И аз като теб се чудя толкова голям пилот ли е Мика, за да има толкова много фенове или просто повечето мразят Пилето, независимо кой е срещу него.
Ако преди време МакЛарън тръгна от нищото, за да стане велик отбор, то това се дължи основно на трима пилоти(и техните екипи естествено) – Ники Лауда, Ален Прост и Аиртон Сена. Всички те са с много, много над Мика Хакинен не само защото са с повече титли. И сега МакЛарън е голям тим с едни от най-добрите двигатели във Ф1, но според мен мен пилотите на екипа просто използват мощта на колите без да имат майсторството на големите. Самият факт че загубиха титлата при тимовете, след като Шумахер не бе в строя толкова време, а Еди бе на ниво само докато имаше инерцията оставена от Пилето, е достатъчно красноречив.
Много си прав за това че Хакинен е в отбора още от времето на Сена и определено не изпъкваше с нещо особено. Имаше един “славен” тандем с Андрети, в който двамата се надпреварваха кой по-бързо ще приключи състезанието. Е, вярно че Андрети бе по-добрия в това отношение, но и Мика не му отстъпваше особено. Тогава не вярвам някой да е бил толкова голям фен на финландеца, въпреки че беше в същия тим. Той бе просто един от многото. Къде беше той в годините на Уилямс и Бенетон – рядко взимаше точка, а все си беше с МакЛарън. Ако бе в Тирел, Минарди и др. скромни отбори разбирам.
Сега обаче дойдоха времена в които Рон трябва да се отблагодари за дългия стаж в отбора и принуждава иначе обещаващия Дейвид Култард да бъде сянка на Мика и така само да бъде един от пилотите, без да се развива неговия потенциал. Иначе ако имаше пълната свобода повечето от точките на Мика не биха били спечелени и тази и миналата година. Дори по-скоро миналата година, защото тази година Дейвид вече психически не издържа и прави достатъчно грешки и всичко в името на един, според мен, пилот на средно добро ниво. Но понеже той е съперник на неприятния Шумахер, е “велик”. Не, не е велик. Само допреди 2 години “велик” бе Вилньов, а сега колко точки спечели? Това донякъде е нормално, но къде отидоха всички фенове на Жак? Интересно къде ще отидат след година две тези на Мика.
Най-постоянния пилот през тази година определено бе Френцен. Само бърз поглед върху резултатите му показва, че той с по-слабия си Джордън почти винаги е приключвал състезанията редом до пилотите на МакЛарън и Ферари. Бих разбрал негови фенове да казват добри думи за него, но той просто няма много такива. Не че не е добър пилот. Дори и е съперник на Пилето и в спорта и в живота, но той просто не е водач в класирането. Бях писал по-рано че когато някой поддържа само победителите, той просто не разбира много от съответния спорт като спорт, а го въприема само като хазарт, като резултати и статистика.
Аз съм голям фен на Ферари, макар това да е единственото италианско нещо което да харесвам повече от английското подобно. Определено не харесвам Шумахер, но не мога да отрека че откакто премина в Бенетон той просто е най-добрия пилот. Най-малкото заради това което направи през тази година, но най-малкото за това. Сигурен съм че ако той бе на пистата през целия сезон Ферари щяха да са шампиони доста по-рано, а той шампион преди последния старт на Сузука. Не одобрявам постъпките му преди когато просто не постъпи коректно и към Хил и към Жак, но това не му пречи да бъде най-добрия.
Някой бе писал нещо за Баричело... Ами на него просто бих му казал да следи резултатите на Баричело през следващия сезон. Не би ме учудило ако той спечели повече точки и от ревльото, но се опасявам че ще има дисциплина в тима и първата година ще трябва да работи за Шумахер, което има малък резон, но аз лично не го одобрявам.
Определено обаче през новия сезон се очаква доста по-голяма равностойност. Навлизат нови фирми, затвърждават се Стюард, може би БАР вече ще бъде по-равностоен на средно добрите тимове. Добрите резултати на Джордън и Уилямс в лицата на Френцен и Ралф са предпоставка за още по-добри през новия сезон. Дано!
|