На мен ми изглеждаше, когато в про-гимназийте и гимназийте (Калифорния) започна "отдръпването" от критичното мислене, че критичното мислене бе виждано като инструмент за продължаване и утвърждаване на разни обществени предразсъдъци, вече нежелани по разни причини. То също бе виждано като инструмент за създаване на недоволство от правителството. И като инструмент за подриване на религиозността. И виждаш коалицията от разноцветни обществени "дейци" които заизмитаха критичното мислене от училищата. И разбираш защо усилието беше толкова успешно.
Подриването на преподаването на биология (учебниците си бяха нормални, на външен вид, и по съдържание - но просто поетапно все повече от материалът вътре не бе преподаван) беше също под натиска на идиотите, които не харесваха идеята за човешка еволюция (особено еволюцията в човешкия мозък!), и от другата страна - идиотите които не харесваха и идеята за човешка еволюция, и разните там познания по полове и размножение и подобни неморалности. Досещаш се, идиотите срещу мозъчната еволюция бяха и са същите идиоти които виждат критичната мисъл като продължаваща и утвърждаваща разните днес-неправилни предразсъдъци. И идиотите срещу човешката еволюция и полови познания бяха и са същите идиоти които виждат критичната мисъл като подриваща религиозността.
В последствие разбрах, че каквото съм бил видял в Калифорния - било е типично за останалите щати, с разликата бидейки съотношенията между описаните 3 групировки от идиоти: в Калифорния, която е по-напреднал щат, идиотската масовка беше от дейците срещу предразсъдъци и срещу недоволство от правителството ("патриоти"); по-задръстените щати, идиотската масовка е била от религиозниците, с добавка от "патриотите". Говоря за образованието от 1980 до сега. И за основната номинална учебна програма. Макар че и в курсовете по "напреднало наместване", с напреднала материя за гимназисти подготвящи се за висшите университети, биологията, примерно, прескачаше човешката половост; чувал съм на живо гимназиални учители по биология да заявяват, че не смеят да преподават за еволюция и човешка половост - но поощряват заинтересованите гимназисти внимателно да четат учебника и сами да се образоват; засегнатият материал не бе поставян на изпити.
Усилията срещу критичната мисъл и основи в биологията не бяха 100% успешни - но те няма и нужда да са. Не повече от 30% - 40% от американците се поддадоха на училищната линия - и днес ги виждаме точно представени от трумпензетата, които са около 35% от американците. Но при ниското участие на гласоподателите в изборите, този процент, ако е по-мотивиран и засилен към гласуване от подклаждано хронично недоволство и омраза срещу "другите" - и ето ти днешната политическа картина в САЩ.
Но както започнах, първоначалните цели за подриване на критичната мисъл и познанията по биология всред американците прицелваше достра различни цели. По закона за непреднамерени последствия, резултатите се синергизираха в неочаквана посока...
Редактирано от Santo Modesto на 24.07.20 04:50.
|