Via Мира Манолова
Ахахаааааа, това с Кольо Фичето и "Нотр Дам" в 1866 изби рибата...
Вие наред ли сте, бе? Какъв Мидхат паша, какъв "Ориент експрес", какво отводняване е правил на "Нотр Дам" Кольо Фичето" и каква чешма?"
В 1865 -67 Кольо Фичето строи Беленския мост...
В 1866 е построена първата жп линия у нас - Русе - Варна и тя става единствената...
В 1870 - 74 барон Хирш прокарва жп линия от Цариград до Белово и край, свършва линията...
Пътуващите от Западна Европа са слизали в Ниш, туй в Сърбия, и оттам са маали до София 160 км, а после и до Белово още 80 км и едва тогава са можели да се качат на железницата за Цариград. И не си спомням при Иречек ли беше, но той описва как пътниците били съветвани по тоя маршрут с брички и разни такива превозни средства да внимават за разбойници, че било фрашкано...Това обаче означава и обратното - за да стигнеш Западна Европа, е требвало да се докопаш до Ниш в Сърбия, ако годината е била 1866...
Що се отнася до "Ориент експрес", първият тръгва от Париж за Истанбул в 1883, 2 години след като Кольо Фичето се е преселил вече в по - хубавия свят, за да вдига там своите църкви и да опъва своите белокаменни мостове...
Така че аре малко по - сериозно, но ако не требва да го даваме сериозно, ок:
Вдига се Кольо Фичето от Бяла, Русенско и пеша стига до Ниш за 2 седмици, а оттам се качва на влака за Париж и като пристига на гарата, с питане намира и "Нотр Дам": "Бон соар. Же суи Кольо Фичето. Къдя ий тйечът? Юн момент...Ей сига за 2 часъ ви утвуднявъм катидралътъ и съ връщам у нас, чи Белйенскийът мост ма чака..." Два часа по - късно: "Готово, няма тйеч, няма нищо... И идин чучур ви изкарах, да си пиите вода студена. Оревоар, чи щи гонйъ "Ориент експрйесъ" на 5 часъ и 20 минути...."
И отива Кольо Фичето да гони "Ориент експреса", ама нема нужда да бърза, щото той тоя трен ще потегли чак след 17 години и неколко минути...
Божеее, пази България!
|