|
Тема |
Re: И все пак да попитам... [re: toni11bg] |
|
Автор |
Диaн (uguoT) |
|
Публикувано | 13.05.11 12:22 |
|
|
Не знам от къде си, НО вероятно из вашия край има някой който разбира малко или много от алтернатори - по спомени услугата "пренавиване на алтернатор" в нашия край беше около 40-50 лева. Така че за теб остава да се заинтерисуваш за алтернатор на камион или автобус (май и някои фадроми и трактори) са на 24 волта и ниски обороти - 1000 работни. Статора ще трябва да се пренавие за 58 волта (ако е 24 волтов намотките х2 ако намериш за жигула на 12 волта х4 но ще трябва да се сметне леко така че може и по 5 да стане). Вече трябва да се направи и нов регулатор И все пак цялата гимнастика ще ти излезе под 100 лева ако сам разглобиш и сглобиш алтернатора. Врътката е, че ще трябва да поставиш някакво товарно съпротивление за ротора - все пак възбуждането ти остава на 24 или 12 волта и трябва да се ограничи тока.
По този начин ще избегнеш преобразуването на енергията от 220 за зарядното при което се трупат куп загуби, няма да имаш проблеми с оборотите защото тези алтернатори работят в доста широк диапазон, пък и електрониката пада на минимум.
Проблема за който се сещам - алтернатора на автомобила не е със степен на защита IP44 така че трябва да се внимава как се поставя.
"Я в Москве с киркой уран найду, при такой повышенной зарплате"
|
| |
|
|
|