"Най-същественото от първите думи в Евангелието на Матей е,
че те ни показват родословието и кръвното родство на Исус от Назарет.
Ние получаваме отговор на въпроса:
Как беше изградена физическата личност на Исус от Назарет и как в нея се
събраха всички наследствени качества на един народ от Авраам насам,
за да се изяви в тази личност онова Същество, което наричаме Христос?
Ето на кой въпрос получаваме отговор ние.
Казва ни се: За да се инкарнира Христовото Същество в едно физическо тяло,
необходимо беше последното да притежава онези качества,
които са присъщи на целия народ, произлизащ от Авраам,
и сумирани сега в една конкретна личност: Исус от Назарет.
Трябва да бъде ясно посочено: тази кръв в Исус от Назарет действително води
през поколенията до родоначалника на еврейския народ.
Ето защо във физическата личност на Исус от Назарет е събрана цялата
същност на този народ;
всичко, което той означава за световната история,
за развитието на човечеството и на Земята.
Следователно, какво трябва да знаем първо, ако искаме да вникнем в
намерението на евангелиста Матей относно началните думи на неговото Евангелие?
Ние трябва да сме наясно за същността на еврейския народ.
Трябва да сме в състояние да си отговорим на въпроса:
Какво можеше да даде еврейският народ на човечеството с оглед на своите
специфични особености?
Естествено, официалната история и външната материалистическа
историография не обръщат голямо внимание на това, за което става дума тук.
Официалната история описва чисто външните факти.
В своите абстрактни описания тя поставя един народ до друг и изобщо не
търси връзките между тях.
В този случай всички фундаментални събития и факти остават съвсем на заден план за онзи,
който иска да разбере еволюцията на човечеството,
а най-вече обстоятелството, че нито един народ няма същата задача,
която стои пред втори или трети народ,
а всеки народ има своята специална мисия, своята специална задача.
Всеки народ се бори за увеличаване на общото благо,
което Земята трябва да получи в хода на общочовешката еволюция и всеки
народ влага своя дял,
а той винаги е различен и строго определен.
Всеки народ има своята специална мисия.
За целта, всеки народ е така устроен,
дори и в детайлите на своята физическа организация,
че да вложи своя дял по един естествен и правилен начин.
С други думи: телата на хората, принадлежащи към даден народ,
показват такова устройство,
както във физическото тяло,
така и в етерното тяло ("жизненото тяло", осигуряващо протичането на жизнените процеси вьв физическото)
и в астралното тяло (отговорно за нашите чувства, емоции, инстинкти и т.н.), и такова взаимно съчетаване,
че те да се окажат най-подходящият инструмент за подготовката на онзи дял,
който всеки народ има да прибави към общото благо на човечеството.
Но какъв дял трябваше да внесе тъкмо еврейският народ и как екстрактът на този еврейски дял прие форма в тялото на Исус от Назарет?"
Преди да отговори на този въпрос, Щайнер посочва, че
"онази индивидуалност, която се инкарнира в кръвта,
преминала през З пъти по 14 поколения от Авраам насам и която в
Евангелието на Матей се явява като Исус от Назарет,
беше индивидуалността на Заратустра.
Обаче ние трябваше да я потърсим първоначално там, където тя се яви за пръв път пред нас в хода на Следатлантската епоха. "
Информация за дейността на Заратустра в миналото
е приведена в
както и
"И сега за нас възниква въпросът:
Каква беше всъщност кръвта, течаща през Авраам и следващите поколения в
Предна Азия, кръвта,
която се оказа най-подходяща за физическото тяло на идващия Заратустра?
Защото една от следващите инкарнации на Заратустра е Исус от Назарет.
За да бъде поставен този втори въпрос,
необходимо беше първо да поставим въпроса за „центъра" и да му отговорим:
въпросът за онзи център, който има своя израз в тази кръв.
В индивидуалността на Заратустра ние имаме този център,
който на свой ред се инкарнира в кръвта на еврейския народ.
После ще обсъдим защо Заратустра трябваше да потърси своето външно тяло
тъкмо в тази кръв и тъкмо в този народ."
|