"Безмислица е да твърдиш, че интерпретациите ми на Библията се основават на интерпретациите ми на Библията."
Ок, не съм се изказала точно - но виждам, че ме разбра. Че имам предвид точно интепретационния подход.
"Писанието като Божието писано слово е само-потвърждаващо се, ясно за разумния читател, самоинтерпретиращо се ("Scripture interprets Scripture") и само по себе си достатъчно да бъде окончателен авторитет за християнските учения.
Аз пък го приемам за съвсем вярно. За мен Светата Библия е единствената книга, която съдържа словото на Израилевия Бог и като такава представлява окончателен и недопълним авторитет по отношение на християнската вяра."
Къде в Писанието е казано, че то само интерпретира себе си. Ако Писанието само интепретира себе си - от кои части в него си вадим заключението за методът на интепретация?
Сола Скриптура е абсурдно учение. Абсурдно схващане за истинността на Писанието. Абсурдни са и последствията на това схващане - могат да се видят в многобройните нароили се учения сред протестантите прегърнали това схващене.
А къде отива Светия Дух, къде е църквата?
1 Кор. 2:
А ние получихме не духа на света, но Духа, който е от Бога, за да познаем това, което Бог е благоволил да ни подари;
13. което и възвестяваме, не с думи научени от човешка мъдрост, но с думи научени от Духа, като поясняваме духовните неща на духовните човеци.
14. Но естественият човек не побира това, което е от Божия Дух, защото за него е глупост; и не може да го разбере, понеже, то се изпитва духовно.
15. Но духовният човек изпитва всичко; а него никой не изпитва.
16. Защото,
"Кой е познал ума на Господа,
За да може да го научи?
А ние имаме ум Христов.
Тук апостол Павел казва ясно, че естествения човек не може да разбере това, което е от Божия Дух.
Може да разбере този, който сам е получил просветление от Светия Дух. Този, който е получил умът Христов може да разбере същността на нещата, Божиите планове.
Ефесяни 4
1. И тъй, аз, затворник за Господа, моля ви да се обхождате достойно на званието, към което бяхте призовани,
2. със съвършено смирение и кротост, с дълготърпение, като си претърпявате един друг с любов,
3. и се стараете в свръзката на мира да опазите единството в Духа.
4. Има едно тяло и един Дух, както и бяхте призовани към една надежда на званието ви:
5. един Господ, една вяра, едно кръщение,
6. един Бог и Отец на всички, Който е над всички, чрез всички и във всички.
7. А на всеки от нас се даде благодат според мярката на това, което Христос ни е дал
8. Затова казва: -
"Като възлезе на високо, плени плен
И даде дарове на човеците".
9. (А това "възлезе" що друго значи, освен че бе и [по-напред] слязъл в местата по-долни от земята.
10. Тоя, Който е слязъл, е същият, Който и възлезе по-горе от всичките небеса, за да изпълни всичко).
11. И Той даде едни да бъдат апостоли, други пророци, други пък благовестители, а други пастири и учители,
12. за делото на служението, за назиданието на Христовото тяло, с цел да се усъвършенствуват светиите;
13. докле всички достигнем в единство на вярата и на познаването на Божия Син, в пълнолетно мъжество, в мярката на ръста на Христовата пълнота;
Как може някой да стигне до познаването на Бога и до Христовата пълнота, ако не е от тялото и ако няма единия Дух, споменат тук. Как би могъл да претендира за познаването на обективната и пълна истина?
1 Тимотей 3:
14. Надявам се скоро да дойда при тебе; но това ти пиша,
15. в случай, че закъснея, за да знаеш, как трябва да се обхождат хората в Божия дом, който е църква на живия Бог, стълб и подпорка на истината.
16. И без противоречие, велика е тайната на благочестието: - Тоя,
"Който биде явен в плът,
Доказан чрез Духа,
Виден от ангели,
Проповядан между народите,
Повярван в света,
Възнесен в слава".
"Стълб и подпорка на истината" - е църквата.
Самият ти се определяш като агностик и нехристиянин. Какъв смисъл има да провеждаме дискусии интепретирайки Библията? Абсолютно безмислено става обсъждането на Писанието с човек, който смята, че истината е "социално-езикова конструкция", че е релативна (спрямо какво, не е ясно?), който дори няма и претенцията да е християнин и да има Светия Дух?
Още повече, както казва Рокси - от какъв зор ще трябва да приемаш Библията като абсолютна истина за тези, които обслужва мирогледно?
На най-изначално светогледно ниво се различаваме.Редактирано от ann на 11.08.08 18:14.
|