Първият цитат е от "разказват потърпевшите." и се оставя без коментар. Тук в клубовете толкова потърпевши са изоквали само защото не знаят какво ползват и как да го ползват.
Вторият заслужава разясняване - когато видях по Господарите за играта, те бяха показали стоп-кадър, на който се виждаше, долу, че организаторите посочват сайт, където са условията, който разгледах и там пишеше за т.нар. залог чрез натискане на 1 или 2 и колко струва.
Това е достатъчно действията им да са законни. Това не е някакъв сайт, който никой не знае, а официално обявяван в рекламния клип. И това е съгласно ЗЗП - рекламата не е непочтена, щом върви заедно с източник, където да провериш всички детайли.
И пак тази отправка освобождава организаторите да ти съобщават при всяко натискане колко ще ти струва. Както не ти съобщават колко ти струва минутата, ако набереш номер на друг оператор, например.
И няма как да го има в ОУ или в конкретния договор; и на двете места има записи, че съществуват и номера с добавена стойност, като минутата/разговора/СМС към тях е по тарифи на наелите ги.
Така, че измама, в юридическия смисъл, няма абсолютно никаква. Измама, доколкото я има, е в народопсихологията на хората, вярващи, че са ударили кьоравото и големите пари са им пристанали. Същите тези шарани, които играят цял живот ТОТО, или повярваха на пирамидите от 90-те, после на банките, дето удвояваха вложенията на всеки 2-3 месеца, уж, а сега пляскат СМСи до Ники Кънчев или до ТВ игрите.
А знаеш ли, че при ТВ игрите набирането на номера дава заето, но ти дърпа 2,40? И това го няма в договора ти с оператора, но има надпис, където са дадени правилата и там си го пише?
Не е странна логиката ми, не става дума за право в комунистическите държави, а че там всичко е държавнорегулирано и няма как да се прилагат рекламни трикове. Там сиренето е само един вид, доматите са един сорт, операторът е един и игри на щастието няма. А щом няма, няма и как да те прекарат.
|