| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: 18.05.2011 - Сто години от смъртта на Густав М [re: Ерменко] | 
                 |  
| Автор | 
Ерменко (непознат
) | 
 |  
| Публикувано | 14.04.11 12:49 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				Новият блог Густав Малер на Universаl Edition 
 ( http://mahler.universaledition.com/welcome-to-the-new-mahler-blog/ ) публикува серия интервюта със знаменити Малерови диригенти. Скандално е пренебрегнат бившият културен министър от кабинета „Софиянски”, корифеят на симфоничното ни дело, прочутият балкански conductor  Емил Табаков. Да припомням ли на господата от Universаl Edition приноса на Емил Табаков? Нека се знае и от младите му фенове, че по запис на Малеров интеграл той изпревари целият Съветски съюз.
 	И не само.
 Сподели опита си и ни завеща за вечни времена безсмъртните си мисли. 
 Най-достойните за колекцията на Universаl Edition. 
 
 Да се насладим на редове от изповедта му, озаглавена:
 		
                       Емил Табаков дирижира Малер
 
 най-случайно. Никога не го бях обичал, никога не ми беше харесвал.
 оказа се, че за да се хареса, Малер трябва да се слуша само в най-хубаво изпълнение. 
 Музиката на Малер е нещо като операта – човек я мрази, но ако почне да се занимава с нея и ако я заобича: край! Става такъв почитател, какъвто няма друг.
 В партитурата на Малер, докато я слушаш, чуваш един много малък процент. Защото това е много сложна партитура. 
 Казвам го, след като съм научил всичките му симфонии наизуст и то нота по нота.
 Огромна работа - много отегчителна, трудна и бавна.
 която можеш да разбереш едва когато мине през главата ти.
 За да го разбере, човек трябва, може би, да е и малко композитор*. В партитурите на Малер едно с едно не се повтаря
 Лично аз не съм търсил отделно философските обосновки, 
 Това говори за една непрекъсната мисъл на автора, която тече.
 На него му е течала една музикална мисъл и той е следвал тази мисъл. 
 Затова смятам, че музиката просто е течала при него: тръгне, тече и после точка, край.
 Седмата** е една от най-комплицираните, много време отива докато разбереш какво трябва да правиш от тези ноти.
 Осмата е за народа.
 
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 * „малко композитор” може би е печатна грешка, малък композитор не буди възражения;
 ** тук допускаме, че през главата на Емил Табаков е минала и се е заседяла Ина Барсова
 
 <P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от Ерменко на 14.04.11 12:49.</EM></FONT></P>Редактирано от Ерменко на 14.04.11 12:50. 
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |