Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 07:37 11.06.24 
Клубове / Спорт / Авто-мото / Формула 1 Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Секретният план на БМВ
Автор _GECATA_ (se moi)
Публикувано13.08.02 12:38  



Формула 1 е тясно свързана с производството на автомобили. Това бе нагледно доказано от финансовите резултати на Ферари, Рено, Хонда, Форд, Мерцедес и БВМ. Всички революционни технологии от състезанията във Формулата след няколко години преминават в серийното производство на обикновените автомобили.
По същата причина тази година е особено успешна за БМВ. За първи път в своята история компанията може да надхвърли 1 милион произведени и продадени автомобили. Причината за този търговски успех се крие в имиджа, който даде на баварците Формула 1. Резултатите обаче имат и финансово изражение. Затова все повече пари се хвърлят за развитието на спорта. От там и апетитът на БМВ за спечелването на шампионската титла.
Ненапразно се заговори, че БМВ иска да създаде изцяло свой отбор. Загрижеността си от евентуалните последствия изрази пред британското списание “Аутоспорт” и сър Франк Уилямс. Той също разбрал, че баварците работят върху създаването на свое собствено шаси. А както всички знаят, това е първата крачка, преди да се оформи собствен тим като Рено, Ферари и Форд.
Неведнъж през сезона имаше изказвания от Герхард Бергер, който е спортен директор на БМВ, че шасито на Уилямс не отговаря на нивото на двигателите.
Ако направим една ретроспекция, ще видим, че подобен развой на нещата има своето логично обяснение. Когато се върнаха във Формула 1, шефовете на баварския колос обявиха, че през 2004 най-късно трябва да спечелят шампионата. Техните планове дори действат в съкратени срокове. Миналата година двигателят им предизвика истински фурор. През настоящата година отново БМВ-Уилямс е единственият сериозен конкурент на Ферари. Единствено техният мотор може да се бори с тоталното надмощие на скудерията, но нещо малко не достига. Затова всички погледи са вторачени в шасито и аеродинамиката.
Преди близо две седмици от Мюнхен дойде анонсът, че вече работата по създаването на новия двигател за догодина е напреднала много. Дори се съобщи една подробност - това е агрегат, който може да работи в режим над 19 000 оборота
Параметри, които до този момент нито един производител не е успял да достигне. Дори Ферари. Бергер отново предупреди, че и догодина Черните кончета ще бъдат недостижими. Така индиректно бе съобщено, че плановете на концерна ще се следват, но те дават още един шанс на Уилямс. Дори би могло да се каже, че това е време, в което мюнхенци искат да покажат, че са прави, като обвиняват англичаните за шасито.
Въпреки че и следващият сезон е почти отписан от баварците, те пак печелят. Събраните данни за аеродинамиката и болида ще им донесат нови, по-добри стартови позиции при техните собствени разработки. Годините на сътрудничество с Уилямс донесоха както увеличен имидж на марката, така и нарастващи печалби. Тогава в началото на това сътрудничество през 1998-а мюнхенци не бяха в състояние да направят заводски отбор. Сега това е напълно възможно. Те имат както необходимите финанси, така натрупания опит.
Но каква всъщност е истинската игра на хората от Мюнхен?
Дали създаването на отбор във Ф1, който да мачка наред, или провеждането на генерална репетиция за стартирането на алтернативния шампионат на производителите - GPWC? БМВ е сред учредителите заедно с Мерцедес, Ферари, Форд и Рено. Непрестанните рестрикции, които прилага ФИА, повдигат все по-голямото негодувание на различните отбори. Дали това няма да се използва като катализатор за по-ранното започване на алтернативния шампионат?
Доста трудни въпроси, чиито отговори ще бъдат дадени във времето. Едно обаче е ясно - баварците, щом са решили да спечелят титлата, ще направят всичко необходимо. Вероятно за това те са съгласни с ограниченията за свиването на разходите. Все пак за света БМВ е малка, но високотехнологична компания. Въпреки прекрасните резултати и непрекъснато увеличаващите се печалби те не могат да си позволят постоянно да вдигат бюджета на тима от Ф1.
Не могат и да си позволят непрекъснато да губят заради партньорите си. В случая става въпрос за Уилямс.
Ненапразно коментаторът на английската телевизия ITV зададе риторично въпроса: Има ли таен план в Мюнхен или не? И ако има, какво преследва - само титлата във Ф1 или създаването на тим, но в алтернативния шампионат? Въпроси, които тормозят не само сър Франк Уилямс, но и любителите на спорта.
Предполага се, че след срещата на всички босове след състезанието в Будапеща ще има и частичен отговор. Дали обаче ще бъде огласен?

BeQuickOrBeDead

Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Секретният план на БМВ _GECATA_   13.08.02 12:38
. * Re: БМВ tyshu(tai-shu)   13.08.02 13:23
. * Re: Секретният план на БМВ J.J.Lehto   13.08.02 14:15
. * Re: _GECATA_   13.08.02 14:35
. * Re: instinkt1979   13.08.02 15:50
. * продажбите на BMW kenny mccormick   13.08.02 16:48
. * Re: продажбите на BMW Rumencho   13.08.02 18:14
. * Re: Секретният план на БМВ-propusna off-road   14.08.02 20:34
. * Re: _GECATA_   15.08.02 13:11
. * Re:za kakvo DlABLO   16.08.02 09:52
. * Календарчета..... ФEPAPИCT™   14.08.02 23:25
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.