"Задачката за трети клас - не всеки е Гаус, нали?"
Не, не всеки е Гаус. Ама задачата ще научи децата на нещо, което има развитие и дълбок смисъл в математиката... ще ги направи по-близки до Гаус. Това е идеята. Освен това, класическото решение на Гаус е абслютно брилиантно: неочаквано, кратко и ясно, с очевидно обобщение за много по-общи случаи.
"Няколко дена ще я решавам тая задачка. Не съм сигурна, че ще се сетя за нещо по-просто, но кой знае."
Ако имаш предвид да намериш формулата за сумата на аритметична прогресия, късно е. Задачата е за трето-класници
" Между другото това с триъгълника и площта му не се ли преподава точно както авторът препоръчва?"
Авторът не говори за намиране на максимално лице, си мисля.
"Петокласната задача далеч надхвърля възможностите ми за представяне, но ще помисля по нея, обещавам."
Не трябва да обещаваш. Аз ти дадох примери (prima vista ones), които са смислени, с елегантни решения и ... красиви сами по себе си.
"За показването на силата и красотата на математиката - не е толкова лесно. Но не съм дочела статията, да видим... "
Статията ми хареса. Очевидно авторът страда за това, как се преподава математика и какво е отношението на обществото към нея.
Освен това, мисляси, че решението за диалог между Simplicio и Salviati e великолепно намерено: Простак и Мъдрец.
Поздрави
|