|
Точно тези въпроси решавах и аз преди два месеца. ;о)
На практика 250 сс няма да е 3 пъти по-евтин от 750 сс, в едно и също състояние, разбира се, и лично аз безусловно реших да не преминавам поетапно през всичките кубици, и да увеличавам малко по малко. Взех си направо 750 сс, с психическата нагласа, че силната машина може да се кара и брррже, и баааааавно. Засега я карам бааааавно. За в бъдеще - ще видим. Както казва Vagabond - "скоро ще ти хареса да караш бррррже, и тогава ще ти трябват по-хубави дрешки, не с тоя анцуг...". И си е прав де, ама аз освен разузнавач, имам подготовка и като кашик, та не ми прави голямо впечатление. (Наздраве Vagabond)
Колкото до марка и модел - много неща са се казали в миналото, и сега може и да ги повторим. Не съществува "най-добър мотор". Защото най-добрия мотор - е моя мотор... Ама това за всекиго е персонално. За 2500 лева нов мотор няма как да вземеш, затова първо се ослушай кой докарва мотори, през колко време докарва нови мотори, опитай да си спретнеш приказка с него. Някои хора казват, че е добре да се вземат мотори от Австрия, а не от Италия. По простата причина, че в Австрия ги карат много по-малко месеци в годината.
Друг въпрос е колко възрастен мотор можеш да поддържаш. Новите мотоциклетки са по-хубави, някои са с инжекциони, и т.н. благини, но пък от това следва да са мааалко по-капризни към бензина, и леко по-скъпи за поддръжка. Също така за по-нови мотори - "Данък ПС" се умножава по 2, по 3 и нагоре коефициенти в зависимост от годините. Например за 750 кубика мотор над 14 години - е 75 лева. За нов мотор от същия клас - се умножава май по 4, или по 5. Не че е кой-знае каква болка де, това е за цялата година, но да не се изненадаш в сравнение с 10-те лева за Симсон-а. ;о)
Колкото до теглото - с твоите 82 килограма ще можеш да удържиш и "Boss Hoss", така че мярката не е много важна. Важното е да ти хареса, и да ти е удобно. Някои хора предпочитат Enduro, други - Туристите, трети пък по-нисък клас от Super Sport не признават. Лично аз не смятам за удобно да кача гаджето на тия задигнати седалки, дето ще трябва да се изгърби, и задника и да светне като светофар. Харесах си по-нисък клас, с широка седалка, и меки амортисьори.
П.П. От кой град си?
Щирлиц
|