| 
        
 Каквото целиш е не училище, не учебна програма, а съчетание на обществено обкръжение (уважение към образованието и учителите, до там че учителите имаха и ползваха правото да бият с показалка), НЕспособност на училищата да си подбират учениците (и учебната програма бе прилагана към всички слоеве на населението, еднакво, с еднакви учебници, от учители образовани по еднакъв стандарт - като това повсеместно приложение предизвикваше и повсеместна ответна реакция - за училищните кадри), и съдържание на учебната програма (способност за критично мислене, започнало с "това е казал Законът за Защита на Държавата, обаче това е целял, и другояче го е постигал").
 
 Дори да си богаташ, и да основеш училището да е безплатно за всички - ще трябва да ограничиш броя посещаващи. Как? Както и щеш, ще положиш филтър. И каквото преподава училището ще бъде прилагано върху филтрирани деца от филтрирана част на населението. Ще проповядваш на църковния хор, както се казва. Можеш да започнеш добре, но засуканата ответна реакция от ученици и родители, реакцията бидейки засукана защото произхожда от филтрирано население, лесно ще те подхлъзне към изсилвания или идиотщини. Справка религиозно-основаните училища.
 
 Започнеш ли да искаш пари за образованието... Учениците вече са плащащи клиенти; родителите са финансисти на плащащите клиенти. Образователното отношение ще центрира върху доставка на рекламирана и желана стока, за минимално капиталовложение (от страна на училището, доставчик, и ученици и родители, клиенти): училището ще цели максимален приход за минимални усилия и разноски, учениците ще целят максимална диплома за минимални усилия и родителски разноски. Справка всички частни училища. (И недей да се подвеждаш по Харвард и Йале и прочие партийни школи - защото там се е получило университетите да контролират държавата - и уж-частните учреждения практически живеят върху държавни подаяния. Но даже държава контролирана от такива връзкарски силни положения, когато се касае до военната ядрена програма... тя бива възложена на върло и заклето обществения Университет на Калифорния! Не на частни печатници за дипломи и заформяници на правителствените къндърмъ-кюшета.)
 
 Имаш благородна идея, както аз я виждам. Но има неща които сам човек, дори ако си спретне училище, че и училищна верига, ако щеш, няма начин да постигне. Един от аргументите защо, в края на краищата, обществото се нуждае от правителство - и частният интерес и държавният интерес трябва да съществуват в разумно равновесие - и да си знаят ограниченията.
 
 
 
 
 |