Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:50 27.04.24 
Клубове/ Религия и мистика / Окултизъм Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Вторият ученик на Заратустра: Щайнер [re: Mish-o]
Автор Mish-o ()
Публикувано06.06.07 21:52  




Продължение на Лекцията в Берн, 2. Септември 1910


По друг начин стояха нещата с втория ученик на Заратустра. Той прие онези тайни, които се отнасят до хода на времето, а наред с тях и онова, което се намесва - с цялата противоположност на двата си полюса - в еволюцията като стълкновение между старото и новото.

Обаче Заратустра пожертвува и за този ученик една част от своята собствена същност, така че в съответната си инкарнация, този втори ученик също получи жертвата на Заратустра. Следователно, докато индивидуалността на Заратустра остана непокътната, обвивките й бяха отделени от него, обаче поради обстоятелството, че бяха проникнати от една толкова могъща индивидуалност, те не се разпаднаха, а запазиха своята цялост.

Този втори ученик, който прие мъдростта на Времето - а не мъдростта на пространството - получи в определен момент от своята инкарнация етерното тяло* на Заратустра, което той пожертва също както своето астрално тяло.

(* В много от своите описания Рудолф Щайнер изтъква времевия характер на етерното тяло, наричайки го дори „тяло на времето".)


И този прероден Заратустров ученик е не друг, а Мойсей. Още в ранната си детска възраст Мойсей получи запазеното етерно тяло на Заратустра.

Религиозните документи, които действително се опират на окултизма, съдържат - макар и по един загадъчен начин - всички онези тайни, до които ние стигаме в хода на окултното изследване. След като Мойсей беше прероденият ученик на Заратустра, и трябваше да приеме запазеното етерно тяло на Заратустра, с него трябваше да се случи нещо твърде особено.

Преди още да поеме съответните впечатления от околния свят, преди още те да се натрупат в душата му, там трябваше да се вмъкне чудният наследствен дар от Заратустра. Този важен период е разказан символично: той е поставен в плетен кош и пуснат по реката, нещо, което наподобява едно странно Посвещение. Посвещението се състои в следното:

За определен период от време, човек остава изолиран от външния свят и точно тогава в него проникват, така да се каже, твърде специални въздействия.

С други думи, когато Мойсей беше изолиран от света по този начин, след определено време в него можа да бъде вложено етерното тяло на Заратустра.

И чак тогава в душата му разцъфна онази чуд на мъдрост за Времето, която някога му беше предал Заратустра; да, сега той беше надарен с нея и можа да я прояви, като представи тази мъдрост на Времето под формата на подходящи за неговия народ образи. Ето защо у Мойсей ние срещаме величествените образи на Сътворението като външни имагинации, родени от мъдростта на Времето, произтичаща от Заратустра. Те бяха прероденото познание, преродената мъдрост, която той получи от Заратустра. Всичко това укрепна в неговата вътрешна същност поради факта, че той прие етерната обвивка на самия Заратустра.

Но за един процес с такова решително значение за общочовешката еволюция е необходим не само посветеният, който полага основите на дадено културно направление; необходимо е и друго: това, което една толкова велика индивидуалност може да посади като зародиш на една култура, да попадне в съответния, или по-точно казано, в подходящия народ.

И когато разглеждаме народа-почва, в който попадна Мойсей, за да вложи в него онова, което той беше получил от Заратустра, ще бъде уместно да се занимаем с някои особености на самата Мойсеева мъдрост.

Следователно, в една от предишните си инкарнации, Мойсей беше ученик на Заратустра. По онова време той прие мъдростта на Времето, както и онази тайна, за която ние загатнахме, а именно, че през всички епохи „новото" се сблъсква със „старото" и от този сблъсък възниква определена противоположност.

Ако Мойсей трябваше да се намеси в общочовешката еволюция с тази мъдрост, тогава наложително беше той сам да се за познае с една друга, различно устроена мъдрост, каквато беше мъдростта на Хермес. И наистина се случи тъкмо това.

Да обобщим: От Заратустра, Хермес получи директната мъдрост, така да се каже, Слънчевата мъдрост, или с други думи, познанието за онова, което непосредствено живее във външната физическа обвивка на светлината и на Слънчевото тяло, следователно онова, което следва своя директен път.

При Мойсей нещата не стояха така. Мойсей получи онази мъдрост, която човек съхранява в по-плътното етерно тя ло, а не в астралното тяло. Той получи онази мъдрост, което не само се обръща към Слънцето и пита:

„Какво струи от Слънчевото Същество?",

а мъдростта, която обхваща също и това, което се противопоставя на Слънчевата светлина, на Слънчевото благо; онази мъдрост, която преработва в себе си - без да бъде накърнена от тях - „земните" неща и изобщо всичко, което е станало земно, което се обособява на Земята като нещо втвърдено и старо, или накратко: Земната мъдрост, която живее в Слънчевата мъдрост, но все пак си остава Земна мъдрост. Тайните на Земната еволюция и начинът, по който се развива човекът и Земните субстан ции, след като Слънцето се отдели* от Земята: ето какво получи Мойсей.

(*Този процес е подробно описан във

, Глава 2. Развитието на света и човека)

И тъкмо тази е причината – когато сега разглеждаме нещата не външно, а вътрешно, - поради която в учението на Хермес ние се натъкваме на една крещяща противоположност спрямо Мойсеевата мъдрост.


Р. Щайнер, "Евангелието на Матей"




Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Евангелието на Матей: Щайнер Mish-o   12.07.04 16:54
. * Четирите Евангелия: Щайнер Mish-o   12.07.04 17:02
. * Стилистични различия между Евангелията: Щайнер Mish-o   19.07.04 16:10
. * Еврейския народ: Щайнер Mish-o   23.07.04 14:48
. * Re: Еврейския народ: Щайнер Anuel   04.06.07 05:18
. * темата ти Mish-o   04.06.07 18:21
. * Re: темата ти Anuel   05.06.07 00:05
. * Учението на Заратустра за доброто и злото: Щайнер Mish-o   03.06.07 23:19
. * Re: Учението на Заратустра за доброто и злото: Щай Anuel   04.06.07 05:20
. * Re: Учението на Заратустра за доброто и злото: Щай Anuel   04.06.07 05:22
. * Заратустра и неговите двама ученици: Щайнер Mish-o   04.06.07 18:20
. * Първият ученик на Заратустра: Щайнер Mish-o   05.06.07 23:35
. * Вторият ученик на Заратустра: Щайнер Mish-o   06.06.07 21:52
. * Различията в ученията на Хермес и Моисей: Щайнер Mish-o   07.06.07 22:08
. * Изразните средства за изразяване на тайните:Щайнер Mish-o   08.06.07 21:08
. * Връзката между Земята и Космоса: Щайнер Mish-o   09.06.07 12:13
. * Развитието на Моисеевата мъдрост: Щайнер Mish-o   10.06.07 11:12
. * Вавилонското робство: Щайнер Mish-o   11.06.07 21:37
. * Кръвта на еврейския народ : Щайнер Mish-o   12.06.07 19:43
. * Предишните въплъщения на Земята: Щайнер Mish-o   14.06.07 23:26
. * Re: Предишните въплъщения на Земята: Щайнер Aлekc   15.06.07 01:15
. * Re: Предишните въплъщения на Земята: Щайнер Mish-o   16.06.07 13:50
. * Съзнанието на човека сега и на Атлантида: Щайнер Mish-o   16.06.07 14:18
. * Щайнер:съзнанието на Атлантския и Следатл. човек Mish-o   17.06.07 13:17
. * Моисеевата мъдрост: Щайнер Mish-o   18.06.07 18:45
. * Мисията на Авраам и еврейския народ: Щайнер Mish-o   20.06.07 17:11
. * Тайната на 42те поколения предшестващи Исус:Щайнер Mish-o   21.06.07 17:13
. * Познанието за Бога на еврейския народ: Щайнер Mish-o   23.06.07 10:47
. * Възгледите на древните Риши и на Заратустра:Щайнер Mish-o   25.06.07 22:35
. * Авраам и Мелхизедек: Щайнер Mish-o   26.06.07 18:26
. * Астрологически тайни на Библията: Щайнер Mish-o   27.06.07 10:01
. * Какво означава "непорочното зачатие": Щайнер Mish-o   28.06.07 09:16
. * Кога е било написано Евангелието на Матей: Щайнер Mish-o   29.06.07 10:15
. * Есеите и Йешуа бен Пандира: Щайнер Mish-o   30.06.07 11:09
. * Бодисатвите, Буда и Христос: Щайнер Mish-o   01.07.07 08:52
. * Духовното развитие на есеите и терапевтите: Щайнер Mish-o   02.07.07 16:10
. * Тайната на числото 42: Щайнер Mish-o   03.07.07 12:12
. * Тайната на числото 7: Щайнер Mish-o   04.07.07 10:47
. * Защо Лука описва 77 поколения: Щайнер Mish-o   05.07.07 10:08
. * Паметта в далечното минало: Щайнер Mish-o   15.07.07 20:23
. * Какво са означавали имената в миналото: Щайнер Mish-o   16.07.07 12:43
. * пътеводната звезда на мъдреците: Щайнер Mish-o   25.07.07 12:28
. * Назирейството: Щайнер Mish-o   26.07.07 10:19
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.