|
"Включваме двигателя:
1. С 1 кг гориво (дизел или каквото и да е) за единица време (една секунда) може да се ускори до примерно 5 км в час. Демек в края на първата секунда скоростта му е 5 км/час (спрямо релсите).
2. В следващата –втора секунда пак със един кг гориво се ускорява с още 5 км в час. А резултатната скорост в края на втората секунда е 10 км в час (спрямо релсите).
3. В следващата –трета секунда пак със един кг гориво се ускорява с още 5 км в час. А резултатната скорост в края на третата секунда е 15 км в час (спрямо релсите).
4. В следващата –четвърта секунда пак със един кг гориво се ускорява с още 5 км в час (А резултатната скорост в края на четвъртата секунда е 20 км в час (спрямо релсите).
И вече вагона ще се движи с постоянна скорост 20 км в час за вечни времена, пренебрегваме въздушните и други трияния на лагери и т.н. "
Да, така е както пишеш - скоростта на влака ще расте линейно с всеки изразходван килограм гориво. Естествено, закономерност доказана имперично.
Въпросът е, енергията на влака как расте, и проблемът за който говоря е именно там.
Енергията на вагона (не е влак, че хептен ще се объркат другарчетата ти) не расте по начина който си описал по долу.
Нека половината от масата на влака обозначим с k. Тогава:
след изразходване на първия килограм гориво влакът ще има енергия (по твоите числа)
Е1 = k.5.5 = k.25
Това е така.
След изразходване на вторият килограм енергията на влака ще стане
E2 = k.10.10 = k.100 = 4.E1
Това е така, спрямо релсите имаш скорост 10 км/ч, енергията е функция на скоростта на квадрат.
демек вторият килограм предава на влака 4 пъти по-голяма енергия от първият (а не е по-калоричен от него).
Глупости. Това НЕ е така.
Тази скорост е резултатна, демек и първия килограм гориво има принос за резултатната скорост от 10 км/ч. , т.е. първия кг е ускорил до 5 км/ч а втория е доускорил до 10 км/ч. Затова и съм го повторил многократно в поста за всяка стъпка от задачата: „ А резултатната скорост в края на втората секунда е 10 км в час (спрямо релсите).“ Но трябва да се чете какво съм писал, а ти я караш на оплюване, това е като пушката бре, щом виси на стената все ще гръмне, щом съм го писал значи е важно, гледай какво ти пиша а не пиши каквото ти се иска.
След третият килограм имаме
E3 = k.15.15 = k.225 = 9.E1
демек третият килограм дава 9 пъти повече енергия на влака от първия.
Пак глупости, както по горе. Скоростта е резултатна от цялото гориво (и от трите кг не само от последния.)
В какво е разликата между първият и третият килограм, след като са от едно и също гориво, Никаква. която да доведе до такъв ръст на отдадената енергия? Забатачил си се с този ръст бере, баламосваш, че други уж те питали.
В това е въпросът, а не в линейността на скоростта.
Скоростта се увеличава линейно, импулса също P= m.V; , а енергията E= 1/2 m . (V.V); е функция на скоростта на квадрат (но трябва последователно да се отчита, че скоростта е резултатна и се мери към релсите и т.н.) Така е измисли дядо боже законите, ти да не мислиш, че са по друг начин?
|