няма никакво доказателство за това, че спасените в новозаветно време езичници са били всички потомци на Авраам.
... обещанато благословение идва само за потомците на Исаак и след него Яков. Няма обещание за Божий избор на другите потомци на Авраам, така че многото народи произлезли от Авраам нямат никакъв по-специален избор. Този избор за Божий народ е само върху Яков (Израил).
Ех, горкичкия отачян поганец "блу", започна сам да се апострофираш.
От какъв зор, видимо притеснен приятелю, ми казваш това, точно на мен? Та аз съм последния, който би твърдял, че спасението е за ВСИЧКИ потомци на Авраам.
През цялото време аз говоря за Якововите потомци, или иначе казано Израилевите. Яков и потомството му са семето на обещанието, което Бог даде на Авраама през Исаак. Но това потомство, както вече доказах, далеч не се изчерпва само с юдеите, а включва и другите израилтяни. Там е целият въпрос. Ако не искаш повече да се излагаш с подобни неадекватни напомняния, чети по-внимателно постингите ми и най-вече Библията.
"Якова възлюбих, а Исава намразих"
Това винаги ми е бил един от любимите библейски стихове.
Той се съдържа и в заглавието на темата ми - Бог възлюби единствено и само Яков/ Израил.
Друг е въпросът, и той е също много съществен, че не всички, които са плътски потомци на Яков ще се спасят. Трябва и нещо повече от това да бъдеш плътски потомък на Израил.
"защото не всички ония са Израил, които са от Израиля; нито са всички чада, понеже са Авраамово потомство; ... не чадата, родени по плът, са Божии чада; но чадата, родени според обещанието се считат за потомство." (Римляни 9:6-8)
Такъв е и смисъла на изказването на Йоан Кръстител към фарисеите и садукеите:
"принасяйте плодове достойни за покаяние; и не мислете да думате: Авраам е нашият баща; защото ви казвам, че Бог може и от тия камъни да въздигне чада на Авраама"
Вече няколко пъти съм напомнял, че еврейското мислене за плътско и духовно не се основава на някакъв езически дуализъм материално-духовно. Когато в Библията се използва опозицията плътски чеда срещу духовни чеда, става дума за чеда, които са без духовно избраничество да служат на Бога и такива, които имат това избраничество или им е възстановено. Но така или иначе и двата вида чада трябва да притежават плътската основа, над която да надграждат или в която да се изкушат и да отпаднат.
"22 Защото е писано, че Авраам имаше двама сина, един от слугинята и един от свободната; но тоя, който бе от слугинята, се роди по плът, а оня, който бе от свободната, по обещание.
24 И това е иносказание, защото тия жени представляват два завета, единият от Синайската планина, който ражда чада за робство, и той е Агар. А тая Агар представлява планината Синай в Арабия и съответствува на днешния Ерусалим, защото тя е в робство с чадата си.
26 А горният Ерусалим е свободен, който е [на всички] майка; защото е писано: "Весели се, неплодна, която не раждаш; Възгласи и извикай, ти, която не си била в родилни болки, Защото повече са чадата на самотната, нежели чадата на омъжената".
28 А ние, братя, както Исаак, сме чада на обещание.
29 Но, както тогава роденият, по плът гонеше родения по Дух, така е и сега."
(Галатяни 4)
Нима Исаак не е и по плът син на Авраам? Разбира се, че е. Но в иносказателен смисъл родения по обещание е роден по дух, т.е. не само е Авраамов, но е Авраамов по обещание. Така както и избрания остатък от разпръснатите сред чуждите народи израилтяни не са Авраамови само по плът, но и по обещание, чрез Иисус Христос.
Когато си припомним кои са примениците на обновителния завет на Йехова, става съвсем очевидно какъв е този контрастът, който Павел посочва в приведения пасаж.
"Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще направя НОВ ЗАВЕТ С ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ И С ЮДОВИЯ ДОМ; ... ето ЗАВЕТЪТ, Който ще направя С ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ ...: Ще положа закона Си във вътрешностите им, И ще го напиша в сърцата им; АЗ ЩЕ БЪДА ТЕХЕН БОГ, И ИЗРАИЛ ЩЕ БЪДАТ МОИ ЛЮДЕ"
(Еремия 31:31-34)
"ИИСУС в отговор каза: Аз съм пратен САМО до загубените овце от ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ."
(Матей 15:24)
"ИИСУС ... ПОМОГНА НА АВРААМОВОТО ПОТОМСТВО. Затова трябваше да СЕ ОПРИЛИЧИ ВЪВ ВСИЧКО НА БРАТЯТА СИ" (Евреи 2:16-17)
Тук не се казва, че Иисус е помогнал на всчики човеци от планетата, независимо от родовия им прозиход, да станат Авраамово потомство, а че ПОМОГНА НА АВРААМОВОТО ПОТОМСТВО !!!
Да се върнем на Гал. 4:29 "както тогава роденият, по плът гонеше родения по Дух, така е и сега"
Само недобросъвестни или умопомрачени хора не биха отчели натрапващата се опозиция -- горделиви обрязани юдеи (и вениаминци), пазещи по плът Закона и не искащи и да чуят Христовата вест, от една страна, срещу разспръснатите под чужда власт израилеви племена, които обаче са отворени за благата вест и с радост приемат обновяващото действие на Светия Дух. Не случайно апостолите са 12, пратени по целия (близкоизточен) свят да съберат изгубените овце на Израил, на Израилевите 12 племенна. Символиката е така устойчива и очевидна, че само заблуден погански ум би предположил, че благовестието е адресирано и отвъд въпросните 12 племена.
На много места в Библията е казано, че отделните израилтяни, които се отдават на пороци и идолопоклонство могат да отпаднат от обещанието, но винаги ще има остатък по благодат, заветът и обещанието към Авраам и благословеното му потомството никога няма да отпадне.
той казва също, че мнозина ще дойдат от изток и запад и ще седнат в божието царство с Авраам, Исак и Яков, а ЧАДАТА на царството ще бъдат изхвърлени.
Пак показваш, че или не си чел предните ми постинги, да не говорим пък за Библията, или днес си сериозно разсеян, или пък просто по природа не си особено схватлив, когато иде реч за логика и четене.
Юдея (Южното царство, Юдовия дом) по времето на Иисус и апостолите съвсем не изчерпва нито териториялно, нито като пълнота на израилевите племена Божия Израил. Северното царство е отдавна под робство и освен юдеите и вениаминците ("чедата на Южното царство") всички други са разпръснати в земите под чужда власт и са описани в пророчествата като диви маслини, диви осли и т.н.
Иисус дойде да събере тъкмо тях, изгубените овце на Израил.
ще има и много спасени, които не са от рода на Авраам
Няма такова обещание в Библията, обещянията за спасение са дадени само на израилтянте. Това го доказах вече в предишните си постинги с множество цитати. А цитатите, които ти привеждаш доказват единствено, че не само за юдеите е спасението. Т.е. те изобщо не противоречат на това, което аз казвам, а са резултат на тъпоумния ти отказ да забележиш, че на стотици места в Библията се казва, че не само на юдеите, но и на разпръснатите под чужда власт израилтяни принадлежи обещаната Божия благодат. И то само на избрания остатък от тях, който да образува пълнотата на Израиля, т.е. да има избрани чеда от всички 12 племена.
речта на Павел пред ареопага
Вече посочих, че във всичките си проповеди пред "езичници", Павел се обръща само до призованите, а не до всички живеещи във съответната езическа територия. Целта е изгубените овце на Израил да бъдат върнати на Бога, от "езичници" отново да станат Божии люде.
Трудно е да отвикнеш от насадения от тълпата и от сектите навик да четеш винаги в думичките "ние", "вие", "целия свят" и пр. непосредствените им извадени от контекста значения и избирателно да пропускаш, че те са адресирани до конкретни аудитории, в конкретна епоха и предвид тогавашната употреба на думите. Но си заслужава да опиташ.
И най-вече си заслужава да се постараеш да положиш тълкуването на отделните НЗ стихове върху основата на Пророчествата и Писанията, които те изявяват, потвърждават, и за които свидетелстват.
Таке, че интерпретацията ти, че езичниците повярвали в новозаветно време са само потмци на Авраам не почива на никакви Библейски доказателства, а е пълна измислица съчинена от болния ти мозък на базата на свободни съчинения и изсмукване от пръстите.
"Иисус в отговор каза: Аз съм пратен САМО до загубените овце от ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ." (Матей 15:24)
Това, че ти все по-често започна да изпадаш в ядовито отрицание на Божие слово, в което допреди малко си се клел, че вярваш, показва, че всъщност никога не си вярвал истински в него и че псевдохристиянското ти суеверие винаги е било просто признак на житейска слабост и внушаемост.
Отсега натък да си имаш едно наум когато четеш новозаветните пасажи, казващи, че Христос умря за всички и че не само юдеите, но и езичниците могат да приемат благодатта, разликата между Южното и Северното царство, между Юдовия и Ефремовия дом и пр., както и обещаното на много места в СЗ тяхно възстановяване и обединение в славния Божий Израул под прякото Христово царуване.
"Радвай се много синова дъщерьо; Възклицавай, ерусалимска дъщерьо; Ето, твоят цар иде при тебе; Той е праведен, и спасява, Кротък, и възседнал на осел, Да! на осле, рожба на ослица. Аз ще изтребя колесница из Ефрема, И кон из Ерусалим, И ще се отсече бойният лък; Той ще говори мир на народите; И владението Му ще бъде от море до море, И от Ефрат до земните краища.
А колкото за тебе, Израилю, по причина на кръвта на сторения от тебе завет с Мене, Аз изведох затворниците ти Из безводния ров. Върнете се в крепостта, Вие обнадеждени затворници; Още днес възвестявам, Че ще ти въздам двойно; Защото ще запъна Юда за Себе Си като лък, Ще туря Ефрема като стрела; И ще възбудя чадата ти, Сионе, Против твоите чада Гърцио, И ще те направя като меч на силен мъж. ...
И в оня ден Господ техният Бог ще ги избави Като Свои люде, за да бъдат Негово стадо; Понеже ще бъдат като камъни на корона Блестящи над земята Му."
(Захария 9:9-16)
Редактирано от Absinthe Ducrosfils на 08.08.08 14:47.
|