|
от фейсбук:
"
Случка от тази сутрин успя да ме изненада, въпреки липсата на високи очаквания към нивото на дигитализация у нас.
На ниво държава е ясно - пръснати милиарди с нулев резултат. Ако не броим позиционирането на бивш министър по темата за кандидат-премиер с "натрупан опит".
И ако за държавата е ясно, какво да кажем за частния сектор?
Наложи ми се да подам документи за възстановяване на медицински разходи към наш здравно-осигурителен фонд.
Въвели са електронна опция за целта - викам си - чудесно. Играя си да попълвам декларации, заявления и да прикачвам документи. Все пак мисля си - ще е по-бързо, отколкто да ходя до фонда.
Пускам най-после облекчен. Но...обратен емейл - представената редовна фактура не била с фискален бон. ОК, щом е нужен и бон, пращам и него.
След час гледам в пощата - върнато заявление: не било по изискуемата онлайн форма, а за подаване на хартия.
Добре, свалям онлайн формата, чиято единствена разлика с "хартиената” е, че пише на нея, че е за онлайн заявления!
И хоп - нова изненада. За разлика от "хартиената" форма, която може да се попълва онлайн, тази която е “онлайн” е в PDF формат и не може да се попълва онлайн!?!
Звъня във фонда с надежда, че нещо не съм разбрал. Не, служителка любезно ми обяснява: "така е господине, такива са нашите изисквания, трябва да си разпечатите онлайн формата, да я попълните, сканирате и пратите онлайн"!
Питам я: "А вашето ръководство нямаше ли по-добра стратегия, та е решило да печели от клиенти, “доброволно” отказващи "дигиталните" ви услуги?"
Още един епизод от "дигитална" България.
"
|