|
|
| Тема |
Re: ЙЕРАРХИЯ... [re: MAPKOC] |
|
| Автор |
...x () |
|
| Публикувано | 22.06.08 12:05 |
|
|
|
Oценявам, че включи класификацията на Платон в темата. Но преди всичко ще ми е интересно да разбера как Платон е достигнал до нея. За себе си ще кажа, че това все пак е форум и си позволявам да публикувам мнения, когато имам вдъхновение, за да се натрупа материал и без да отрязвам всички съмнителни точки, които могат да доведат до истинско развитие занапред. Пълната систематизация остава за бъдещето.
Хубаво би било да се изследва как детето се научава да ходи. Дали тук има вътрешно удовлетворение от постигането на пълноценно и завършено действие, което се тълкува като способност. По същия начин с научаването на карането на колело и на плуването. Но тук виждаме, че във всяка от тези дейности е възможен още по-голям напредък, имайки предвид например акробатиката или сложните стилове на плуване като бътърфлай. Защо ако съзнанието е ръководено от хармонията и синергията на постижението си, то не продължава своето научаване в тези области от самосебе си?
Виждаме, че съзнанието е в средата. Но средата също сама по себе си не му казва какво да прави. То трябва да бъде насърчавано в почти всички насоки на научаване, с които се захваща - и тук неизбежно откриваме връзката с майката и любовта. Нещо повече онези черти на съзнанието, които не са твърдо приспособени, са истински интересните човешки черти и те са достъпни за насочване чрез любовта. Тоест, тук говорим за всички сложни и дългосрочни съзнателни структури като личността.
| |
| |
|
|
|