|
|
| Тема |
Re: мотор за начинаещ [re: VAGABOND] |
|
| Автор |
CBR 6OO (странен) |
|
| Публикувано | 08.02.08 08:50 |
|
|
|
По-старите модели са правени наистинана с идеята за мотоциклет.
стегната конструкция,някои килограм в повече,голям ресурс на двигателя и здрава рама.
Като се прибави и това,че няма почти никаква излишна електроника,се получава наистина машина която с готовност откликва на всяка команда,и сурово наказва грешките.
Може да съм малко старомоден,но слетствие на това,че съм пробвал и човъркал по няколко различни марки след 2002-ра година,и като гледам колко електрички има по тях и какво правят-това отдавна са станали машини зависими от един или няколко безлични чипа.
В името на малката маса и голямата мощност (понеже вече стана модерно мотора сам да върви на 1 колело и тн.)машините станаха рехави и все по-честичко им се налага профилактика (не че е лошо,но докато при по-старите модели е добре да се прегледа/почисти това-онова на 1500-2000км,при новите е задължително),за да са в добро здраве.
После вторичните дросели на смутелните колектори (под дюзите),ги оправлява едно гадно малко моторче,което при влизане в критични започва да ги затваря,по думи на производителя "да не ритал много мотора".Подобно положение и с клапата на изпускателната система станала като закон след 2003-та.
купчина електроника за контрол на приплъзване,ограничители за скорост,датчици за спиране и още 1000 чарка.
И ако трябва да сме точни с колегата се бъзикаме,че ако тоя кабел дето те държи на пътя нещо се обози,работата ще загрубее рязко.
А всъщност последното с което си поиграх беше Firebleade 954.Като оставиш само запалването активно,малко надъвква ниските до 4700/мин,но оттам нагоре мотора става доста агресивен спрямо оригиналната версия,като след 8200/мин. започва едно истинско безумие,което не е за всеки.
пък и с всичката електроника започваш да се питаш 'аз ли ко карам или тои кара мен".
просто липсва чара на чистата машина-ако отвориш газта по-рано,получаваш 'шут' и ако не се усетиш навреме-тупваш.
Ако претовариш гумите при спиране,няма червена нито бяла лампичка-просто падаш.
В критични нищо не ти свети мига и бръмчи-трябва да си чувстваш мотора,а не като се забавиш с смяната и да прави корекции без да те пита.
Не съм против новите технологии-старая се да ги познавам и разбирам.Просто няма тръпката да знаеш че ако нещо се обърка грешката е само в теб.
П.С> пък и още помня какво каза един бивш състезател от 70-те години:
и 50коня да имаш-ползваи ги всичките и постоянно.
| |
| |
|
|
|