Наив,
"Attempts to present mathematics as relevant to daily life inevitably appear forced and contrived: “You see kids, if you know algebra then you can figure out how old Maria is if we know that she is two years older than twice her age seven years ago!” (As if anyone would ever have access to that ridiculous kind of information, and not her age.)"
Този тип задачи са абсолютно неестествени и, значи, до голяма степен безсмислени! Като задачите за басейни: да се изчисли, за колко време ще се напълни басейн с вода, ако се пълни през две тръби и се празни (!!!) през трета... сигурно ги помниш. Има много по-добри и съдържателни задачи, които си струва учениците да решават. Тези, вторите, задачи ще ги научат децата да мислят нестандартно. Най-важното: ще им покажат силата и красотата на математиката.
"Ама на мен това ми е любимата част от математиката! Моля ви се, тия задачки са фолклор, не ги пипайте!;)) "
Хубаво, ама ти, може би не си виждала нищо по-добро. Жалко, ако е така.
"А прекрасната класическа задачка ми припомни..."
Ето ти една прекрасна математическа задачка (трети клас): намерете сумата на целите числа от едно до сто!
Или още една: (пети клас) намерете парвоъгълника с най-голямо лице, вписан в окръжност, която естествено преминава в "намерете четириъгълника с това свойство", а после (да кажем, шести клас) "намерете н-ъгълника с това свойство".
Няма да ти казвам, колко интересни и съдържателни задачи има от (елементарната) теория на числата!
Ето твоят "кумир" отново, за сравнение: how old is Maria if we know that she is two years older than twice her age seven years ago?
Спонтанно се сещам, какво казваше един мой приятел: сардоничен смях сред голи дървета! Това е моята спонтанна реакция след прочитане на подобна задача.
Поздрави
|