрит.
И още: работя с общодостъпни източници. Книгата за свети Козма се продава в много църкви на БПЦ и следователно не аз, а сестра Валентина трябваше да докаже, че тя е апокриф. Тъй като в съда поне си невинен до доказване на противното. Но в клуб "православие" - не.
|